Op verkiezingsdag, 2 km van het einde van ons ritje... ben tegen het wiel van voorligger gereden (stom... maar dat is ieder ongeval)... resultaat.. aan grote snelheid over stuur op het asfalt...
Behalve wat schaafwonden aan knie en vingers en een gekloven wenkbrauw had ik niet zo veel. Wenkbrauw werd gehecht...
De 3 mensen die me zien vallen hebben, trokken wit weg.. lijkbleek zagen ze.... Had ik toen geen helm opgehad...
En dat is dan nog gebeurd op de gewone weg, niets technisch of zo. Mij hoef je niet meer te overtuigen van het nut van een helm.
Helm dragen gevaarlijker dan geen helm dragen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
- roy
- Mountainbiker
- Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC
Van lanbouwvoertuigen en ongelukken moet je hier niet praten(we hebben hier al mee te maken gehad).marcusaurelius wrote:Tja ... Pvandebe, eigenlijk sla je met die boeren zowat de nagel op de kop. Ik kom langs weerskanten uit een grote boerenfamilie. :) Het zijn patriotten, geloof me. Ze gaan er echt wel de facto vanuit dat zij nog de enigen zijn die werken in dit land. Bij acht van de tien gaat er dan ook zo'n ongelooflijke agressie uit naar mensen die zomaar voor hun plezier op 'hun' wegen komen rijden. De uitslaande messen en priemen van diverse machines die rakelings langs je heenschuren moet je er maar bijnemen.
Die mannen hebben al voor meerdere dodelijke ongevallen gezorgd sommigen zijn echt wel veel te geweldig.
Toch wel raar daj die boeren bij ons niet overdag ziet maar dat ze wel altijd snachts op hun land zitten. Wat doen ze dan overdag.(toch niet heel dag bezig met hun beesten want sommige hebben er geen)
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
marcusaurelius wrote: Nu, bij wedstrijden draag ik uiteraard steeds een helm, ben niet gek ...
is niet van willen of niet, is van MOETEn of je mag gewoonweg niet starten.
in wedstrijden te Belgie is een helm altijd verplicht geweest... en maar goed ook.
al moet ik zeggen dat zo een pot op je kop in warme temperaturen niet dat is... lijkt wel of ze een ei aan het koken zijn...
Roy, veel boeren werken overdag in loondienst en 's nachts/'s avonds voor zichzelf......En op een boerderij zijn door den dag veel karweitjes op te knappen. Stallen uitmesten bvb, daar ben je heel snel een dag "zoet" mee.roy wrote:Van lanbouwvoertuigen en ongelukken moet je hier niet praten(we hebben hier al mee te maken gehad).marcusaurelius wrote:Tja ... Pvandebe, eigenlijk sla je met die boeren zowat de nagel op de kop. Ik kom langs weerskanten uit een grote boerenfamilie. :) Het zijn patriotten, geloof me. Ze gaan er echt wel de facto vanuit dat zij nog de enigen zijn die werken in dit land. Bij acht van de tien gaat er dan ook zo'n ongelooflijke agressie uit naar mensen die zomaar voor hun plezier op 'hun' wegen komen rijden. De uitslaande messen en priemen van diverse machines die rakelings langs je heenschuren moet je er maar bijnemen.![]()
Die mannen hebben al voor meerdere dodelijke ongevallen gezorgd sommigen zijn echt wel veel te geweldig.
Toch wel raar daj die boeren bij ons niet overdag ziet maar dat ze wel altijd snachts op hun land zitten. Wat doen ze dan overdag.(toch niet heel dag bezig met hun beesten want sommige hebben er geen)
- EL_NOPPES
- Mountainbiker
nee , de meeste zitten dan in de hangar(witloof planten is nu heel druk, en alles in gereedheid brengen voor de veiling)dan moeten ze natuurlijk savonds en snachts op het land zitten, mijn baas zijn koeien moeten nu kalveren en daarom zit hij veel meer binnen dan op het landroy wrote:Van lanbouwvoertuigen en ongelukken moet je hier niet praten(we hebben hier al mee te maken gehad).marcusaurelius wrote:Tja ... Pvandebe, eigenlijk sla je met die boeren zowat de nagel op de kop. Ik kom langs weerskanten uit een grote boerenfamilie. :) Het zijn patriotten, geloof me. Ze gaan er echt wel de facto vanuit dat zij nog de enigen zijn die werken in dit land. Bij acht van de tien gaat er dan ook zo'n ongelooflijke agressie uit naar mensen die zomaar voor hun plezier op 'hun' wegen komen rijden. De uitslaande messen en priemen van diverse machines die rakelings langs je heenschuren moet je er maar bijnemen.![]()
- EL_NOPPES
- Mountainbiker
5th element ruled en vind ik , is de beste helmTrevorken wrote:Dan heb je misschien nog geen goede helm gedragen, in mijnen 5th element heb ik eigenlijk geen last van die warmte.Sunn xtreme wrote: al moet ik zeggen dat zo een pot op je kop in warme temperaturen niet dat is... lijkt wel of ze een ei aan het koken zijn...