De marathon was niet voor mij weggelegd, te lang te zwaar en te weinig conditie. In plaats van de marathon kies ik nu al voor het tweede jaar voor de "masters". De oude mannen met andere woorden. De bedoeling was om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren maar dat is me net niet gelukt. De reden ??? te weinig gegeten en gedronken, in 1 keer doorgereden en op de drie uur tijd maar 1 drinkbusje en 1 W cupke naar binnen gespeeld. Te weinig dus met als gevolg een serieus klopke op het einde.
De roc zelf dus met iets minder ambitie gestart. Heel rustig gestart om zo in het juiste ritme te komen. Dat lukte me vrij goed want op het einde heel wat anderen ingehaald. Zelfs de sprint nog gewonnen voor de 1538ste plaats
Het was de eerste keer dat ik de roc op een hardtail reed, en dat is uiteindelijk een meevaller geworden. Alleen op de snellere afdalingen voelde ik enig nadeel.
Wel weeral iets wijzer geworden, een fast fred is duidelijk niet de juiste band. Volledig weggereden op 100 km.
Echt genoten dit weekend, schitterend weertje, fantastische omloop, mooi appartementje in de haven van port frejus (echt een aanrader, dicht tegen de base nature, centrum en strand)
Volgend jaar de vierde keer de roc d'azur voor mij, zeker weten