http://www.sidisport.com/eng/cycling/ar ... _ID=MCDOM5
binnenkort de trotse bezitter van deze mooie schoentjes
Welke MTB schoenen heb jij?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
Nog niemand met Specialized schoenen gepasseerd hier?
Ik rij met de Specialized sport MTB schoenen, heb deze gekocht in september 2003 en zijn nu haast aan vervanging toe.
Ik vind het super schoenen voor dat geld, en zeker voor iemand die problemen met de knieën heeft is Specialized een aanrader dankzij hun body geometry.

Volgend jaar de comp kopen denk ik.
Ik rij met de Specialized sport MTB schoenen, heb deze gekocht in september 2003 en zijn nu haast aan vervanging toe.
Ik vind het super schoenen voor dat geld, en zeker voor iemand die problemen met de knieën heeft is Specialized een aanrader dankzij hun body geometry.

Volgend jaar de comp kopen denk ik.
Last edited by kawa on Wed 11 Oct 2006 21:57, edited 2 times in total.
- forza_inja
- Mountainbiker
Post by forza_inja »
ik rij sinds enkele maanden met diadora's en ik ben daar wreed content van.
't zijn de deze

en voor als 't wat kouder en/of natter is, zijn het de deze

als het echt extreem koud of nat is, combineer ik de northwave's met seal skinz sokken.
't zijn de deze

en voor als 't wat kouder en/of natter is, zijn het de deze

als het echt extreem koud of nat is, combineer ik de northwave's met seal skinz sokken.
- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Ik heb de MTB Comp van Specialized, superschoenen, heel stijf, goede sluitingen, superzool (zeker zool aan de binnenkant). Voor mij op dit moment geen andere meer! Gewoon overschoenen voor deze winter en goeie sokkenkawa wrote:Nog niemand met Specialized schoenen gepasseerd hier?
Volgend jaar deze kopen denk ik:
Groet
Guido
- patje !!!!
- Mountainbiker
Post by patje !!!! »
Ik rijd met SIDI - schoen , kan je een tip geven , als je SIDI schoen koopt , neem een maatje groter als je hebt want de SIDI schoenen zijn gemaakt naar Italiaanse voeten en die zijn kleiner als de onze , daardoor nijpt de schoen wat meer. Het is maar een tip !!! 
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
@xjfan : ik ken het gevoel.
het grote probleem is, dat vele schoenen een eenzijdige afstelling hebben....namelijk voorwaarts en achterwaarts.
bij vrienden heb ik ook gezien, dat dit vaak nogal desastreus is voor pezen..... gezien je de plaatjes niet zijwaarts kan afstellen (wat verdraaide hiel in of uitwaarts), en vaak 1 of beide voeten niet loodrecht staan op het pedaal volgens de meesten hun autonomie, krijg je tal van problemen.
je moet dus MTB schoenen kiezen, waarbij je de plaatjes ook gedraaid/zijwaarts kan afstellen. kijk ook naar de zool. deze is belangrijk.... vele zolen zijn -of te flexibel, of te stijf . het komt erop neer een schoenzool te hebben die wat flexibel is, maar op het drukpunt in de zone van het plaatje vrij stijf.
zo heb je meeste rendement uit loopfases bergop en uit het rijden.
het grote probleem is, dat vele schoenen een eenzijdige afstelling hebben....namelijk voorwaarts en achterwaarts.
bij vrienden heb ik ook gezien, dat dit vaak nogal desastreus is voor pezen..... gezien je de plaatjes niet zijwaarts kan afstellen (wat verdraaide hiel in of uitwaarts), en vaak 1 of beide voeten niet loodrecht staan op het pedaal volgens de meesten hun autonomie, krijg je tal van problemen.
je moet dus MTB schoenen kiezen, waarbij je de plaatjes ook gedraaid/zijwaarts kan afstellen. kijk ook naar de zool. deze is belangrijk.... vele zolen zijn -of te flexibel, of te stijf . het komt erop neer een schoenzool te hebben die wat flexibel is, maar op het drukpunt in de zone van het plaatje vrij stijf.
zo heb je meeste rendement uit loopfases bergop en uit het rijden.
- .::Andy::.
- Mountainbiker
Post by .::Andy::. »
ik heb de Specialized COMP MTB's echt goede schoenen! kga wellicht nog es rondkijken voor een 2e paar...
Heeft er iemand zowat voorstellen?
Heeft er iemand zowat voorstellen?