Zonnebril op maat?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Yakke
Mountainbiker

Zonnebril op maat?

Post by Yakke »

Aangezien ik een smal hoofd heb passen zonnebrillen mij niet. Ik bedoel daarmee dat ze niet overal mijn gezicht volgen, maar op de hoeken duidelijk uitsteken. Dit is eigenlijk echt geen zicht.
Dit is altijd de reden geweest voor mij waarom ik nooit een zonnebril draag. Maar meer en meer zijn er tijdens het biken momenten waarop ik me dat sterk beklaag, vandaar mijn vraag: worden er sportzonnebrillen op maat gemaakt, en zo ja, kunnen jullie mij dan adressen bezorgen?
Heinz
Mountainbiker

Post by Heinz »

Probeer eens de vrouwenmodellen, die zijn smaller en zien er dikwijls hetzelfde uit.
Ik denk dat Rudy Project en Shimano dit hebben, waarschijnlijk andere merken ook...
Lebberke
Mountainbiker

Post by Lebberke »

Probeer is een oakley M-frame deze komt meestal ook mooi uit bij smallere gezichten!
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Bedankt voor de tip om een vrouwenmodel te nemen, hier had ik totaal niet aan gedacht.

Ik denk dat ik een geschikte bril voor mij gevonden heb:
Rudy Project Graal SX.

Worden deze brillen ook in Belgie verdeeld, en zo ja, waar kan ik de dealerslijst vinden?
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Van Eyck verkoopt Rudy Project. (Maar ik ben natuurlijk niet zeker dat die specieke bril ertussen zit.)
Cannonball
Mountainbiker

Post by Cannonball »

Op bike2build.nl zeggen ze zelfs expliciet dat deze bril voor mensen met een smal gezicht is. Te koop voor 86.95euro. met 2 paar lenzen.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Cannonball wrote:Op bike2build.nl zeggen ze zelfs expliciet dat deze bril voor mensen met een smal gezicht is. Te koop voor 86.95euro. met 2 paar lenzen.
Weet ik, het is via deze aanbieding dat ik op het spoor kwam van de Graal.
Ook op de site van rudy project zeggen ze dat deze bril is ontworpen voor smallere gezichten.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Quadrifoglio wrote:Van Eyck verkoopt Rudy Project. (Maar ik ben natuurlijk niet zeker dat die specieke bril ertussen zit.)
Op de website van Van Eyck is de map van Rudy Project volledig leeg :(
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

@Yakke, die website is denk ik nog "under construction"
XVMx
Mountainbiker

Post by XVMx »

Yakke,

Bij Van Eyck in Aalst hebben ze die Graal SX liggen zunne (allez, toch een paar weken geleden). Mijn vrouw heeft er daar zo ene gekocht.

Echtr opvallend smaller dan de gemiddelde zonnebril lijkt mij die wel niet...
Post Reply