Winterbanden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Charles
Mountainbiker

Post by Charles »

Heb hier al veel bijgeleerd maar de topic dwaalt stilletjesaan af... #-o Ik zoek geen modderband maar een goede winterband met all-round voordelen en die ook modder niet schuwt. Rij zoals gezegd veel veld/bosritten en occasioneel eens in de ardennen. Had deze zomer Schwalbe Racing Ralph's aangeschaft, super band, maar die zullen deze winter niet echt in hun ellement zijn denk ik.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Geax barro mountain... Allround niet te verslaan en zelfs niet te duur. (rond de 25,- )

(terzijde, kent iemand prijzen van de schwalbe smart sam sport? als ik het goed voorheb liggen alle banden in de sport reeks onder de 20,- hetgeen voor jonge gasten wel heel intressant is)
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

King Kurt wrote:Heb hier al veel bijgeleerd maar de topic dwaalt stilletjesaan af... #-o Ik zoek geen modderband maar een goede winterband met all-round voordelen en die ook modder niet schuwt. Rij zoals gezegd veel veld/bosritten en occasioneel eens in de ardennen. Had deze zomer Schwalbe Racing Ralph's aangeschaft, super band, maar die zullen deze winter niet echt in hun ellement zijn denk ik.
Als je 'm hier voor in Belgie gebruikt zit je meer met modder dan met sneeuw :wink: Volgens de test van vorig jaar uit O2bikers is de Michelin Mud een goede alrounder. Goed op sneeuw/ijs + modder bestaat niet echt.
Lefty gerre
Mountainbiker

Post by Lefty gerre »

maxxis ignitor 1.95 is de beste da ik al had heb
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Voor modder ga ik voor de Schwalbe Jimmy, ik heb die Noby ook geprobeerd en vond hem teleurstellend. De Jimmy is gewoon veel beter. De beste band vond ik (en nu nog altijd) de hutchinson Aligator, daar kon je gewoon overal mee rijden. Moesten ze deze terug beginnen maken koop ik hem onmiddelijk. De slechtste band was zo'n groene michelin (weet het type niet meer, maar die stond in de catalogus als modderband) daar heb ik 1 maand mee gereden en heb hem er terug afgesmeten.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

@kenny ge bedoelt waarschijnlijk de WILDGRIPPER. Die trok inderdaad op niks.
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

idd, ben net gaan kijken want die hangt hier nog in de garage. Maar die is't.
Voor mij is het simpel na die band, ik koop geen michelin meer.
Volgende week ga ik eens achter een Nokian NBX gaan, ik heb hier al veel goeds over gehoord. Eens proberen kan geen kwaad hé
Vandaag nog een tocht gedaan met de Maxis Cross-mark, da's een goeie band, hoewel hij toch wel tekort komt als het echt modderig komt.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Headshot wrote:als het nu hard en droog gevroeren is in de winter kunt ge eigenlijk met zomerbanden rijden???

???
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Headshot, als het een paar dagen na mekaar goed gevroren heeft en er ligt geen sneeuw dan heb je inderdaad niet veel profiel nodig.

Ijs kan wel een spelbreker zijn.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

nothing 's impossible wrote:
Ijs kan wel een spelbreker zijn.
Daar kan ik alleen maar mee akkoord gaan. maarja... Welke band je ook hebt... op ijs slip je toch...
Post Reply