gebrekkige organisaties ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
GT
Mountainbiker

Post by GT »

@ pvandebe

In principe rij je de tocht enkel voor de tocht ... maar ik probeer te rederen als de doorsnee consument die inderdaad waar wil voor zijn geld. En waarvoor het moeilijk te begrijpen is te betalen voor de openbare weg, die in feite toch 'gratis' is.

Daarom dat de doorsnee consument tracht zijn geld via andere wegen te recupereren, en daarom zijn die bevoorradingen zo mentaal belangrijk.

Ik heb wel 3 EUR betaald, maar ik heb toch een banaan, een wafel en een halve liter (!) Gatorade (voor dat laatste toch al makkelijk 1 EUR?) gekregen plus vermaak.

@ marcusaurelius

Ik begrijp inderdaad ook niet dat een organisator maaaanden tijd steekt in een evenement dat wanneer het dan werkelijk plaatsvindt niet snel genoeg gedaan kan zijn. Bij die mentaliteit stel ik me ook vragen.
Sakkeren en duvelen omdat de laatsten nog zeker een uur weg gaan blijven ... terwijl het ochtendkrieken bij wijze van spreken net gepasseerd is. Strange.

Desalnietemin toch een woord van dank, want het is dankzij de organiserende clubs dat wij de mogelijkheid hebben elk weekend te kiezen tussen x-aantal toertochten.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

GT, je zegt daar iets :

CONSUMENT

Een vies woord als je het bekijkt in het teken van het echte MTB'en.

Maar idd, in het kader van een TT waarvoor je betaalt, is het correct. Maar in het meer dagelijkse leven is de consument ook niet altijd goed bediend. Daarom ook kiest de consument voor een bepaald merk, een bepaalde winkelketen enz.....

Nu ja, ik ben in elk geval blij dat er TT's worden georganiseerd want ze helpen me onbekende plekjes ontdekken die 'k dan de rest van het jaar kan afhotsen. Een beetje betalen voor de gids, zo zie 'k 't....
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

marcusaurelius wrote:Weet je wat nog eens leuk zou zijn ? Je komt aan en je geeft je fiets af in een bewaakt fietsenpark, waarbij de opdracht luidt, 'wassen en smeren, kostprijs 1 euro'. Aan tweeduizend deelnemers maakt dit, tweeduizend euro voor de organisator. Ondertussen ga je douchen en in de cafetaria zitten, net iets langer dan normaal (om alle smeersels de tijd te gunnen) en zo verdient men nog eens minstens 1 euro extra per deelnemer, dus in totaal vierduizend euro in de pocket voor de organisator extra, waarvan hij de helft teruggeeft aan een organisatie voor een goed doel, waarvan de mensen vier uur hebben staan sproeien en smeren hebben. Wie kan er van zijn geld af of gaat liever een half uur aanschuiven in de kou ?
Dan moeten ze wel zorgen voor slaapgelegenheid want ge zult ni rap weg zijn.
Fiets afspuiten en smeren maal 2000!!!!!!!!
:-)
StOoPkEn
Mountainbiker

Post by StOoPkEn »

Allemaal goed en wel, dat starten om 8u 's morgens, helaas zijn er ook mensen die in het weekend moeten werken (zoals ik af en toe ) en dit vaak de zaterdag tot 22u of later als ik geen overuren moet doen, reken daar dan nog een uur rijden naar huis bij en 't is al snel middernacht of later eer ik in mijn bedje lig... 'K denk dat het dan wel begrijpelijk is dat ik niet veel zin heb om 's anderdaags om 6 u al weer op te staan om te gaan biken..Ik slaap dan liever wa langer om dan toch een beetje uitgerust aan de start van de TT te verschijnen. En dit zeker bij een TT waarbij je nog een uurtje moet rijden voor je ter plaatse bent. 'K denk dat het probleem hier wel eenvoudig kan opgelost worden door zoals reeds gezegd gewoon een aangepast startuur te vermelden, ipv tot 14u starten dan gewoon opzetten tot 10u, dan is er direct duidelijkheid voor de bikers en kunnen de organisatoren op tijd alles opruimen en is iedereen tevreden.
Grtz
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Ik zou willen oproepen:Als je een "gegronde" reden hebt waarom je vind dat een toertocht niet goed georganiseerd was,een mailtje te sturen naar de organisatoren en het ook zeker te melden op het forum(zoals wel al gebeurd maar soms staat er te veel zever tussen)
Het is aan ons omdan deze tochten niet meer te rijden.
Volgens mij zijn er tochten genoeg die de moeite zijn.
Als er geen volk meer op af komt,zal er geen toertocht meer zijn.
Persoonlijk vind ik dat voor 95 % van de tochten die ik reed zeer goed waren.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

maltje wrote: Persoonlijk vind ik dat voor 95 % van de tochten die ik reed zeer goed waren.
Kan ik mij volledig bij aansluiten... De bevoorrading zelf vind ik niet direct zo een groot punt, al is het wel leuk meegenomen...
Het parcours is voor mij nog altijd het belangrijkst... Ik zorg steeds dat ik zelf iets mee heb om te knabbelen en om te drinken...

Als je een aantal keren in de walen bent gaan rijden, dan besef je dat we als vlamingen echt wel verwend zijn... zowel qua uitpijling als qua bevoorradingen.
Als je in de walen gaat rijden is het soms wat wennen om te zoeken naar de pijlen die op de grond geschilderd zijn, naar de confetti in de bossen,... maar het avontuur is er soms niet minder om!
Remember Bléhairies manne! :wink:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Rock Rider wrote:
maltje wrote: Persoonlijk vind ik dat voor 95 % van de tochten die ik reed zeer goed waren.
Kan ik mij volledig bij aansluiten... De bevoorrading zelf vind ik niet direct zo een groot punt, al is het wel leuk meegenomen...
Het parcours is voor mij nog altijd het belangrijkst... Ik zorg steeds dat ik zelf iets mee heb om te knabbelen en om te drinken...

Als je een aantal keren in de walen bent gaan rijden, dan besef je dat we als vlamingen echt wel verwend zijn... zowel qua uitpijling als qua bevoorradingen.
Als je in de walen gaat rijden is het soms wat wennen om te zoeken naar de pijlen die op de grond geschilderd zijn, naar de confetti in de bossen,... maar het avontuur is er soms niet minder om!
Remember Bléhairies manne! :wink:
Wat betreft die bevoorradingen in de Walen moet ik toch tegenspreken. Ze zijn nergens zo uitgebreid en talrijk als in Walonië, in het Luikse toch. De bepijling is idd soms wat minder.
marcusaurelius
Mountainbiker

Post by marcusaurelius »

Maltje, je kan toch niet meer doen dan alle spuiten bemannen hé, hoeveel zijn er dat ? Acht gewoonlijk ? Awel, acht man plus vier smeerders, en je hebt met twaalf man, vierduizend euro verdiend ! Ik geef toe, het zullen goei smeerders moeten zijn ! héhé. Maar niet iedereen zal het doen hoor, er zullen er genoeg zijn die van hun geld niet afkunnen en liever kou lijden en een verkoudheid opdoen. :-D
marcusaurelius
Mountainbiker

de walen

Post by marcusaurelius »

Rock Rider, ik heb in de walen nog geen veldtourtocht gereden, dus daar kan ik niet van mee praten, maar wel al veel randonnées gedaan met de koersfiets, en daar viel toch echt niet veel op aan te merken. Zo zijn we ooit eens gezellig in het sousterrain beland van ... Joseph Bruyere himself die ons tijdens de rit vergastte op een soep en door een goeie babbel ook nog eens een druppeltje ging bovenhalen om wat te zeveren op de oude tijd. Voor de jongeren onder jullie, Joseph Bruyere won eind jaren zeventig en begin jaren tachtig nog driemaal Omloop het volk, tweemaal luik-bastenaken-luik, ritten in tour en giro, etc, en was de eerste luitenant van Eddy Merckx gedurende jaren, alvorens zelf door te breken.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

marcusaurelius wrote:Weet je wat nog eens leuk zou zijn ? Je komt aan en je geeft je fiets af in een bewaakt fietsenpark, waarbij de opdracht luidt, 'wassen en smeren, kostprijs 1 euro'. Aan tweeduizend deelnemers maakt dit, tweeduizend euro voor de organisator.
:lol:
Wassen en smeren? Heb jij enig idee hoe lang je bezig bent met één fiets?
Afspuiten na een TT is goed voor het grootste vuil of modder van je fiets te halen zodat je die op een deftige manier thuis kan brengen.
Eenmaal thuis begint het werk pas. Wassen en smeren is toch iets wat iedere biker liever zelf zal doen.
Dit idee vergelijk ik met de chiro die je auto wassen op één of andere parking. OK, het is voor een goed doel, maar als je thuis komt kan je zelf opnieuw beginnen. #-o
Locked