Winterbanden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
xab
Mountainbiker

Post by xab »

in de zojuist verschenen fiets is er een banden test. Daaruit blijkt dat de nobby nic evolution de beste alrounder is. Zijn doorprikbaarheid is bij de hoogste van de geteste banden en zijn rolweerstand bij de laagste.
Ik citeer even: De Nobby Nic Is een echte topper. Weinig rolweerstand in de praktijk en in het lab, maar wel veel grip. Modder blijft een beetje in de band hangen, maar dit is met recht een allrounder.
Aldus Maandblad Fiets.
In Fiets quoteren ze met fietsertjes. 5 fietsertjes is het max.
Monteerbaarheid : 5 Fietsertjes
Weerstandsgevoel: Asfalt 5 fietsertjes
Zand 4 fietsertjes
verhard 5 fietsertjes
Grip: Bocht 5 fietsertjes
Droog 5 fietsertjes
Nat 4 fietsertjes
Zand 4 fietsertjes
Mon...
Mountainbiker

Post by Mon... »

Dit weekend promopaket van michelin gekochtl 2x XC A/T voor 42 euro of zo. Ik heb ze erop gelegd en ik moet zeggen dat die wel goed doorbijten!
Barteken
Mountainbiker
Location: Decathlon Rockrider 8.2 (2005) - Cannondale Rush 4 (Custom)

Post by Barteken »

kenny, de hutch. alligators zijn nu in promotie in Decathlon (wel frankrijk); 12euro90 voor 2 (geen tubeless he...)
albregfi
Mountainbiker

Post by albregfi »

Hellow

Ik heb zaterdag de nokian NBX Lite gekocht bij van Eyck, tzijn er met kleine tappen, en er is een prijs verschil van 4,00 per band.
Ik heb al veel horen boffen met de Nokian, iemand ervaring mee?
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Ik rij sinds een weekje met een Michelin Country 1.95. Deze rijden uitstekend in de modder. En bovendien zijn ze niet duur en bollen ze ook op het asvalt relatief goed. Mijn broer rijdt met Tioga Xtreme XC's rond. Ze bollen heel zwaar op het afvalt, maar hebben een enorm goede grip in de modder. Ze zien er ook zeer log uit.

Mijn Michelin's:
Image

De tioga's:
Image
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

nothing 's impossible wrote:De XCR mud of de XCR A/T van michelin,

De racing ralph met vooraan een NN van schwalbe,...
Ik heb vooraan een litlle albert van schwalbe ( non tubeless ) liggen . Achteraan heb ik nu een racing ralph tubeless gemonteerd ( gekregen van een vriend ) om eens te zien welk het verschil is in comfort . Wil iets minder gebotter op mijn hardtail . Is deze combinatie haalbaar voor TT's in de winter . Welke druk is aan te raden voor de RR ( staat maat 2.25 op maar zou toch 2.1 zijn ) . Wat zijn uw bevindingen met RR als achterband ?
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

net gelezen in de Mountainbikeplus van deze maand:

Schwalbe heeft een nieuwe modderband op de markt gebracht: de "Muddy Mary". Van mij krijgen ze alleszins al de prijs voor de leukste naam :lol:

Blijf voorlopig toch nog zweren bijnm'n NN
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

bikerLieven wrote:net gelezen in de Mountainbikeplus van deze maand:

Schwalbe heeft een nieuwe modderband op de markt gebracht: de "Muddy Mary". Van mij krijgen ze alleszins al de prijs voor de leukste naam :lol:

Blijf voorlopig toch nog zweren bijnm'n NN
Klink alvast stoer en veelbelovend :-D
Nekeer op hun site kijken voor meer info denk ik
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Nee even checken heb ik gemerkt dat het misschien eerder een downhill bandje is... 1270gr en 2.5 als diameter... Voor de XC-rijders is dat een beetje overdreven vrees ik :-D
Charles
Mountainbiker

Post by Charles »

Heb de knoop doorgehakt..... Heb vooraan een NN 2.1 gemonteerd en achteraan een NN 1.8 . Morgen vertrek ik naar Houfalize en het schijnt er een beetje 'vochtig' te zijn. Ik hou jullie op de hoogte!
Post Reply