Winterbanden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

MQV wrote:Hoe kan je achterhalen welke bandenmaten passen in je vork/frame?

Ik zit nu met de standaardbanden Tioga 1.95 en bij deze is het al lastig bij het uit- en insteken van de wielen om de remblokken te passeren.
Zeker dat ge uw remmen helemaal open hebt gezet? 1.95 zou normaal toch geen probleem mogen zijn. Maar feit is wel dat in veel frames banden van veel meer dan 2.00 niet passen omdat de voor-/achtervork niet breed genoeg is. Bij mij past 2.2 der nog heeeel niptjes tussen, maarja dat varieerd natuurlijk van fiets tot fiets :-D
Charles
Mountainbiker

Post by Charles »

MacMan wrote:Thx!
nuttige info =D>
en nu ff wachten tot er echte slijk is in de westhoek :-D
geef daar ook eens je mening over
Graag gedaan. Zodra ik eens serieus moet 'baggeren' laat ik jullie nog iets weten over de grip in modder!
Grtz,
King kurt
Nastie Jaco
Mountainbiker

Post by Nastie Jaco »

kenny wrote:Voor modder ga ik voor de Schwalbe Jimmy, ik heb die Noby ook geprobeerd en vond hem teleurstellend. De Jimmy is gewoon veel beter. De beste band vond ik (en nu nog altijd) de hutchinson Aligator, daar kon je gewoon overal mee rijden. Moesten ze deze terug beginnen maken koop ik hem onmiddelijk. De slechtste band was zo'n groene michelin (weet het type niet meer, maar die stond in de catalogus als modderband) daar heb ik 1 maand mee gereden en heb hem er terug afgesmeten.
Heb vorige week in Decathlon een set Hutchinson Alligator gekocht voor 12.90 Euro en zondag direct uitgetest in Sint-Amands (47 km). Mijn eerste indruk was zéér positief. Slijk, modder, los zand overal ging ik tamelijk vlot door zonder uitschuivers. :P Maar gisterenavond heb ik een trainingstocht op de baan gedaan en geraakte precies langs geen kanten vooruit. :( :(

Morgen ga ik wat testen met de druk (reed nu met 2.1 voorraan en 2.3 achteraan) alsook met de richting van de banden (vlgs de banden loopt de voorband anders dan de achterband ??).
Banden zijn wel zwaar (+ 500 gr tegenover Maxxis Flyweight)

Heb jij hier soms ervaring mee ??
mitsy
Mountainbiker

Post by mitsy »

kan iemand me zeggen wat het verschil is tssn de Michelin XCR MUD en de Country MUD.
Deze is de helft goedkoper en heeft exaxt hetzelfde profiel.
Indien het enkel over het gewicht gaat monteer ik de Country MUDs,
die paar extra grammen zullen het verschil niet maken als je zelf 1,96m meet en 91 kg weegt. 8)
MilkSjeik
Mountainbiker

Post by MilkSjeik »

Jaco Nast wrote:vlgs de banden loopt de voorband anders dan de achterband ??
Doel je hiermee op de pijlen die op je band staan? (meestal front en back dacht ik) Deze zorgen er dacht ik gewoon voor dat je het profiel van de band in de juiste richting zet. Zelf heb ik die pijlen niet op mijn bandjes, maar dit komt omdat mijn band ook perfect hetzelfde profiel heeft in de andere richting.
ooSoo
Mountainbiker

Post by ooSoo »

Het zit je allemaal in het hoofd van verschillende banden !!
Ik rij gans het jaar door met semi-slicks en heb nog nooit iemand mij zien voorbijsteken in de modder dus ...
Als je goed je evenwicht kan houden en goed kan sturen en je fiets wat laat slieren komt dat allemaal goed !!
Heb begin vndejaar de EBBT wedstrijd in Grand-Halleux gereden waar er veeeel modder was !! en ben 2de geeindigt dus het zit je in het hoofd !!
Je heb mss wel wat meer grip met een noppenbandje maar ik vind dat niet nodig ! vind het leuk om het altij wel wat te laten slieren !!
Nastie Jaco
Mountainbiker

Post by Nastie Jaco »

MilkSjeik, ja hier staat REAR -> rotation <- FRONT.

Heb donderdag de druk opgedreven :oops: naar 3.1 voor en 3.5 achter en dat liep in elk geval al een pak beter maar toch niet zoals de MAXXIS FLYWEIGHT die er op stonden.

Ik ga van het weekend nog wel wat testen en anders vliegen ze er gewoon af.
.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

ik zit met een Michelin Country Trail 1.95 vooraan en achteraan met een Michelin Country AT 1.95. ik moet zeggen dat dit een supercombinatie is, op alle ondergronden + ze slijten zo snel niet als de XCr, heb die zitten gehad en begon al door mijn grijze laag de gaan. alsook nopkes die begon af te scheuren.
sintesibrother
Mountainbiker

Post by sintesibrother »

ik rij meestal in de winter in heuvelland met de barro mud!
Maar op wedstrijden gebruik ik hem nu niet meer omdat hij te nerveus stuurt door zijn dunne diameter! Had in zottegem al een paar keer tegen dek gegaan door een die smalle bandjes! Stuurt slaat te snel over al je kort moet draaien!
Anders rij ik met mijn XCR A/T in geen plakke modder anders in de zomer met mijn geax mezcal's.
Als je echt een band zoekt voor het echte baggerwerk koop je dan een barro mud, voor die iets minder extreme toestanden de XCR A/T!
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

kwam zondag een coll-biker tegen met
maxiss medusa. licht en goede tractie en redelijke rolweerstand.
volgens hem het beste voor heuvelland in de winter...

http://www.maxxis.com/products/bicycle/ ... asp?id=230

nog mensen die deze band kennen?
Post Reply