NoTubes ventiel

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Inderdaad,helemaal plat worden ze nooit.Ik check anders de druk in mijn banden toch altijd voor ik vertrek.Niet dat ik altijd moet bijpompen,maar dat is een gewoonte geworden.Ik pas de druk eventueel wat aan aan de ondergrond.Dat zie ik ter plaatse wel.
Wat het leggen vd band betreft.Het is geweten dat sommige banden zeer moeilijk te leggen zijn.Dat is bv met de Schwalbe banden.Naar hetgeen ik gehoord heb...Voor de rest heb ik al volgende banden erop gekregen:Michelin,Speci,Conti,Hutchinson,Maxxis,Geax,Irc en Nokian
Eerlijk gezegd rijd ik enkel met banden onder de 500g/st.
Groetjes,
$mokeyJoe
franco
Mountainbiker
Location: kraftstoff X1 kraftstoff H1 kraftstoff H2 Thompson xline carbon

Post by franco »

Nog een truk om banden er op te krijgen. Monteer de band met een binnenband maar wrijf met een borsteltje eerst wat notubes aan de rand van de buitenband zodanig dat ze wat aan de velg kleven. Ga er eens mee rijden en wacht minimum 24 uur. Haal nu de buitenband voorzichtig los, als je geluk hebt blijft de buitenband aan een zijde aan de velg kleven. plaats je notubes ventiel en pomp heet ganse zaakje weer op met een compressor. Werkt meestal wel.
Veel geluk er mee
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Wat een gefoefel met die banden,leg toch gewoon tubelessen en alle problemen zijn opgelost.Een tubeless wiel is voor tubeless banden en daar hou ik mij aan.In het andere geval neem gewone velgen en monteer gewone banden met latex binnenbanden steeds tevreden van geweest.Maar men tubelessen wil ik nooit meer missen.En dat ze wat zwaarder zijn dat neem ik er graag bij daarom dat ik een 0,5kg vermagerd ben om dit te compenseren.Maar ja ik bengel nu wel altijd vanachter in de uitslagen daarom dat het voor mij niet veel uitmaakt.
Vps
Mountainbiker
Location: Epic S-Works custom setup + Mudbike: Radon ZR, XT, Marzo Marathon Race

Post by Vps »

Laat de band op de velg een nachtje rusten, na al de moeite en frustratie die je er in hebt gestoken is dit het beste.
Vandaag, een nacht later( en ondertussen al minder pijn in de vingers) bestaat de kans zelfs dat je hem met een voetpomp op druk krijgt.
Ik spreek uit ervaring: DT 4.1 disc met de tape en Pyton's of DT 4.1 met dt-tape en NN/jimmy.
Met het dt-lint krijg ik de band er moeilijker op omdat het lint dikker is dan de tape (de band valt minder diep in de velg), het oppompen gaat hierdoor dan weer een stuk beter t.o.v. de tape.
Post Reply