gebrekkige organisaties ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Rock Rider wrote:
Als je een aantal keren in de walen bent gaan rijden, dan besef je dat we als vlamingen echt wel verwend zijn... zowel qua uitpijling als qua bevoorradingen.
In de Ardennen, Adam Smol, is het anders tot in de puntjes geregeld. Op 50km soms 3 bevoorradingen en dik in orde.

Ik weet ook dat een bevoorrading de tocht niet maakt maar toch. Er wordt hier geschreven dat je gast bent tijdens een TT en dat je blij moet zijn wat je krijgt. Maar als je 3€ moet betalen voel ik mij niet echt een gast meer :roll:
Ook het verschil van de ene tocht naar de andere doet sommigen klagen over een bevoorrading. Niet meer als normaal, waarom op sommige bevoorradingen fruit, koeken, soep, ... en op een andere water of een enkel sportdrankje?
marcusaurelius
Mountainbiker

Post by marcusaurelius »

kawa wrote:
marcusaurelius wrote:Weet je wat nog eens leuk zou zijn ? Je komt aan en je geeft je fiets af in een bewaakt fietsenpark, waarbij de opdracht luidt, 'wassen en smeren, kostprijs 1 euro'. Aan tweeduizend deelnemers maakt dit, tweeduizend euro voor de organisator.
:lol:
Wassen en smeren? Heb jij enig idee hoe lang je bezig bent met één fiets?
Afspuiten na een TT is goed voor het grootste vuil of modder van je fiets te halen zodat je die op een deftige manier thuis kan brengen.
Eenmaal thuis begint het werk pas. Wassen en smeren is toch iets wat iedere biker liever zelf zal doen.
Dit idee vergelijk ik met de chiro die je auto wassen op één of andere parking. OK, het is voor een goed doel, maar als je thuis komt kan je zelf opnieuw beginnen. #-o
snobke ! :) Je lijkt wel Roger van de-doe-het-zelf-reclame ("wat je zelf doet, doe je beter") Een kruideniersmentaliteit noemt men zoiets. Ik geloof trouwens dat als je niet alles van een fiets kent, best het eigen onderhoud tot een minimum beperkt. Vuil verwijderen en smeren, en verder alles overlaten aan een vakman eenmaal per jaar.
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

marcusaurelius wrote:
kawa wrote:
marcusaurelius wrote:Weet je wat nog eens leuk zou zijn ? Je komt aan en je geeft je fiets af in een bewaakt fietsenpark, waarbij de opdracht luidt, 'wassen en smeren, kostprijs 1 euro'. Aan tweeduizend deelnemers maakt dit, tweeduizend euro voor de organisator.
:lol:
Afspuiten na een TT is goed voor het grootste vuil of modder van je fiets te halen zodat je die op een deftige manier thuis kan brengen.
Eenmaal thuis begint het werk pas. Wassen en smeren is toch iets wat iedere biker liever zelf zal doen.
Dit idee vergelijk ik met de chiro die je auto wassen op één of andere parking. OK, het is voor een goed doel, maar als je thuis komt kan je zelf opnieuw beginnen. #-o
snobke ! :) Je lijkt wel Roger van de-doe-het-zelf-reclame ("wat je zelf doet, doe je beter") Een kruideniersmentaliteit noemt men zoiets. Ik geloof trouwens dat als je niet alles van een fiets kent, best het eigen onderhoud tot een minimum beperkt. Vuil verwijderen en smeren, en verder alles overlaten aan een vakman eenmaal per jaar.
3 woorden bye bye zeveraar. [-o<
marcusaurelius
Mountainbiker

Post by marcusaurelius »

kawa wrote:
Rock Rider wrote:
Als je een aantal keren in de walen bent gaan rijden, dan besef je dat we als vlamingen echt wel verwend zijn... zowel qua uitpijling als qua bevoorradingen.
In de Ardennen, Adam Smol, is het anders tot in de puntjes geregeld. Op 50km soms 3 bevoorradingen en dik in orde.

Ik weet ook dat een bevoorrading de tocht niet maakt maar toch. Er wordt hier geschreven dat je gast bent tijdens een TT en dat je blij moet zijn wat je krijgt. Maar als je 3€ moet betalen voel ik mij niet echt een gast meer :roll:
Ook het verschil van de ene tocht naar de andere doet sommigen klagen over een bevoorrading. Niet meer als normaal, waarom op sommige bevoorradingen fruit, koeken, soep, ... en op een andere water of een enkel sportdrankje?
Misschien moet men van die bevoorradingen maar eens kleine winkeltjes maken tegen aankoopprijs. Het zal heel wat minder druk worden daar vrees ik en dan kan het inschrijvingsgeld naar één euro gebracht worden hetgeen nog heel democratisch zou zijn bovendien. Misschien nog goed ook voor het milieu als er wat minder papiertjes in de natuur belanden op die manier, alhoewel ik daar persooonlijk tijdens TT nog niet veel van gemerkt heb moet ik toegeven.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

marcusaurelius wrote:
kawa wrote:
marcusaurelius wrote:blabla
blabla
Ik vind uwe toon van posten niet echt vriendelijk, ik ben een snobke, een ander kletst uit zijne nek... :roll:

Ik, en 90% van de forummers zijn wel even zoet met het onderhoud van onze MTB na een TT. En ik denk dat wij allemaal dezelfde mening hebben over het simpelweg afspuiten van een fiets en dan onmiddelijk smeren #-o
Ik denk persoonlijk dat jij nog niet veel gewend bent ivm MTB.

Ach ja, nu zie ik het:
marcusaurelius wrote:Rock Rider, ik heb in de walen nog geen veldtourtocht gereden, dus daar kan ik niet van mee praten, maar wel al veel randonnées gedaan met de koersfiets,
Om misverstanden te vermijden, ik heb het niet over onderhoud van een fiets, ik heb het over het poetsen/zuivermaken/wassen van een fiets en alles wat hierbij komt kijken...

Ik wil uw afspuiters wel eens bezig zien... Vol hoge druk op de ketting en dan toch nog altijd een vuile ketting smeren??? Nooit van ontvetten gehoord?

Nu, ik laat niet graag op me schelden dus ga ik deze topic waarschijnlijk negeren. :wink:
Hoogstwaarschijnlijk komt er toch een slotje op dit topic.
marcusaurelius
Mountainbiker

Post by marcusaurelius »

kiwi wrote:
marcusaurelius wrote:
kawa wrote: :lol:
erg constructief moet ik erkennen ....
kiwi_x
Mountainbiker

Post by kiwi_x »

marcusaurelius wrote:
kiwi wrote:
marcusaurelius wrote: snobke ! :) Je lijkt wel Roger van de-doe-het-zelf-reclame ("wat je zelf doet, doe je beter") Een kruideniersmentaliteit noemt men zoiets. Ik geloof trouwens dat als je niet alles van een fiets kent, best het eigen onderhoud tot een minimum beperkt. Vuil verwijderen en smeren, en verder alles overlaten aan een vakman eenmaal per jaar.
erg constructief moet ik erkennen ....
moet toch iemand iest constructief doen niet ?

ik heb meerdere tt gedaan en idd in de walen kunnen ze het beter
maar moet ge nu blijven zagen over het zelfde .
marcusaurelius
Mountainbiker

snel op je pikje getrapt blijkbaar ? Er stond snobke met een

Post by marcusaurelius »

smiley hoor, kiwi en kawa ? Used to be schizofrenic ? Not sure ...
Nu, het gros zal echt wel willen dat zijn fiets gepoetst wordt, jullie zijn echt niet de modale bikers, waarvoor je je probeert uit te geven.
Maar ik vermoed zo dat als je al die kilometers die ik al gedaan heb met zowel koersfiets als mountainbike, dat je onder je beidjes nog wel even zoet zult zijn om die vol te maken.
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

#-o #-o man man wat wordt hier gezeverd zeg .

Binnenkort moet de organisator uw rug nog komen wassen en terwijl ook uw bike eer sommige content zijn .

En nog om de kilometer iemand zetten als ge plat staat ook ???
[-X [-X [-X

Mtb is een beetje survivel dus help your self dude's !!!!

Ik vertrek vroeg dus : geen files onderweg ,vers parcour en genoeg bevoorading .
Wassen doe ik vlug vlug het grootste vuil eraf aan de auto (bidon mee van 25L).

Als gevolg vroeg thuis en vrouwke content :wink:

Mannen leer nekeer relativeren in t'leven :lol: :lol:
:drunk:

Btw @ marcusaurelius : 2 dagen geregistreerd en al zo bezig [-X [-X
Last edited by scott racer on Tue 24 Oct 2006 20:49, edited 1 time in total.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

@ marcusaurelius

Ik moet kawa bijtreden. Zoals ik kan zien ben je compleet nieuw op het forum en zet je sebiet een vrij grote mond op. Bij deze wens ik u welkom hier, maar iemands mening respecteren is een schone deugd, en als je wilt tegenargumenteren zorg dan op zijn minst dat het een beetje zinnig is zonder dat je kort van stof overkomt. Dit geheel terzijde.

Over het topic zelf dan.
Persoonlijk vindt ik dat het al bij al nog goed gesteld is op de meeste tochten hoor. Ik bike nu ondertussen terug een vol jaar (daarvoor heb ik 6 jaar gefietst maar na een ongevalleke efkes uit roulatie geweest) en ik moet zeggen in vergelijking met 5 jaar geleden zijn de tochten er ferm op vooruit gegaan (zowel op als naast het parkoer).
Ik start nu wel altijd vroeg en heb dus altijd wel nog vanalles op de bevoorrading, maar in vergelijking met een aantal jaar geleden zijn het tegenwoordig echte maaltijden.
Vroeger een stuk appelsien en wat water, nu meerdere soorten fruit (tot meloen toe in de zomer), sportdranken, warme drank (in de winter), koeken en noem maar op. Onlangs een tocht gereden in Oostduinkerke (mindere tocht vond ik) en op de bevoorrading kreeg je een blik aquarius en een wafel, man man heb ik er daar horen klagen zeg...
Ikzelf neem altijd een wafelke mee uit de GB (kost iets van 1,20 euro voor 9 wafels of zo) en heb altijd een bus sportdrank mee. Hiermee kom ik steeds toe en op de bevoorrading ga ik hoogstens wat fruit eten en 1 bekertje drank drinken.

Wat ik wel al gemerkt heb (zoals hierboven vermeld) is dat er indd vele bikers gewoon hun maag volproppen met eten aan de bevoorrading. Hier moeten organisatoren wel iets op kunnen vinden (paketjes maken of zo ... kweet niet é) ...
Dat er drank te kort is daar moet de organisator iets kunnen aan doen, sportdranken maak je met poederkes en 1 bus poeder is goed voor 12-13 liter drank, dus met een paar bussen te kopen kunnen ze al een gans eind ver geraken (hebben ze over, dan kunnen ze het nog steeds gebruiken voor zichzelf), dat er op een bepaald moment eten te kort is, daar kan een organisator niet echt veel aan doen, buiten proberen in te schatten hoe veel volk er zal komen en hoeveel er zal gegeten worden (2 variabelen waar ze totaal geen vat op hebben), en zomaar eten bijkopen op een zondagvoormiddag is nu ook niet zo gek gemakkelijk.

En het probleem met de bepijling, meestal is het wel goed, maar verbrodden de omstaanders het door pijltjes weg te nemen, te verdraaien of omver te duwen ...

Ik ga hier ook niet alle organisatoren ophemelen, maar voor 2-3 euro kunnen sporten, op de bevoorrading wat eten en drinken en dan (op de meeste tochten) nog een dogske of braadworst of boterham krijgen en bovendien nog verzekerd zijn, denk dat er veel sporten zijn die dit niet kunnen aanbieden en waar je toch meer betaald ...

dus beste mensen, neem een wafelke van de GB, vult uwe bidon met sportdrank (dit zal u max. 1 euro kosten) en je kan gegarandeerd een tochtje uitrijden zonder dat je van uw stokske zult vallen van de honger.

groeten

jocca
Locked