Hallo,
Ik ben op zoek naar een geschikte MTB voor lange mensen. De lengte is 205 cm met een binnenbeenlengte van 100 cm.
Wie heeft er tips waar ik zo´n bike kan kopen ?
Alvast bedankt !!
MTB voor lange mensen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Ik ben zelf 2 m. Heb net een Cube ltd comp gekocht van 22". Die zit prima voor mij hoewel ik ideaal gezien een 23" nodig heb (na opmeting door de fietsenmaker). Veel merken gaan tot 22" sommige tot 23" of zelfs meer. De regel is ook, hoe competitiever (en dus duurder) de fiets hoe kleiner het frame. Duurdere modellen gaan dikwijls maar tot 21" ofzo. Ik geloof dat Trek wel degelijke hardtails maakt van 23" check die eens, dat moet wel groot genoeg zijn voor jou denk ik.
Je moet die framematen trouwens ook met een korrel zout nemen. Sommige fabrikanten meten op een andere manier als anderen.
Ideaal zou natuurlijk zijn dat je eens op een 22" kan rijden, als dat goed zit, eventueel met langere zadelpen zal je zeker je ding vinden bij de meeste merken. Probleem is wel dat zulke grote framematen meestal niet op voorraad zijn bij de fietsenmaker.
Ik ben zelf nog een complete beginner dus als ik hier onzin vertel verbeter me maar he anciens.
Succes met de zoektocht nog,
Cheers,
Willem Jan
Je moet die framematen trouwens ook met een korrel zout nemen. Sommige fabrikanten meten op een andere manier als anderen.
Ideaal zou natuurlijk zijn dat je eens op een 22" kan rijden, als dat goed zit, eventueel met langere zadelpen zal je zeker je ding vinden bij de meeste merken. Probleem is wel dat zulke grote framematen meestal niet op voorraad zijn bij de fietsenmaker.
Ik ben zelf nog een complete beginner dus als ik hier onzin vertel verbeter me maar he anciens.
Succes met de zoektocht nog,
Cheers,
Willem Jan
- Lee
- Mountainbiker
Hey,
Je kan ook eens kijken naar de bikes van Merida (www.merida.com of .nl)
Ik heb zelf een (ondertussen ouder model, ie. de Matts sport 700 van 2005) van Merida, maar ben er zeer tevreden over, en de nieuwe modelen, zien er naar mijn mening echt zeer mooi uit. Zij hebben maten tot 24". Ikzelf ben 1m90 en rijdt op een 22", dus 24" zal zo ongeveer wel uw maat zijn.
Greetz
Je kan ook eens kijken naar de bikes van Merida (www.merida.com of .nl)
Ik heb zelf een (ondertussen ouder model, ie. de Matts sport 700 van 2005) van Merida, maar ben er zeer tevreden over, en de nieuwe modelen, zien er naar mijn mening echt zeer mooi uit. Zij hebben maten tot 24". Ikzelf ben 1m90 en rijdt op een 22", dus 24" zal zo ongeveer wel uw maat zijn.
Greetz