29/10/06 7 de Chouffetocht Middelkerke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
konichiwa , petitremi
Kerstman

Post by konichiwa , petitremi »

Vanmorgen voor de tweede maal naar Middelkerke vertrokken :wink: en er zal zekers nog een derde maal volgen =D> =D> !!
Samen met petit remi'tje de 28 km afgefietst die er uiteindelijk 31 waren.
We hebben ons terug erg geamuseerd :wink: :wink: tot aan de laatste 3km dan kwam het wel wat zwaar voor ons petit remi'tje :( :( maar met wat aanmoediging =D> =D> van
furious,vtt'tje,de fast,grote plateau en nog andere forumbikers is het Remi toch gelukt :bounce: :bounce: :bounce: om de rit volledig uit te rijden(het strand is al zwaar voor de volwassenen,wat is dat dan niet voor die kleine beentjes #-o #-o ).

Proficiat Middelkerke =D> =D> =D>
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Deze tocht vond ik echt wel heel goed ! Het vele asfalt in het begin heeft mij later doen vergeten !
Fantastische technische stukjes , op en af , wat modder , wat zand , kortom veel variatie , zo hebben we het graag .
Mijn eerste strand en golfbreker ervaring vond ik prachtig , echt waar , hier hebben we veel mannen tegengekomen die de beruchte hamerman hadden ontmoet terwijl wij rond de 22 draaiden #-o , zeker voor herhaling vatbaar !

@ Leffingenoartje : bedankt voor de lekkere bruine Chouffe ! en natuurlijk voor de schitterende organisatie ! Tot volgend jaar !

Bij het aanzetten naar huis nog enkele OTIS collega's tegen gekomen , oa de P (Choufke ) en niet gedacht dat een van onze werkleiders ook zou deelnemen aan TT's bij deze tot de volgende hé , jammergenoeg niet langer kunnen blijven .
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Lichterveldenaere wrote:Samen met de Superiabikers gestart, maar na een pijnlijke valpartij op een glad pad in een of ander park - dat wordt een kanjer van een blauwe plek en sorry aan de biker voor me die daardoor ook viel - de rol moeten lossen.
ik kon een vallende, blauwe biker voor mij niet meer ontwijken in een park voor het technisch parcours, maar ik geloof niet dat het groepje (5 man in totaal geloof ik) in kwestie de superiabikers was

voor de rest: het is een uniek parcours, met die duinen- en andere single tracks en het strand, vond hem dit jaar lastiger dan vorig jaar: ik reed gisteren een Vlaamse Ardennen tt (erwetegem, vond 'm lastiger dan Oudenaarde de week ervoor) met een gemiddelde van 20, deze tt reed ik maar 1 km per uur sneller (en maar 2% lagere gemiddelde hs), was wel niet helemaal gerecupereerd

het strand is idd een van de leukste stroken, begon er relatief traag aan maar ging steeds sneller (of beter: minder traag)
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zo,wij zijn ook terug van Middelkerke. 8) Het was weer fantantisch daar in Choufkesland. :P :P Ik voelde mij precies een klein snotterke die zich mocht uitleven daar in de chouffespeeltuin (lees : parcours). :bounce: :bounce: Er is naar mijn mening niets,maar dan ook niets op aan te merken aan dezen TT.De vroege starters zullen misschien een pijltje gemist hebben maar wij hebben Leffingenoartje tegengekomen die achteraf gezien heel wat pijltjes heeft moeten bijplaatsen die verdwenen waren. :evil: [-X Dus wij hebben op geen enkel moment kunnen misrijden,alles was heel goed uitgepijld,ook hier en daar op de grond een pijl met verf gespoten.De bevoorradingen waren op en top uitgebreid en voor mijn normen meer dan voldoende. =D> =D>
Samen gestart met het treintje en na een dikke 11 km het cyclocrossparcours waar ik eens aan de boom schudde. :-D :-D Toen ik van dat parcourske kwam was enkele cowboy Peter nog mee,van de rest geen spoor.Kort daarop ook ne keer de trapkes opgespurt en daarna wat getemporiseerd tot de anderen daar terug waren.Dan de lange kanaalstrook vlak voor de bevoorrading waar het eventjes uit elkaar viel,maar dan terug samen vertrokken na de eerste bevoorrading.Wat mij vandaag veel is opgevallen is dat er precies niemand goesting had om op kop te rijden als het tegen wind was :-? :-? .Er waren hele mooie off-roadstukken,technische klimmetjes,gewoonweg een mix van alles,m.a.w een heel gevarieerd parcours. =D> =D> HET hoogtepunt voor mij was de lange singletrack in de duinen juist voor de tweede bevoorrading. =D> =D> Daarna gezamenlijk aan de zandstrook net voor het strand begonnen waar Hanzi de smaak van het zand proefde en ik al lopend een klein gaatje sloeg op de rest.Toen ik op het harde zand kwam wist ik meteen hoe laat het was.De wind zat niet echt in het gat en ik wist meteen dat ik niet moest doorduwen.Uiteindelijk na enkele golfbrekers liep het steeds beter en beter en ik had zelfs nog over om van het strand te lopen met de bike in de hand.Na 63 km op mijn tellerke moe maar voldaan de finish bereikt,de bike afgespoten,een goed douchke genomen en mij dan geplaatst waar ik moest zijn:nl. in de forumtent. :bounce: :bounce: Tal van forummers waren op de afspraak en de blonde chouffe was inderdaad op de juiste temperatuur. :drunk: Ook kennis gemaakt met snel trappertje (Snel in de westvlaamse betekenis :wink: :oops: ),alleen spijtig genoeg niet gedanst met mijn basketsloefkes.Tot slot als laatsten rond 15u15 uit de forumtent gerold en dan nog een uurtje rijden terug naar huis.Het is weer een onvergetelijke dag geworden!!!! 8) 8)

Aan allen die er dit jaar niet waren,zou ik zeggen volgend jaar zeker daarheen!!!!Ik heb zojuist mijn agenda voor 2007 genomen en voor volgend jaar de chouffetocht alweer opgeschreven.Geen enkele TT zal mij weerhouden om volgend jaar terug naar daar af te zakken!!!!

Tot slot wens ik Leffingenoartje,Philmil,Secco en de rest van de choufkes een dikke proficiat te wensen met jullie TT en te bedanken voor al jullie werk en moeite die jullie voor ons gedaan hebben.
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

1250 deelnemers vandaag,je moet ze maar verdienen,hé.
Jullie zijn een prachtige MTB club en een schitterende en voorbeeld organisatie!!!!! :-D =D> =D>

Groeten en tot een volgende TT

Veeteeteetje. :wink:
lok 36000
Mountainbiker

Post by lok 36000 »

Voila net terug van het werk en nog even de berichtjes aan het lezen. Ik was voor de tweede keer van de partij in middelkerke en het is mij opnieuw bevallen. En ja lokske was een van grote plateau's stervende zwanen ( daar zit ik echter niet mee, als ik mij maar amuseer). Op den aprés niet lang kunnen blijven want de plicht riep, ik heb mij verdorie nog moeten haasten om nog een paar boterhammetjes te smeren.
thyboracing
Mountainbiker

Post by thyboracing »

pronto wrote:Deze morgen ook naar middelkerke afgezakt om de 45 Kms te doen en aangekomen met 52.70 Kms op de teller.dit bleek mij wel wat van het goede te veel.En de tweede bevoorrading niet gezien.En ik was niet alleen want er waren er nog een paar langs het stand en ook natuurlijk de man met de hamer tegengekomen.Sorry,maar deze tocht lijkt mij niet voor herhaling vatbaar.De organisatie was goed en het choufke achteraf met hot-dog(gratis)ook.
Ben dus net hetzelfde tegengekomen en de man met de hamer was er al in het technisch stuk duinen ... Geen reden om niet meer te gaan maar vond het jammer dat het niet gedaan was aan 45 km, zat niets meer in de benen. Wel raar dat de wind overal min of meer tegen bleek te staan. Grappige file in de weide met de diepe tracks ...
B@rt
Mountainbiker

Post by B@rt »

Gisteren ook deze TT gereden, aan alle choufkes =D> =D> =D> =D> =D> schitterende organisatie en parcour. Ik heb de 27 gereden die wat mij betreft zeergoed was uitgepijld alleen kwam die bevoorrading in de kazerne wat laat voor mij, maar geen nood ik heb mij fantastisch geamuseerd en zal er volgend jaar zeker terug bij zijn.

vraagje aan iedereen: wanneer begint jullie aprés want ik kon maar blijven tot 11h30 en die MTB.be tent bleef maar leeg staan!!
ratte
Mountainbiker

Post by ratte »

ook zeer tevreden van deze uitstap naar zee
de single tracks waren zalig...

enen johan museeuw stak me voor in nieuwpoort, kan het zijn dat johan toch wat schrik had bij technische stukken???....

vergeten naar de forumstand te gaan, a shame, vooral voor die shouffe
Snel Trappertje
Mountainbiker

Post by Snel Trappertje »

Jaja, we hebben ons weer goed geamuseerd gisteren ! Langer in den après gezeten dan op de fiets, maar allé, da hoort erbij é :-D

In t begin inderdaad heel wat road stukken, maar ons geduld werd op t tweede deel van t parcours beloond ! Schitterend stuk in de duinen en beetje doodgaan op t strand.

@ leffingnoartje: merci voor de choufkes ! ze gingen goed binnen ! :drunk:

@ de forumbikers: ik ga toch niet iedere keer heel den toer moeten doen voor iedereen een "pieper" te geven zeker... #-o

@ veeteeteetje: merci voor t compliment, zit hier te blozen achter mijn pc'tje
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

met zen drie hebben we de groten toer gereden. wij hadden 63,4 op de teller. ik wist niet dat een warme hond zo goed kon smaken na een schitterende tt. enkel jammer dat mijne maat drie maal plat reed. van bij bij de start was het al van datte. voor de rest : alles dik in orde . dit jaar keuken handdoeken gewonnen. zo is me vrouwtje ook content :-)
Post Reply