in de zojuist verschenen fiets is er een banden test. Daaruit blijkt dat de nobby nic evolution de beste alrounder is. Zijn doorprikbaarheid is bij de hoogste van de geteste banden en zijn rolweerstand bij de laagste.
Ik citeer even: De Nobby Nic Is een echte topper. Weinig rolweerstand in de praktijk en in het lab, maar wel veel grip. Modder blijft een beetje in de band hangen, maar dit is met recht een allrounder.
Aldus Maandblad Fiets.
In Fiets quoteren ze met fietsertjes. 5 fietsertjes is het max.
Monteerbaarheid : 5 Fietsertjes
Weerstandsgevoel: Asfalt 5 fietsertjes
Zand 4 fietsertjes
verhard 5 fietsertjes
Grip: Bocht 5 fietsertjes
Droog 5 fietsertjes
Nat 4 fietsertjes
Zand 4 fietsertjes
Winterbanden
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- scelter
- Mountainbiker
Ik rij sinds een weekje met een Michelin Country 1.95. Deze rijden uitstekend in de modder. En bovendien zijn ze niet duur en bollen ze ook op het asvalt relatief goed. Mijn broer rijdt met Tioga Xtreme XC's rond. Ze bollen heel zwaar op het afvalt, maar hebben een enorm goede grip in de modder. Ze zien er ook zeer log uit.
Mijn Michelin's:

De tioga's:

Mijn Michelin's:

De tioga's:

Ik heb vooraan een litlle albert van schwalbe ( non tubeless ) liggen . Achteraan heb ik nu een racing ralph tubeless gemonteerd ( gekregen van een vriend ) om eens te zien welk het verschil is in comfort . Wil iets minder gebotter op mijn hardtail . Is deze combinatie haalbaar voor TT's in de winter . Welke druk is aan te raden voor de RR ( staat maat 2.25 op maar zou toch 2.1 zijn ) . Wat zijn uw bevindingen met RR als achterband ?nothing 's impossible wrote:De XCR mud of de XCR A/T van michelin,
De racing ralph met vooraan een NN van schwalbe,...
- bikerLieven
- Mountainbiker
Post by bikerLieven »
net gelezen in de Mountainbikeplus van deze maand:
Schwalbe heeft een nieuwe modderband op de markt gebracht: de "Muddy Mary". Van mij krijgen ze alleszins al de prijs voor de leukste naam
Blijf voorlopig toch nog zweren bijnm'n NN
Schwalbe heeft een nieuwe modderband op de markt gebracht: de "Muddy Mary". Van mij krijgen ze alleszins al de prijs voor de leukste naam
Klink alvast stoer en veelbelovendbikerLieven wrote:net gelezen in de Mountainbikeplus van deze maand:
Schwalbe heeft een nieuwe modderband op de markt gebracht: de "Muddy Mary". Van mij krijgen ze alleszins al de prijs voor de leukste naam![]()
Nekeer op hun site kijken voor meer info denk ik