Hallo!
Een vraagje: als je een helm een hele tijd niet gebruikt, dus eigenlijk gewoon in z'n doos in de kast bewaard, vermindert daar dan ook de beschermende werking?
Mijn broer heeft mijnen oude helm van 2 jaar geleden uit de kast gevist en wil die nu gaan gebruiken. Ik heb die destijds amper opgehad, maar het was wel ne goeie (van Giro). Die heeft dus 2 jaar stil gelegen in een donkere kast, op kamertemperatuur (in de winter al wat kouder dan in de zomer...) Kan dat kwaad?
Helm paar jaar oud
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- .::Andy::.
- Mountainbiker
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
van_hoof wrote:die blijft niet goed hoor, het materiaal verliest langzaamaan zen dempende eigenschappen, er wordt dan ook aangeraden je helm 3 jaar na de fabricagedatum (dit is niet de aankoopdatum) te vervangen..::Andy::. wrote:nee, die blijft goed
ook al gebruik je die niet?
- van_hoof
- Mountainbiker
voor degene die me toch niet geloven hier is men bron, scroll naar onder je zal het wel zien staan.
http://www.fiets.nl/faq.asp?catid=1
http://www.fiets.nl/faq.asp?catid=1
Q: Wat is de levensduur van een niet-gebruikte helm?
A: Ook helmen ondergaan een verouderingsproces. Daarom wordt geadviseerd je helm, ook als je er niet mee valt, eens per drie jaar te vervangen. Dan weet je zeker dat als je je helm echt nodig hebt, hij ook nog voldoende werkt.
Voila, effe gepost voor de luilakken onder ons...
Bedankt voor de hulp!!
A: Ook helmen ondergaan een verouderingsproces. Daarom wordt geadviseerd je helm, ook als je er niet mee valt, eens per drie jaar te vervangen. Dan weet je zeker dat als je je helm echt nodig hebt, hij ook nog voldoende werkt.
Voila, effe gepost voor de luilakken onder ons...
Bedankt voor de hulp!!