Het eiland Kos ...

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Kurry
Mountainbiker

Het eiland Kos ...

Post by Kurry »

Heeft er iemand ervaring met biken op het eiland Kos ? Zijn er daar bepijlde circuits en kun je daar een "deftige" bike huren ??? Thanks in advance ! :wink:
HelLios
Mountainbiker

Post by HelLios »

Ik ben daar vorig jaar geweest in de maand juli. je kon er wel fietsen huren maar 'k heb dat niet gedaan want 't was toen écht véél te warm..
In mei of in september moet het wel goed te doen zijn denk'k..
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Ik ben daar 3 jaar geleden geweest.
Dat is een klein eiland. Ik fietste toen niet en ik heb er een brommerken gehuurd van zo een firma.
100 meter verder was da brommerke in de prak tegen een hoge borduur. Die koppeling was kapot en ineens schoot die brommer vooruit.
Ik had omnium genomen, maar je moest tegen een andere auto rijden om een geldig omnium accident te maken.
8000 ballen mogen leggen. Achteraf bleek dat niet veel voor een vork.
Maar ne Griek is nie te vertrouwen, dat weet ik nu.
edse
Mountainbiker

Post by edse »

Het eiland wordt omschreven in de vakantiebrochures als fietseiland.
Wij zijn net terug van ginder en mijn verwachtingen waren wat te hoog.
Ik hoopte ook om een "deftige" mtb te huren maar dat viel al tegen,toch zeker in de omgeving van ons hotel(kardamena-mitsis norida beach) was dat een ramp,daar rij je zelfs geen toertocht mee bij ons.De mogelijkheid om fietsen te huren is zeker geen probleem maar echte fietspaden zijn er ook al niet.Na een beetje te informeren met onze plaatselijke fietsverhuurder en onze nederlandstalige gids had ik al direkt door dat echt off-road gaan er al niet in zat,nochtans heb ik wel plaatsen gezien die prachtig zouden zijn maar ofdat die dan toegelaten zijn,dat is de vraag hé.Volgens mij is er daar nog niet voldoende aandacht besteed om op dit eiland mtb-routes uit te stippelen ofwel heb ik de verkeerde gidsen gehad.
Mijn mening is dus infeite dat het eiland overdreven omschreven wordt als fietseiland.
Met eigen materiaal daargeen trekken is geen slecht gedacht als je dan wel tevreden bent om op de road te rijden,alhoewel alweer onze gids dit niet echt aanraadde omwille van de veiligheid,de grieken zouden zich niet teveel van de fietsers aantrekken zei ze,dus opletten hé.
Ik hoop wel dat er in de toekomst aldaar eens iemand de off-road paden aaneen plakt en dus een route uitstippelt met deftig materiaal en we zouden er een fietsparadijs bijhebben.Er was wel een belg in het stadje kos zelf die fietsen verhuurde maar daar ben ik niet geraakt,misschien was die beter geinformeerd.
Anderzijds heb ik wel een prachtige vakantie achter de rug,een vakantie met vrouw en dochter maar zonder fiets.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Normaal gezien ga ik in augustus ook naar Kos en ben van plan om mijn eigen mtb mee te nemen. Is er onderstussen al iemand die wat meer ervaring heeft met fietsen/MTB'en op Kos? GPS tracks zijn altijd welkom
MC Johan
Mountainbiker

Post by MC Johan »

Ik ga de eerste week van juli naar Kos, in de buurt van Kos stad.

Ik zal eens rondkijken wat de mogelijkheden daar zijn en ik zal je bij mijn terugkeer briefen wat de mogelijkheden zijn.

Ik denk dat we er op MTB gebied best niet te veel van verwachten.
louskabous
Mountainbiker

Post by louskabous »

ben enkele jaren geleden in Kos gaan fietsen, als fietseiland voor Mtb vind ik het maar poverkes, goed voor gezinsfietsen... dan zijn er heel wat andere mogelijk: bv. Lanzarote
gburton
Mountainbiker

Post by gburton »

My Afrikaans is beter as my Hollands :( .
Anyways- In Kardamena on Kos, at 'Kos Mountainbike' one can hire 'Specialized Rockhopper'-
The best Bikes on the Island! and lots of good advice.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Haha, Gert, als een Rockhopper daar 'the best bike on the island' is, gaat uwe Spark of uwe Pulse daar veel beziens hebben...
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Kos = fietseiland?

yeah right...

als je wil kan je er wel leuke tochten doen, maar ik zou niet te ver wegdromen want dan kan je teleurgesteld terug komen.
Post Reply