Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Epic
- Mountainbiker
Ik gebruik deze ust band veel, voordelen heb jij al opgenoemd, de nadelen volgens mij:
- zwak in bochten (enkel van belang in de Ardennen), mijn afdalingen zijn hiermee op zijn minst matig te noemen vergeleken met andere banden zoals Michelins of Jimmy.
- moet nogal hard opgeblazen worden (3 bar) dus absoluut te vermijden op zeer lange tochten met veel stenen en keien - Spartaans dus.
Oh ja, ik vind de band bestand tegen slijtage, het valt erg goed mee. Ook niet te vergeten is zijn lage prijs!
Als je af en toe een review op je site wil ben ik bereid er af en toe ene te schrijven.
- zwak in bochten (enkel van belang in de Ardennen), mijn afdalingen zijn hiermee op zijn minst matig te noemen vergeleken met andere banden zoals Michelins of Jimmy.
- moet nogal hard opgeblazen worden (3 bar) dus absoluut te vermijden op zeer lange tochten met veel stenen en keien - Spartaans dus.
Oh ja, ik vind de band bestand tegen slijtage, het valt erg goed mee. Ook niet te vergeten is zijn lage prijs!
Als je af en toe een review op je site wil ben ik bereid er af en toe ene te schrijven.
Is er dan een verschil tussen de UST en de gewone versie? Ik ben achteraan nu net afgestapt van een Skinny Jimmy naar een Jimmy DD omwille van de snelle slijtage. Ik rij ongeveer max 800 a 1000 km met een Skinny. En goedkoop zou ik hem toch niet noemen. Prijzen variëren tussen 26 en 32€.Epic wrote:Oh ja, ik vind de band bestand tegen slijtage, het valt erg goed mee. Ook niet te vergeten is zijn lage prijs!
Bovendiendien vindt ik hem wat onzeker aanvoelen op een droge, losse ondergrond (zoals het zondag in Landorp was).
Ik ondervind geen last van zijn zwakheid in de bochten, maar ik heb er dan ook nog niet echt veel mee in de Ardennen gereden. Dat hard moeten oppompen stoort me niet, het is nu eenmaal een flanellen bandje. Spartaans is het woord dat erbij past.Epic wrote:Ik gebruik deze ust band veel, voordelen heb jij al opgenoemd, de nadelen volgens mij:
En slijten doet ie idd niet echt supersnel, maar hij verliest toch snel zijn nopkes hoor. Spotgoedkoop is ie zoals Jekas zei toch ook niet.
De nood is niet zo hoog om tal van reviews te hebben op mijn site. Maar toch bedankt voor je aanbod. Tips en eigen ervaringen blijven natuurlijk meeeer dan welkom.Epic wrote: Als je af en toe een review op je site wil ben ik bereid er af en toe ene te schrijven.
Re: Banden: Schwalbe Skinny Jimmy UST
Ik rijd veel met skinny jimmy, zowel non-UST als UST.JFK wrote:Ik rij nu al een half jaar met de Skinny Jimmy, en denk wel dat ik er een gefundeerd oordeel over kan geven.
Zie http://student.vub.ac.be/~jgoethal/JFK/ ... mmyust.htm
Opmerkingen en persoonlijke ervaringen zijn altijd welkom!
P.S.: Het zal 'waarschijnlijk' deze band worden in Vielsalm zondag.
Als algemene all-round band vind ik hem heel goed.
Mist grip op boomwortels en stenen als het nat is.
Ik blaas de UST helemaal niet hard op: vooraan 2.1 en achteraan 2.5 (en ik weeg ook 73 kg he) ... maar op verschillende Ardennen chronos heb ik daarmee al gereden. Ik moet er wel bijzeggen dat ik wat betreft UST nog maar enkel (naast de skinny jimmy) met een hutchinson scorpion 1.75 heb gereden.
Skinny jimmy slijten wel vlug. Na 4 a 5 maand kan ik die wegsmijten (zowel gewoon als UST); ligt ook een beetje aan je rijstijl he.
Ik vind dus dat die band 'wel' goed grip biedt op natte rotsen en boomwortels. Die kleine lage nopjes gemaakt uit zacht rubber zijn echt wel goed daarvoor.
Het ligt misschien allemaal aan het verschil in rijstijl. En band die jij beter vindt op natte rotsen, kan ik misschien juist daarop minder goed vinden,...
Het ligt misschien allemaal aan het verschil in rijstijl. En band die jij beter vindt op natte rotsen, kan ik misschien juist daarop minder goed vinden,...
Hi, thx voor de review.
ik heb echter nog een vraag. mss ben ik een echte kneus, maar met UST-banden weet ik toch ook graag hoe makkelijk ze te monteren zijn. Hutchinson vind ik bv zeer goed meevallen, een geax zal je me nooit meer zien kopen.
fock, nu dat ge spreekt over die vielsalm, daar heb ik ook veel goeste in. nekeer wat meer info zoeken
ik heb echter nog een vraag. mss ben ik een echte kneus, maar met UST-banden weet ik toch ook graag hoe makkelijk ze te monteren zijn. Hutchinson vind ik bv zeer goed meevallen, een geax zal je me nooit meer zien kopen.
fock, nu dat ge spreekt over die vielsalm, daar heb ik ook veel goeste in. nekeer wat meer info zoeken
ik meen mij te herinneren, van uit een oude O2BIkers, dat het verschil tussen de Skinny en de gewone Jimmy hem zit in de zijdelingse grip en het comfort, dat bij de gewone Jimmy beter zou scoren, maar de Skinny biedt dan weer minder rolweerstand ... soit, ik ben heel tevreden van mijn Jimmy's ... en ik moet er bij vertellen dat er nu al zo'n 5 rustinnekes inhangen door doorntjes die in de band zaten, MAAR nooit problemen gehad tijdens de rit, enkel opgemerkt na 2 dagen in mijn "fietskot" dat ze te vlug te zacht stonden ... so, CHEERS for UST !!!
Zeer goede band. Ik ben er echt supertevreden van. Alleen op natte leisteen hebben ze niet echt goede grip. Zijdelingse grip valt mee en ze was zelfs zo goed dat ik gewoonweg niet in den decor gevallen ben na pakweg 65 km ( moeilijke technische afdaling met wortels en stenen, paar haarspeldbochten, der liepen mensen en ze liepen zo in de weg dat ik de bocht niet zag, alles moeten dichtsmijten en dan de schoonste liggende bocht uit mijn leven gemaakt. Tevens ook de snelste hartritme stijging: van 130 naar 172 in een keer
)
Ik vind hem BTW helemaal niet spartaans !!! Maar ik rijd dan ook met een fully ( softtail). En daarbovenop ben ik een lichtgewicht...
Ik vind hem BTW helemaal niet spartaans !!! Maar ik rijd dan ook met een fully ( softtail). En daarbovenop ben ik een lichtgewicht...