Mont Ventoux via Sporta

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Mont Ventoux via Sporta

Post by alain »

Is er iemand van het forum die in 2007 de beklimming van de Mont Ventoux doet via Sporta of deze heeft gedaan in 2006 ?

Graag ervaringen en nuttige tips aub

Alain
Jewel
Mountainbiker

Post by Jewel »

Ik ben ook wel geinteresseerd.
Zijn er mensen die de Mont Ventoux reeds beklommen hebben?
Ivo L
Mountainbiker

Post by Ivo L »

Laatste 4 jaar de Ventoux 5 maal beklommen, langs de 3 zijden.

1ste maal was met de MTB, de overige keren was wel met de janettenfiets.

Vanuit Sault een makkie, vanuit Malaucene vond ik even zwaar als vanuit Bedoin.

Tijd rond de 1.45 u.

Vraag maar raak!
Ziggy
Mountainbiker

Post by Ziggy »

Wij zijn dit jaar met 5 voor een weekendje naar ginder geweest. 2 met de koersfiets, 2 met mtb met slicks en 1 voor de assistentie.
Ondanks minder weer (weekend van 15/09-17/09) toch goed geamuseerd en 1 keer naar boven gereden vanuit Bedoin.

Voor herhaling vatbaar (al is 't nie echt bij de deur). Als de conditie ne keer optimaal is, wil ik nog eens off-road naar boven ...

Greetz,
Ziggy.
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

=P~
MTB HA8 heeft dit jaar ook deze berg overwonnen .. verslagen over de MTB beklimmingen (3 verschillende routes) kan je vinden op onze website onder de rubriek verslagen.
http://mtbha8.brinkster.net/mtbha8/ASP/ ... slagen.asp
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

ik zal dit nog eens aan halen.

wij gaan er dit jaar ook de mvt proberen te bedwingen met sporta. we zijn met 8 MTBers en zijn gretig opzoek naar een verblijf op een niet al te lange afstand van van Bedoin of Malaucene. wij heben al iets in Vaison La Romaine gevonden maar dit is eigenlijk toch te ver maar wel betaalbaar.

zijn er mensen die mij enkele verblijven kunnen mededelen in die streek.

alvast bedankt .
alain
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 2 2021 ( in bestelling )-Cannondale M500-Specialized Roubaix Expert 2020

Post by alain »

Ha
Ik ben blijkbaar niet de enige die de kale berg zal beklimmen met een MTB
info mbt logies kan je vinden op www.dekaleberg.nl of via Logis de France.

:off: welke banden plaatsen jullie op de MTB? Ik zou kiezen voor de banden van Specialized ATB pro 1'' ( slicks ) of anders een paar van Michelin
Laat maar iets weten per pb

Waarschijnlijk tot op een sportaktief dag of anders op de berg

Grtz
Alain
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

het is wel off topic maar ik post het toch

ik heb om hier in belgië om op asvalt te rijden de CityContact 1.5 van Continental. is en lek vrije band en dus iedeaal vind ik. voor de mont ventoux is hij wel wat te te dik en te zwaar eigenlijk. mor kan mss nog wel een tweedehands setje 1.1 vast krijgen van ne maat.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Dat nieuw modelleke van schwalbe is volgens mij ook wel intressant.
De koyak... weegt maar 295gr in 26*1.35. Dat is dus wel intressant qua gewicht.

Heeft iemand enig idee... als je zo met sporta meegaat, hoe gaat dat dan om verblijf, maaltijden etc te regelen? Wordt dat voor u geregeld of moet dat zelf gedaan worden?
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Jullie kunnen misschien eens gaan kijken op volgende site:

http://www.ventouxcycling.com/index.html

de persoon die deze stages organiseert is sportarts en heeft al verschillende wielerploegen begeleid. Hij is Belg en is verhuisd naar de Provence, en intussen kent hij de streek op zijn duimpje (dat mochten we aan den lijve ondervinden toen we hem gingen bezoeken voor Kerstmis), en ik moet zeggen, al was ik niet erg getraind, sommige tochtjes zouden zélfs als ik getraind wa, een behoorlijke dobber geweest zijn... maar wel prachtig!

groetjes
M.G.
Post Reply