gebrekkige organisaties ...

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Ja zou natuurlijk ook rekening kunnen houden met de organisatoren, en een uurtje vroeger vertrekken zodat je niet ontevreden naar huis hoeft te keren... het zijn meestal ook steeds dezelfden die als laatste vertrekken en arriveren, vervelend hoor... :roll:
Het enige dat je hiermee bereikt is dat ze gewoon het startuur gaan wijzigen tot bvb 10u of 9u :lol:
Guest

Post by Guest »

Je zou ook je medebikers eens kunnen aanspreken die de bevoorrading plunderen en hun hemd vol met koeken steken. Meestal zijn de bevoorradingen wel voorzien, maar je moet eens een keer opletten hoeveel mensen er een vreetfestijn van maken.
Tijdens de toettochten waar wij aan mee hebben gewerkt was er steeds sprake van een rode vlag, iemand die achter de laatste vertrekker starte. zo sluit je het probleem gedeeltelijk uit. Maar het probleem van de hamsters blijft natuurlijk.
marcusaurelius
Mountainbiker

Post by marcusaurelius »

Flip,
Blijkbaar hebt U mijn statement niet goed gelezen, want dit is nu net hetgeen ik vraag. Dat men het uur wijzigt op de aankondiging als ze dit niet kunnen of willen nakomen. Dan kan ik tenminste die organisaties uitkiezen waar ik na mijn ontbijt op een deftig 'zondagmorgenuur' kan starten en na aankomst nog rustig een pint kan pakken zonder dat ze onder mijn voeten zitten te keren. Bevoorrading is dikwijls ook al een serieus probleem onderweg als je wat later start dan de meesten, niet dat dit een punt is voor het slagen of welslagen van een toertocht (als je het tenminste op voorhand weet). Ik beschouw dit eerder als een geste van de organisator dan als een 'must'. We hoeven geen spiraal van opbod te creëren tussen de organisatoren betreffende het aantal snacks. Het blijft een toertocht en geen vlaamse kermis. Als ik alleen ga fietsen rij ik ook dikwijls zestig km zonder iets te nuttigen onderweg, maar zoals zoveel, alles went uiteraard .... Ook hier is correcte informatie vooraf misschien aangewezen om teleurstellingen te voorkomen.
marcusaurelius
Mountainbiker

bevoorrading en vertrekuren.

Post by marcusaurelius »

Oops, lap, weer twee keer hetzelfdebericht , maar bycicletteur en Pvandebe, jullie weten waar het om gaat. En dat is niet de modder van diegene die voor jouw rijdt uit je ogen vegen.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ik snap 'm maar TT's blijven in mijn ogen, net zoals wielerclubs, voormiddagevenementen.....En de organisatoren zullen altijd naar de grootste groep blijven kijken, de vroege starters dus....

Ga grote TT's rijden MarcusAurelius, dan heb je al dat gedoe niet, allemaal veel beter. Maar daar moet je meestal ook wel voor 10 uur weg zijn (voor de kortste afstand)...

't Is nu éénmaal zo : vele TT's enkel voor het geldgewin/clubsponsoring

Aan de andere kant : als je echt laat wil starten, meestal hangen de pijltjes er toch nog een tijdje......wel helemaal niks van bevoorrading en bikewash, maar een bikewash kan je meestal ook doen aan de vertrekpunten van de bloso routes.....En met de uitgespaarde 3 Euro kan je daar nog een lekkere vitamine B in de vorm van nen Bruine drinken.....(neenee, geen 3 ;))
marcusaurelius
Mountainbiker

Post by marcusaurelius »

Weet je wat nog eens leuk zou zijn ? Je komt aan en je geeft je fiets af in een bewaakt fietsenpark, waarbij de opdracht luidt, 'wassen en smeren, kostprijs 1 euro'. Aan tweeduizend deelnemers maakt dit, tweeduizend euro voor de organisator. Ondertussen ga je douchen en in de cafetaria zitten, net iets langer dan normaal (om alle smeersels de tijd te gunnen) en zo verdient men nog eens minstens 1 euro extra per deelnemer, dus in totaal vierduizend euro in de pocket voor de organisator extra, waarvan hij de helft teruggeeft aan een organisatie voor een goed doel, waarvan de mensen vier uur hebben staan sproeien en smeren hebben. Wie kan er van zijn geld af of gaat liever een half uur aanschuiven in de kou ?
lion
Mountainbiker

Post by lion »

Doen zoals in Spanje,iedereen samen weg om 09u30,en sluiting om 13u30.

Het gaat hier als volgt te werk:
Gezamenlijke start met tijdsopname waarvan bij aankomst een brevet met gereden tijd,plaats algemeen of per categorie.
Iedereen heeft overal op het parkoer voorrang bewaakt door politie enz,voldoende seingevers bij gevaarlijke plaatsen,rode kruis zeer goed aanwezig op het terrein en bij aankomst,voldoende bevoorrading.
Foto’s onderweg genomen gratis op internet.
Bij aankomst steeds voor elke deelnemer een zak met sponsering (T-shirt,voeding trofee enz)al vlug 10 € waard.
En vooral veel gratis DRINKEN en ETEN voor alle deelnemers aan de aankomst.

WEL 15 a 20 € startgeld

Voor mij is tot nog toe de organisatie van deze tochten hier zeer goed,alleen de douche ontbreekt hier.
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Voorlopig nog niet meegemaakt, de bevoorradingen waren bij mij steeds dik in orde, maar je moet het woord niet te serieus nemen. 't Is de bedoeling dat je even wat krachten opslaat, in vorm van banaan,peperkoek, dorstlesser.

En er wordt heus niet gezaagd als je eens een paar stukken tegelijk neemt, of er nog eentje meeneemt voor "onderweg", maar als er dan pipo's zijn die daar heel hun kas vullen, krijg je na een tijdje het systeem van 1 bonnetje is 1 snack, zodat het gedaan is met zakken vullen.

En zoals eerder vermeld zijn deze tochten ook eerder in de trend van zondagvoormiddag vermaak. Ze kunnen niet blijven wachten tot iedereen uit zijn bed komt gestrompeld, en dan op zijn gemakske wat rondrijdt, lekker langzaam een koekske eet, wat zaagt over het drinken en dan op't gemak verder rijden, en achteraf komen zagen dat er niks meer was.

Als je op restaurant gaat eten zetten ze ook de stoelen op tafel en zetten ze de muziek af, je kan niet blijven wachten op iedereen hé...

En nee, ik sta niet om 6 u 's morgens op, maar tracht te starten om 9 u à 9.30 u, da's niet supervroeg, en je staat niet voor verrassingen.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

MTBert wrote:Voorlopig nog niet meegemaakt, de bevoorradingen waren bij mij steeds dik in orde, maar je moet het woord niet te serieus nemen. 't Is de bedoeling dat je even wat krachten opslaat, in vorm van banaan,peperkoek, dorstlesser.

En er wordt heus niet gezaagd als je eens een paar stukken tegelijk neemt, of er nog eentje meeneemt voor "onderweg", maar als er dan pipo's zijn die daar heel hun kas vullen, krijg je na een tijdje het systeem van 1 bonnetje is 1 snack, zodat het gedaan is met zakken vullen.

En zoals eerder vermeld zijn deze tochten ook eerder in de trend van zondagvoormiddag vermaak. Ze kunnen niet blijven wachten tot iedereen uit zijn bed komt gestrompeld, en dan op zijn gemakske wat rondrijdt, lekker langzaam een koekske eet, wat zaagt over het drinken en dan op't gemak verder rijden, en achteraf komen zagen dat er niks meer was.

Als je op restaurant gaat eten zetten ze ook de stoelen op tafel en zetten ze de muziek af, je kan niet blijven wachten op iedereen hé...

En nee, ik sta niet om 6 u 's morgens op, maar tracht te starten om 9 u à 9.30 u, da's niet supervroeg, en je staat niet voor verrassingen.
=D> =D> Da´s pas gesproken ze, helemaal mee eens !
marcusaurelius
Mountainbiker

bizar hoor die mentaliteit ...

Post by marcusaurelius »

Dus je kas volslagen in de bevoorrading, nog wat stukken meeritsen, zogezegd om kracht op te doen, jakkes wat is dat toch voor een mentaliteit. Eet eens thuis ! Trouwens voor veertig km heb je helemaal strikt gezien geen eten nodig, noch 's morgens, noch onderweg. Het is gewoon leuk en gastvrij van de organisator. Het is gewoon ronduit onbeschoft om nog dingen in je zak mee te ritsen, zodat mensen die wat later vertrekken dikwijls niks meer hebben en waarbij je een organisator in de problemen brengt. En een organisator kan best wachten tot iedereen binnen is. Het is gewoon getuigend van een slechte mentaliteit om je organisatie niet te verzorgen. Iedereen die vertrokken is binnen de voorziene tijd dient een fatsoenlijke arrivée te krijgen. En elke organisator die zich daar niet aan wenst te houden, gelieve zich kenbaar te maken.
Locked