We waren laatst in Ecudador en hebben daar een downhill ( soms ook serieus klimmen) gedaan van de Chimborazo (hoogste berg van ecudor , 6267 meter). we zijn vertrokken van een hoogte van bijna 5000 meter. Het was natuurlijk magnifique om dit te kunnen doen en adviseer iedereen die in Ecuador op vakantie gaat om dit in het schema op te nemen.
Tocht is zeer goed georganiseerd met gids, volgwagen, spare materiaal,... .
haha dat klopt. We gaan altijd met rugzak op reis en kunnen niet teveel meenemen dus dan moet je wel wat functioneel denken. Ik had ook liever uitrustinkje meegenomen maar was teveel .
we zijn in juni daargeweest en hadden mooi weer. Die dag was het iets minder, maar toch voldoende. Het was vooral koud daarboven op de berg. We zijn begonnen op zo een 5000 meter en daar was het echt wel frisjes. Bij ons eindpunt scheen het zonnetje en was het stralend weer.
Wat ik me afvraag , hebben jullie daar geen last gehad van "duikersziekte" of decrompressie bij het afdalen ?
Ik ben op de Chimbo. namelijk ooit eens een stuk naar beneden gelopen van ongeveer 5500m. tot aan de eerste refuge op 5000m. . Het gevolg was enkele dagen met hoofdpijn en braken