Zeer goede schoenen, gekocht bij Jowan voor 50 euro (!). Ik passeerde en er waren blijkbaar opruimingen wegens verbouwingen. Wat stond daar tussen de mtb-schoenen? Deze Rocksters, laatste paar en dan nog wel in maat 46 zeker
Ik heb me gisteren ook de SIDI Bullet 2 gekocht.
Ben een dik uur aan het passen geweest tussen een hoop verschillende schoenen. (Even ook niet naar de prijs gekeken ) maar deze zaten me toch wel zo een beetje het beste (vind ik). Ook rond de enkels zitten ze wel fijn, ook niet onbelangrijk lijkt me.
Zaterdag gaat mijn vriendin dezelfde passen (haar maat was niet in de winkel) en waarschijnlijk ook aanschaffen.
Ik heb er 3 :
Voor met de familie te gaan terassen de shimano
Voor lente/zomer/herfst Sidi Dom 5
Voor de winter Sidi inverno
Voor mij zijn ze allemaal goed voor hun doel , sidi zijn lichte goed aanpasbare schoenen. Maar italiaans dus zeker 1 maat groter nemen en als je een hoge of brede voet hebt ga dan voor de mega's.
wa is eigenlijk het verschil tussen mtb schoenen en gewone koerschoenen?
heb je voor mtb schoenen ook klikpedalen nodig of kan je die gebruiken op gewone pedalen?
zoniet zijn er dan klikpedalen waarmee je ook met gewone schoenen mee kunt fietsen?
alvast bedankt voor de reacties.
Een mtb schoen heeft een noppenprofiel, een koers-schoen niet. Als je met een koersschoen te voet zou staan in de modder, dan kan je maar beter hopen dat je ooit hebt leren skieen .
Een mtb/koersschoen op een plateau pedaal zou ik niet onmiddellijk aanraden, aangezien je dan een "dansend" effect krijgt. De zolen zijn redelijk hard en stijf, zodat je pedalen totaal geen grip hebben op je schoenen. Op plateau pedalen kan je volgens mij best een gewone sportschoen aandoen.