Klik FAQ Nr 7 aan en dan verschijnen ze onderaan je schermBeny wrote:bedankt voor de rechtstreekse link, daarmee werkt hetRock Rider wrote:voila hier hebt ge hem...
Update CX GPS toestellen Garmin
Voor meer info kan je altijd hier terecht: http://www.lannootopokaarten.be/
en dan gaan naar F.A.Q. Topo DVD, daar staan de vragen en als je daarop klikt, dan kom je op de antwoorden of updates die daar een oplossing voor bieden...![]()
![]()
![]()
doch als ik ter info ga kijken op diene lannootopokaarten...
en ik ga dus naar die faq topo dvd
dan zie nergens updates staan (of kijk ik er weer over)
Topografische kaarten v/h NGI (Producttest)
Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
- Enfant terrible
- Mountainbiker
Post by Enfant terrible »
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
@ Rock Rider :
Momenteel werk ik nog altijd met de CDRom-versie van de NGI stafkaarten doch ik overweeg over te schakelen naar de DVD-versie. Ik twijfel alleen of er op de DVD-versie meer details en nieuwe wegen staan t.o.v. de CDRom-versie.
Zo weet ik dat er in de omgeving van Mettekoven enkele mooie single tracks zijn, die echter niet op de CDRom-versie voorkomen.
Daarom zou ik jou een gunst willen vragen : zou jij eens een screenshot kunnen maken van de regio Mettekoven zodat ik kan vergelijken of deze nieuwe wandel/fiets wegen op de recentste versie wel voorkomen zodat ik weet dat de overschakeling zijn geld waard is of niet.
Op mijn screenshot zie je de screenshot van de regio die ik bedoel.
Alvast bedankt voor de moeite.

Momenteel werk ik nog altijd met de CDRom-versie van de NGI stafkaarten doch ik overweeg over te schakelen naar de DVD-versie. Ik twijfel alleen of er op de DVD-versie meer details en nieuwe wegen staan t.o.v. de CDRom-versie.
Zo weet ik dat er in de omgeving van Mettekoven enkele mooie single tracks zijn, die echter niet op de CDRom-versie voorkomen.
Daarom zou ik jou een gunst willen vragen : zou jij eens een screenshot kunnen maken van de regio Mettekoven zodat ik kan vergelijken of deze nieuwe wandel/fiets wegen op de recentste versie wel voorkomen zodat ik weet dat de overschakeling zijn geld waard is of niet.

ik zou het betwijfelen mocht de dvd meer wegen bevatten dan de cd-romJustin wrote:@ Rock Rider :
die kaarten worden trouwens maar eens om de x jaar aangepast
wat wel is... op de papieren kaarten staan meer wegjes dan op de digitale versie
ik heb me vooral de dvd versie bij aangeschaft voor het tekengedeelte
je kunt a volonté knippen, plakken, toevoegen, samenvoegen
dat kon niet op de cd-rom en kan ook niet via mapsource
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »

Voila, da issem...
Ik weet ook niet of er meer details zijn, maar er zijn zeker en vast al meer tools die bruikbaar zijn...
Daarvoor heb ik het infeite gekocht en om samen met de gps te gebruiken... Moest je nu nog deze kaarten op de gps kunnen zetten...
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Er staan dus idd meer details op, of beter gezegd, er is een update gebeurd.Rock Rider wrote:
Voila, da issem...
Ik weet ook niet of er meer details zijn, maar er zijn zeker en vast al meer tools die bruikbaar zijn...
Daarvoor heb ik het infeite gekocht en om samen met de gps te gebruiken... Moest je nu nog deze kaarten op de gps kunnen zetten...
Het waterzuiveringsstation met de single track die er rond loopt, staat op jou versie duidelijk, terwijl die op de CDRom-versie niet staat.
Nu ik dat weet, heb ik zelfs goesting om zowel Vlaanderen als Walonië te kopen. Is wel 88 Euro in totaal (ongeveer), maar nog altijd beterkoop dan een GPS voor mtb.
Tnx voor de moeite.
En Pierre, wat heeft Rock Rider gewonnen !?!.... Een Leffe !!!!
Het overzetten van de kaarten op GPS zal nog ff moeten wachten, gezien ik nog geen GPS heb (althans niet voor op mtb).
ik denk dat het wel kan, met veel omwegen, via Oziexplorer (een tool om papieren kaarten te digitaliseren).
Bovendien zijn er nog de Topokaarten voor Garmin, welke weliswaar niet evenveel detail bevatten als die van NGI, maar voor MTB zijn ze MEER dan geschikt (hoogtelijnen, waterlopen, paden, weggeltje,...)
Bovendien zijn er nog de Topokaarten voor Garmin, welke weliswaar niet evenveel detail bevatten als die van NGI, maar voor MTB zijn ze MEER dan geschikt (hoogtelijnen, waterlopen, paden, weggeltje,...)
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
moesten we elkaar nu nog eens ergens tegenkomen... Misschien in Mol eind november? Sun parks?Justin wrote:
Tnx voor de moeite.
En Pierre, wat heeft Rock Rider gewonnen !?!.... Een Leffe !!!!![]()
![]()
- Enfant terrible
- Mountainbiker
Post by Enfant terrible »
Is er iemand die werkt met de NGI-dvd's en GPS die me kan vertellen indien dit inderdaad klopt...?ivo wrote:Je kan de NGI kaarten sowiezo niet op een gps apparaat zetten gezien het geen vector kaarten zijn.
Laad je dan enkel de waypoints op je GPS van een toch die je uitstippelde via het NGI-programma (en niet de kaart zelf er ook bij) ?
Ik heb die DVD's gekocht met de bedoeling om die kaarten later
op GPS te kunnen gebruiken, miskocht dan ?
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
nee hoor, helemaal geen miskoop...Enfant terrible wrote:Is er iemand die werkt met de NGI-dvd's en GPS die me kan vertellen indien dit inderdaad klopt...?ivo wrote:Je kan de NGI kaarten sowiezo niet op een gps apparaat zetten gezien het geen vector kaarten zijn.
Laad je dan enkel de waypoints op je GPS van een toch die je uitstippelde via het NGI-programma (en niet de kaart zelf er ook bij) ?
Ik heb die DVD's gekocht met de bedoeling om die kaarten later
op GPS te kunnen gebruiken, miskocht dan ?
Ik werk ook met die kaarten om routes te tekenen en om echt in detail te weten waar ik geweest ben na een TT.
Ik maak hier routes in en exporteer die dan in gpx formaat, of exporteer die naar de gps.
Op de gps maak ik dan gebruik van de mapsource kaarten...
Persoonlijk vind ik de kaarten van het ngi toch nog iets beter voor op de pc omwille van de details... De kaarten van mapsource zijn goed genoeg voor op de gps...