gebrekkige organisaties ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Guest

Post by Guest »

Het gaat weer de goede kant op moet ik zeggen. On-topic a.u.b.
marcusaurelius
Mountainbiker

Re:

Post by marcusaurelius »

Rikske wrote:
kawa wrote:
marcusaurelius wrote:snel op je pikje getrapt blijkbaar ? Er stond snobke met een smiley hoor, kiwi en kawa ? Used to be schizofrenic ? Not sure ...
Nu, het gros zal echt wel willen dat zijn fiets gepoetst wordt, jullie zijn echt niet de modale bikers, waarvoor je je probeert uit te geven.
Maar ik vermoed zo dat als je al die kilometers die ik al gedaan heb met zowel koersfiets als mountainbike, dat je onder je beidjes nog wel even zoet zult zijn om die vol te maken.
Laat ik me toch weer vangen #-o :-)

Wil ik een poll opstarten en vragen hoe lang de gemiddelde forummer met zijn fiets bezig is na een TT?? Ik denk dat je dan wel anders zal praten :wink:
Gebruik de zoekfunktie maar ne keer en zoek maar eens naar "onderhoud" , "poetsen" en je zal versteld staan hoe menig MTBer zijn fietske onderhoud. :wink:
Niemand zal het met je eens zijn dat je een fiets kan afspuiten en simpelweg kan smeren.
Maar ik denk niet dat je dit van mij wil aannemen.

Ik probeer me nergens voor uit te geven en ken Kiwi zelfs persoonlijk niet moest je dat denken.
Normaal wou ik deze topic gewoon negeren vanwege de negatieve toon die hier heerst. Maar als er dan plotseling iemand hier denkt te weten wat het gros van de bikers denkt over het onderhoud van hun fiets, en als dit dan nog eens kompleet fout blijkt te zijn, dan kan ik niet anders als kawa en kiwi bij te treden.

Iemand anders "half zen gat" mijn bike laten wassen en smeren terwijl ik aan den toog hang ? No way [-X .

Persoonlijk spendeer ik na een "modderachtige" rit tussen de 2 en 3 uur om mijn bike terug kraaknet te krijgen, en ik zou er helemaal geen vrede mee kunnen nemen dat iemand anders dit aan de lopende band zou doen.
Ik ben nu wel echt overtuigd dat de gemiddelde TT'er hier echt niet op dit forum te vinden is. Niemand, maar dan ook niemand die ik ken is uren met zijn fiets bezig, en ik ken nochtans echt wel tientallen mensen die wekelijks toertochten rijden. Smeren is echt wel het enige wat ik hoor, en wat bovendien ook is aan te bevelen tenzij je echt volledig op de hoogte bent van alles wat er omgaat aan je fiets. Dat ding dient om te fietsen en niet om te poetsen ! Eerlijk gezegd, ik denk dat Tom Boonen zich een breuk lacht als ik hem vertel dat er iemand drie uur aan een fiets zit te schrobben ... :) Gebruik dat ding, heb er respect voor, maar wees er geen slaaf van !
marcusaurelius
Mountainbiker

jakkes toch ...

Post by marcusaurelius »

jocca wrote:@ marcusaurelius (nog eens),

mijn diepste respect, maar 8000 km op een jaar is echt niet zo veel hoor (zeker als je wedstrijden rijd en tijdens de week vollenbak zit te trainen), er zijn er hier heeeeeeeel veel op dit forum die vlotjes aan 8000 km komen, dus ik denk dat je niet de meest ervaren biker bent op dit forum (wat je wel laat uitschijnen). Dit komt amper neer op een goede 155 km per week ...
Je 'diepste respect' komt echt wel denigrerend over (je geeft gewoon te kennen dat je totaal geen respect hebt voor mijn mening), wil me verder niet verlagen tot deze zever, vandaar dat ik je een privé-berichtje gestuurd heb met meer info. Laat me verder stellen dat ik echt wel mensen ken die op het hoogste niveau (meerdere malen belgisch kampioen in mountainbike en veldrijden bv.) meedraaien en dat zij amper aan die achtduizend km per jaar komen en nee, ook zij poetsen geen drie uur aan hun fiets ...
wannesvda
Mountainbiker

Post by wannesvda »

:off:

Kijk, als jij tevreden bent met modder/stof afspuiten aan de bikewash en vervolgens wat smeren, zoveel te beter voor jou.

Persoonlijk kan ik genieten van het schoonmaken van mijn fiets, het schenkt mij voldoening om 'm goed te onderhouden. Ik ben er dus allerminst slaaf van.

Bij thuiskomst maak ik eerst mijn frame schoon met emmer, spons en sopje. Eens vluchtig de fiets afspuiten aan de bikewash is echt niet voldoende om alle vuil te verwijderen...
Vervolgens begint het belangrijke werk: alle vuil (zowel de vuile smeermiddelen als modder/zand/stof) verwijderen van de ketting, tandwielen, derailleurs, zijkanten van de velg, vorkpoten, enz.

Nadien smeren en hij is weer als nieuw.

Is dit manier? Natuurlijk niet, dit is mijn manier en ik voel me daar goed bij. Ik zal dan ook niemand be- of veroordelen als hij/zij het liever anders aanpakt.

Voel jij je goed bij afspuiten en smeren, en wil je dat zelfs laten doen door iemand van één of ander goed doel die je helemaal niet kent en die misschien zelfs niet is geïnteresseerd in fietsen (ik kan me al voorstellen dat de 11.11.11.-crew met plezier een bike van 3000 euro zal wassen en smeren #-o ), mij ook goed.

Maar kom hier alsjeblieft niet de modale biker vertegenwoordigen, want jouw standpunten durf ik tot nu toe echt niet 'modaal' te noemen...

Nu ik toch even mijn gal aan het spuwen ben: het is niet omdat je (volgens jou) al veel km's hebt gefietst, dat je daarom alles beter zal weten... Dat soort uitlatingen wijst volgens mij eerder op een gebrek aan degelijke argumenten.

Anyway, welkom op het forum :roll:

On topic:

Ik heb nog geen problemen gehad bij de bevoorradingen. De ene is al wat beter uitgerust dan de andere, maar zoals reeds vermeld, het is nu ook niet de bedoeling te eten voor de rest van de week... Vooral het sociale aspect van de bevoorradingen spreekt mij wel aan, gezellig de reeds afgelegde kilometers bespreken, andere bikers leren kennen en er dan weer tegenaan gaan! Toch wel een serieuze troef t.o.v. een vast bloso-parcours vind ik.
wannesvda
Mountainbiker

Re: jakkes toch ...

Post by wannesvda »

marcusaurelius wrote: en nee, ook zij poetsen geen drie uur aan hun fiets ...
Sponsoring en techniekers van de ploeg veranderen de situatie toch lichtjes, denk je ook niet?
Guest

Post by Guest »

marcusaurelius ik ken die mensen ook persoonlijk en kan je niet vertellen hoeveel kilometer zij per jaar rijden, denk meer in uren. Zelfs mijn schoonbroer, een notoir wielertoerist komt al aan de 15.000.
Maar het is goed geweest, het onderwerp van dit topic is alweer ruimschoots ondergeschikt geworden. Je hebt in ieder geval weer bijgedragen tot het sluiten van een topic en daar is het toch allemaal om te doen geweest hey.
Locked