Wales-Schotland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
madrista666
Mountainbiker

Wales-Schotland

Post by madrista666 »

Hoi

Iemand in 1 van deze streken al op MTB vakantie geweest? Had in o2 bikes reportages van Wales en Schotland gezien en da ziet er mij daar wel super uit!!!! =D>
Kan iemand er meer info over geven? Een singeltrackparadijs, overnachtingen,...?
Alvast bedankt voor de info!!!
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Als de overanchtingen ginder wat meevallen kan dat ook wel mijn aandacht trekken voor volgend jaar. Laat de info dus maar komen.
rene 28
Mountainbiker

Post by rene 28 »

Wil volgend jaar in de zomer van 2007 een CtC in schotland gaan fietsen, wellicht zijn er meer mensen welke hier interesse in hebben en kan er iets afgesproken worden. :-D
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Heb in augustus de GGCT (= Great Glen Cycles Tour) gedaan via de organisatie van 'het zuiderhuis-Belgian Biking'.
Is niet echt een MB tocht, alhoewel de 3e dag van begin tot einde singletrack was, dus zal de die hard MB'ers misschien nie bekoren... Maar was toch wel de moeite vond ik. Knappe panorama's, natuur, vriendelijke mensen, lekker eten, ....

Heel goeie organistatie met goeie BB's.
Meer info op http://www.zuiderhuis.be/bb/ te vinden onder 'individuele fietsvakanties'.

Hetgeen de "die hard" wel zal bekoren is dat dag 4 + 5 (dag 5 is vrije dag) in Fort William zich afspeeld. M.a.w. je had alle tijd om eens het beest te gaan uithangen op het wereldbeker parkoer XC, 4-cross en/of downhill.. =P~
polepo
Mountainbiker

Post by polepo »

In het maandblad FIETS van oktober staat een hele reportage in over biken in Wales. Ziet er inderdaad niet slecht uit daar.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

wij zijn van plan om daar volgend jaar ne marathon mee te pikken uit de merida reeks
http://www.mtb-marathon.co.uk/events/events.php
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Bij mij ist meer om met de vrienden fun te gaan beleven op die prachtige singeltrack als je de repotages leest in o2 bikers, zijn er daar nogal wat!!!
pacer
Mountainbiker

Post by pacer »

ik heb Wales al aangevinkt als to do volgend jaar, zeker na de artikels in 02 en fiets, het is daar zwaar de moeite. Ik ben er een paar jaar geleden al ns geweest in Wales, en het is er supermooi qua natuur.

Ik denk ook aan een Merida marathon en een lang weekend om de circuits in Wales te doen (zie 02 bikers)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Het parcours aan die grote voorvork ziet er super uit hé ( in O2 bikers ). :lol:
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Ik ben zowel naar schotland als naar wales geweest. Ook naar alle landen met Alpen trouwens.

Wales is echt het mooiste mtb gebied wat ik ook gezien heb.
Je moet een beetje geluk hebben met het weer maar dat valt wel mee, de temp is immers goed en van een drupje wordt je niet zo nat.
Je moet Wales zien als echte bergen maar dan minder hoog. Gigantische stijgingpercentages en zeer, zeeeeer mooi aangelegde tracks. Omdat de bergen minder hoog zijn kun je een groot gebied bestrijken waardoor je door meerdere dorpjes komt met alle gezelligheid van dien.
Heel mooie mtb parken met eetgelegenheden voor mtb-ers. Ook in de avond zeer gezellige mensen en bars.
Quote van een mtb-er uit wales die ik gesproken heb:"see ya in the hospital". Dat zegt wel iets over de tracks denk ik.

Echt geweldig.
Post Reply