Hoe moet je conditie zijn voor de fun klasse

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
biker67
Mountainbiker

Post by biker67 »

bij de fun rijdt 99% puur sang een par rotte appels heb je overal maar ik denk dat bij de tourtochten meer geslikt wordt om niet af te gaan bij de collegas bikers 8)
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

kijk al uit naar men debuut, is zien wa ik ga waart zijn ben wel nog redelijk jong 18jaar dusja. UITRIJDEN is de boodschap
Ben Kindermans
Mountainbiker

Post by Ben Kindermans »

goe gesproken hoekske
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Rij dit jaar ook voor de eerste keer mee in de funklasse, en het niveau is eigenlijk juist zoals ik verwacht had.

Ik vind persoonlijk dat er nogal veel blabla over dat snelheid gemaakt wordt. Zelf train ik gemiddeld 2 keer per week (+1 keer in weekend, ma is nu lmtb), en in mijn eerste wedstrijd werd ik 40ste, in Achel vorig weekend 29ste. Moet trouwens ook altijd vanachter starten, vermits ik mij als 1 van de laatsten had ingeschreven bij de eerste wedstrijd. Dus vanaf de start begint de inhaalrace. Het is ook idd een gedrungel van jewelste, waar je als groentje gemakkelijk je plaats afstaat, ik heb hier ook nog last van. :drunk: Verbeterd hopelijk in de toekomst nog wel.:)

Hoe het niveau van de top 10 ligt, weet ik natuurlijk niet, omdat ik ze nog nooit heb zien rijden. :-D Dus dit kan misschien wel best hoog liggen, maar iemand die voor de eerste keer wil meedoen heeft hier ook geen boodschap aan hè. En het gemiddelde niveau valt dan best nog wel mee denk ik. Voor ieder wat wils, in termen van concurrentie. :bounce:
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

redbiker wrote:Rij dit jaar ook voor de eerste keer mee in de funklasse, en het niveau is eigenlijk juist zoals ik verwacht had.

Ik vind persoonlijk dat er nogal veel blabla over dat snelheid gemaakt wordt. Zelf train ik gemiddeld 2 keer per week (+1 keer in weekend, ma is nu lmtb), en in mijn eerste wedstrijd werd ik 40ste, in Achel vorig weekend 29ste. Moet trouwens ook altijd vanachter starten, vermits ik mij als 1 van de laatsten had ingeschreven bij de eerste wedstrijd. Dus vanaf de start begint de inhaalrace. Het is ook idd een gedrungel van jewelste, waar je als groentje gemakkelijk je plaats afstaat, ik heb hier ook nog last van. :drunk: Verbeterd hopelijk in de toekomst nog wel.:)

Hoe het niveau van de top 10 ligt, weet ik natuurlijk niet, omdat ik ze nog nooit heb zien rijden. :-D Dus dit kan misschien wel best hoog liggen, maar iemand die voor de eerste keer wil meedoen heeft hier ook geen boodschap aan hè. En het gemiddelde niveau valt dan best nog wel mee denk ik. Voor ieder wat wils, in termen van concurrentie. :bounce:

dat doe mij al veel plezier :d dan wor ik er wrs nie uitgereden (hopek) :drunk:
MQV
Mountainbiker

Post by MQV »

Heel dit topic gelezen, maar wat ik zou willen weten heb ik nog niet teruggevonden:

hoe goed/snel moet je zijn om eens mee te rijden en jezelf niet geheel belachelijk te maken?
Is zo'n wedstrijd dan ook aan te raden voor een doorsnee-TT rijder, of niet?

Voorlopig heb ik nog geen wedstrijd-ambities, maar ik kijk graag vooruit.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Hoeveel renners starten er zo bij een gemiddelde wedstrijd in de funklasse?
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Vorige week in Maasmechelen waren het er 82 in de fun1.Hoeveel er bij de fun2 en 3 meereden weet ik niet.
redbiker
Mountainbiker

Post by redbiker »

Zoals eerder gezegd is er in de funklasse tegenstand voor elk wat wils. Afhankelijk van je ambities kan je strijden om niet laatste te worden, of strijden om de eerste plaats.

Het is vlg mij overigens de bedoeling van de funklasse iedereen kennis te laten maken met wedstrijden rijden. Van het moment dat je wekelijks je toertocht rijdt, de fiets wat onder controle hebt, en bv goesting hebt om je eens volledig het licht uit te rijden en te strijden tegen andere renners, kan je meedoen.
Vergelijk het met een stratenloop. Daar doen ook mensen van alle niveau's mee. De laatsten proberen de wedstrijd uit te lopen, de eersten zijn serieus getrainde mannen die dan ook een redelijk hoog niveau halen.
Gumball
Mountainbiker

Post by Gumball »

Een goede manier om te weten 'hoe goed/snel moet je zijn om eens mee te rijden en jezelf niet geheel belachelijk te maken?', is eens meedoen aan een beachrace. bv De panne. Daar doet meer dan 1000 man aan mee waaronder elite renners, maar ook mensen die aan funklasse deelnemen en natuurlijk ook veel mindere goden. En om daar als laatste te eindigen, moet je al je best doen!

Als je daar top 200 rijdt dan kun je wel mee met de middenmoot in de funklasse (in mijn geval toch). Maar je zal wel hard moeten rijden om top 200 te halen..
Post Reply