trainen in de winter

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Guest

Post by Guest »

tja die baanmannen zijn dan ook een ander geval
ik rijd tijdens de winter meer op de baan dan tijdens de zomermaanden
aangezien een mtb tijdens de winter te veel afzien (slijtage enzo...)
mountainbiken is een zomersport (nog altijd )
tijdens de winter je basis leggen voor het voorjaar en de zomer door veel op de baan te rijden (of op de piste en rollen/hometrainer/spinning)
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Mountainbiken in de winter is soms inderdaad echt afzien... zeker als alles nat en vuil begint te worden.
Wel fijn is dat het in de winter in de bossen altijd tamelijk rustig is wat in de zomer vaak niet het geval is.

Ik probeer de meeste nattigheid in de winter toch te vermijden.. niet alleen lastig maar soms zelfs gevaarlijk voor onderkoeling.

(spinning is wel beestig voor de conditie... maar dat is ook afzien zenne :-D )
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

manitou. wrote: mountainbiken is een zomersport (nog altijd )
Voor mijn een heel-het-jaar-door-sport. Alleen las ik hier en daar wat rustigere periodes in.
Guest

Post by Guest »

ik vervang niet graag om de 6maand mijn tandwielen en lagers enzo
ik kijk een beetje uit ivm moddertochten
beetje modder ok maar een hele tocht ploeteren in de modder no thx
het is geen cyclocross he
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

baanrenners duiken het veld in om hun conditie te onderhouden, en eens wat anders te doen. vaak hebben ze een druk wegseizoen achter de rug, en wat rakkeren in het bos is een ontspannende uitlaatklep.
verder kost stilzitten, hun een goed wegsezoen.. dus anderzijds is er weinig keuze dan blijven trainen.
en ook het feit, dat in de winter het wel 'warmer' is in het bos dan op de weg rijden.

in de winter zijn vaak duurtrainingen, lopen, powertraining, schaatsen, en verder ontspannende nevenactiviteiten aan de orde.
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

Spinning zal ik nog nie kunnen doen denk ik omdat dan mijn hartslag ferm de hoogte ingaat en das de bedoeling niet .Maar ik ga me eens nog wa meer kledij kopen dan zal ik der nog wel een tijdje tegen kunnen he op de baan en als het te nat en koud word dan zal ik wel wa naar de fitness gaan.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

over spinning...
tijdens de winter is dat ook zeer goed. tis wel intensief, maar is niet heel lang, en het is een ontspannende activiteit.
je bent niet verplicht het tempo te volgen..voel je dat het wat minder vlot gaat, dan doe je mee naargelang je mogelijkheden op dat moment.

onderhoud toch wel wat het intervalvermogen (of verbeteren), en verbeterd de explosiviteit.
verbeterd ook de co-ordinatie tussen verschillende spiergroepen tijdens de inspanning.

niet aangeraden voor mensen met slechte / matige conditie.
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Waarom zou je niet in de winter rijden ?

Tegen de kou kun je je kleden, door de modder rijden daar wordt je sterk en stuurvast van en dat alles vlugger slijt is een reden om nieuwe onderdelen te kopen.
Om een wintertocht te rijden heb je geen X0 of XTR nodig, dat kan even goed met X9 - X7 - XT of LX wat veel goedkoper is.
Schijfremmen en modder is natuurlijk een ramp op geldelijk gebied, HS 33 en ceramische velgen daarentegen zijn veel vriendelijker voor je bankrekening. Als je dan ook nog een doorlopende gaine of een nightcrowler op je achterschakeling plaatst, heb je geen problemen meer met schakelen.
Rij al jaren volgeveerd de winter door en qua kosten valt dit heel goed mee.
dokske
Mountainbiker

Post by dokske »

Denk wel dat spinning een hele leuke afwisseling is maar ik blijf wel heel de winter in het bos fietsen hoor, dus dan denk ik dak teveel in hoge zones ga rijden, denk ik ?
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

(spinning is wel beestig voor de conditie... maar dat is ook afzien zenne :-D )[/quote]
en ook beestig duur , weet ni just meer wat het koste en bij de do-it is het hier nog bij de goedkoopste maar wat ik wel weet dat mijn mond er van open viel :lol:
hou het toch bij moutenbiken in de winter, voor het geld dat je aan spinning besteed kunde al heel wat onderdelen vervangen (ist het trouwens ook niet als het wat regent de lucht beter is en eenmaal je nat bent het toch niet meer uitmaakt en je overal door vlamt)

groetels
Post Reply