ROC D'AZUR 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

het enige minpunt van het hele weekend was inderdaad de lange file op de singletrack na ongeveer een kleine 20 km. Ik ben met de derde groep gestart en wij hadden ook al problemen. 20 meter rijden, stoppen beetje wachten, weer tien meter rijden, wachte en zo verder tot beneden. Voor de rest helemaal geen problemen gehad.

De marathon was niet voor mij weggelegd, te lang te zwaar en te weinig conditie. In plaats van de marathon kies ik nu al voor het tweede jaar voor de "masters". De oude mannen met andere woorden. De bedoeling was om mijn tijd van vorig jaar te verbeteren maar dat is me net niet gelukt. De reden ??? te weinig gegeten en gedronken, in 1 keer doorgereden en op de drie uur tijd maar 1 drinkbusje en 1 W cupke naar binnen gespeeld. Te weinig dus met als gevolg een serieus klopke op het einde.

De roc zelf dus met iets minder ambitie gestart. Heel rustig gestart om zo in het juiste ritme te komen. Dat lukte me vrij goed want op het einde heel wat anderen ingehaald. Zelfs de sprint nog gewonnen voor de 1538ste plaats :roll:
Het was de eerste keer dat ik de roc op een hardtail reed, en dat is uiteindelijk een meevaller geworden. Alleen op de snellere afdalingen voelde ik enig nadeel.
Wel weeral iets wijzer geworden, een fast fred is duidelijk niet de juiste band. Volledig weggereden op 100 km.

Echt genoten dit weekend, schitterend weertje, fantastische omloop, mooi appartementje in de haven van port frejus (echt een aanrader, dicht tegen de base nature, centrum en strand)

Volgend jaar de vierde keer de roc d'azur voor mij, zeker weten :-D
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

En voor de goede orde moet je ook weten dat het parcour van de Roc Azur
voor de eerste golven en de laatste golven niet hetzelfde was.
Ze hebben, naar aanleiding van de lange wachttijden op km 18, het parcour gewoon 2 keer ingekort (met een totaal van 5 km en 300Hm) voor de laatste reeksen.
Twee maten en gewichten dus. Hoe ze dat opgelost hebben met de tijdsopname is mij een raadsel.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

En voor de goede orde moet je ook weten dat het parcour van de Roc Azur
Ze hebben, waarschijnlijk naar aanleiding van de lange wachttijden op km 18, het parcour gewoon 2 keer ingekort (met een totaal van 5 km en 300Hm) voor de laatste reeksen.
Twee maten en gewichten dus. Hoe ze dat opgelost hebben met de tijdsopname is mij een raadsel.
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

ivo wrote:En voor de goede orde moet je ook weten dat het parcour van de Roc Azur
Ze hebben, naar aanleiding van de lange wachttijden op km 18, het parcour gewoon 2 keer ingekort (met een totaal van 5 km en 300Hm) voor de laatste reeksen.
allemaal ni wakker van liggen, het is inderdaad klote dat je niet naar beneden kan rijden maar dat heeft helemaal mijn weekend ni verpest. En die klassering .... lig ik echt ni van wakker dat er dus een aantal de volledige afstand ni hebben gereden. Het zou niet mogen voor zo een evenement maar hopelijk trekken ze er hun conclusies voor volgend jaar.

Ik denk toch niet dat je kan zeggen dat de organisatie ginder slecht is.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Nee maar het zal je maar overkomen dat je naar ginder rijdt voor een luttele
58 Km en er dan nog maar iets meer dan 50 mag rijden (buiten je eigen wil om). Het parcour van de Roc voor de laatste golven was trouwens nagenoeg identiek aan dat van de Noir.
En ik zal de laatste zijn die van een tijd of plaats wakker ligt (ik weet de mijne niet eens) maar neem maar gerust aan dat er velen zijn die daar slapeloze nachten over hebben. En als je dan na veel gepeiger ineens ingehaald wordt door iemand die uren na je gestart is (omdat die een andere, kortere weg moest nemen, zonder dat er daar dan nog (zeker niet tijdens de rit) over gerept wordt... Toch een eigenaardige gang van zaken.
Je gaat me toch niet zeggen dat ik de enige ben die bij de aankomst (of al tijdens de rit) gemerkt heb dat er iets niet klopte?
Als ze schrik hebben dat niet iedereen voor donker thuis is moeten ze maar vroeger van start gaan. Of de inschrijvingen vroeger stopzetten. Ze hebben in die 10 jaar toch wel ervaring genoeg opgedaan om te weten dat als je zoveel volk toelaat op een zo korte omloop met een zo laat startuur het wel mis moet lopen.
Soit, het is voorbij. Wat geweest is is geweest.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

heb me voor het tweede jaar reuze geamusseerd
je kunt er baaiken, shows kijken, reuze expo,
in heel goed weer, zonnig en dit jaar minder wind dan vorig jaar
in de buurt kun je st tropez bezoeken of canne, nice monaco
's avonds flaneren langs den dijk
dit terwijl de rest van je vrienden en collega's aan het werk zijn :-D :wink:

dit jaar weer de marathon gereden
de eerste 60km gingen super
nadien krampen gekregen
en ze zijn er niet meer uitgegaan
mede dank zij een clubgenoot toch uitgereden
allee... meer gestopt en gestapt :-? :oops:

volgend jaar terug naar ginds
ik denk dan op vrijdag de masters te rijden
en op zondag de roc
Mario C
Mountainbiker

Post by Mario C »

nadien krampen gekregen
allee... meer gestopt en gestapt

Heb den Beny meerdere malen een orgasme horen krijgen, maar het was ni echt van genot :lol: :wink: :lol:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Beny wrote:heb me voor het tweede jaar reuze geamusseerd
je kunt er baaiken, shows kijken, reuze expo,
in heel goed weer, zonnig en dit jaar minder wind dan vorig jaar
in de buurt kun je st tropez bezoeken of canne, nice monaco
's avonds flaneren langs den dijk
dit terwijl de rest van je vrienden en collega's aan het werk zijn :-D :wink:

nadien krampen gekregen
allee... meer gestopt en gestapt :-? :oops:

volgend jaar terug naar ginds
ik denk dan op vrijdag de masters te rijden
en op zondag de roc
Ik kan je de Roc aanraden, krijg je gegarandeerd geen krampen en stappen is een must.
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Aaah, "Mario"............spijtig dat ik uwe nummer niet heb kunnen kloppen in de Roc.
Maar een 4 min. achter, dat zal die plaspauze geweest zijn dat ik genomen heb.
Want zo een héél spel uit en terug in u koersbroek steken is effe werk aan. 8)
Mario C
Mountainbiker

Post by Mario C »

Aaah, "Mario"............spijtig dat ik uwe nummer niet heb kunnen kloppen in de Roc.

Da zijn de trukken van de foor hé :oops: :lol:
Post Reply