Zingem - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Guest

Zingem - Bloso

Post by Guest »

Half september 2006 wordt er te Zingem een nieuw Bloso mountainbikeroute ingehuldigd. Parcours loopt over Huise, Zingem, Ouwegem en Mullem
Guest

opening

Post by Guest »

De route wordt inderdaad op 21 oktober in de voormiddag ingereden. De uitpijling gebeurt deze week en begin volgende week. Normaliter zal dit dinsdagavond afgewerkt zijn.
Er kan gestart worden aan het voetbalterrein te Zingem of aan het voetbalterrein van Huise.
Voor meer info kan men terecht bij de sportdienst van de gemeente Zingem op het nummer 09 384 80 49 en vragen naar Frederik Broché of sportdienst@zingem.be.
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Kon het vandaag niet laten en ben al eens op verkenning gegaan (met de wagen).
Aan het voetbalveld van Zingem na wat zoeken een eerste pijltje gevonden.
Tot mijn verbazing was dit niet op één van die houtenpaaltjes die meestal op Blosoroutes gebruikt worden, maar gewoon aan de paal van een straatbord.
Pijltje dus maar gevolgt. Op het volgende kruispunt niet direct een pijltje te zien ... tot ik ook naar links keek. Ook hier hangt het pijltje op een paal van een straatbord, maar aan de linkerkant van de rijweg. Hier moet je - als ik goed gekeken heb vanuit de wagen - rechts afslaan. Op het volgende kruispunt heb ik geen pijltje meer gezien #-o
Op een andere plaats in Zingem nog een bordje gezien die behoorlijk hoog hangt.

Dus een paar opmerkingen (geen kritiek, enkel maar bedoeld om te helpen) :
- Mensen die Blosoroutes gewoon zijn letten vooral op houten paaltjes
- Om goed zichtbaar te zijn hangen pijltjes best rechts van de weg
- Pijltjes hangen best niet te hoog. Best op ongeveer 1m en zeker niet hoger dan 1m50

Hopelijk wordt het een leuke route zodat er toch wat afwissling is in onze streek (Oudenaarde, Gavere, Nazareth, ...)
Low Rider
Mountainbiker

Post by Low Rider »

Heb eens gekeken op de site van bloso,ziet er een pittege omloop uit. Ben van de streek dus ken omloop al een beetje. Zal hem donderdag eens rijden,wel de 52km en zal starten in Huise want woont zelf te Lozer dus niet ver.
nickske
Mountainbiker

Post by nickske »

ben juist terug zingem gedaan het is waar van in het begin met die pijltjes
maar daarna val het mee juist op het einde hangen de plaatjes nog niet
aja' veeteeteetje is hier ook gepasseerd met zijn grasmaaierke ziek :wink: zal wel voor zaterdag zijn
MAAR er is één iets dat wel om dubbel te liggen is route juist uitgepijld en
GE MOET OVER EEN OVERWEG DIE ER NU JUIST NIET MEER IS ](*,)
dus fiets opnemen en te voet over de sporen (de eerste maal dat je de spoorweg kruist)

ik heb er foto's van genomen maar weet niet hoe ik ze kan laten zien :oops
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Ik vind het eigenlijk wel eigenaardig dat er gekozen is voor 2 aparte routes en die dan met één enkel verbinding aan elkaar te koppelen.
Volgens mij kon er evengoed nog een stukje bij bv in de buurt van Axelwalle die dan aansluit in de buurt van Mullem.
Hierdoor waren er 3 mogelijke routes beschikbaar.

Nu :
|---------|''''''''''''''|---------|
| route 1|<------>| route 2 |
|---------|''''''''''''''|---------|

Met extra verbinding :

|---------|<------>|---------|
| route 1| route 3 | route 2 |
|---------|<------>|---------|

Hier kan je dan (1+3), (2+3) en (1+2+3) rijden.

Natuurlijk brengt dit dan extra kilometers mee en gaat men misschien wel buiten de gemeentegrenzen, maar dit laatste gebeurd nu ook al, want volgens mij behoort (Wannegem-)Lede niet tot de gemeente Zingem.

Ik zal er spijtig genoeg niet bij zijn zaterdag (Ga naar de rit op de Koppenberg), maar zal de route de komende weken wel eens proberen te rijden.
belpet
Mountainbiker

Post by belpet »

Deze ochtend de nieuwe blosoroute gereden. De blauwe route is veruit de leukste. Toch een aanrader voor diegene die de streek niet kennen !De groene lijkt me nogal saai. De bepijling kan op sommige plaatsen wat duidelijker, maar daar zal aan gewerkt worden.

Als afsluiter een potje gepakt bij JP !! :drunk:
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

vos
Mountainbiker

Post by vos »

De blauwe route: het pijltje naar rechts voor de 'binnenstraat' is niet duidelijk. Het hangt tussen struiken. Je bent er zo voorbij!
De groene route: Bij slecht weer (veel regen) is ze (volgens mijn bescheiden mening) slechter te berijden dan de blauwe.
Het gele verbindingsstuk: aan het kuispunt 't peerdeke' moet je direkt na de verkeerslichten naar rechts. Dat pijltje hangt niet in het zicht (veel te ver en teveel zoekwerk).
Conclusie: de bewegwijzering, er is nog werk aan.
Guest

Post by Guest »

Post Reply