ongelooflijk onhandig

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Dit is de link naar de school waar jullie het eerder over hadden..
http://www.mtb-school.com/view

Ik zie het wel zitten om dat eens te gaan volgen eigenlijk.
Ben nog maar een beginner maar al doende leert men. Durf nu ook meer als in het begin! Je verlegt steeds je eigen grenzen tot je er over gaat hè.
Vallen doet iedereen wel eens neem ik aan, maar als je de pech hebt 2 keer achter mekaar serieus gekwetst te zijn kan ik me voorstelen da ge ne schrik pakt.
Ik ben sowieso eerst mijn conditie aan het opschroeven want het is gene vette op dit moment :oops:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hey

ben ook nog niet lang bezig, en heb nog ni zo lang mijn klikpedalen en schoenen .
in begin totterde ik wel t(egen de grond op een single track ma het gaat steeeds beter en beter :d
wat ik wel wrees dat ik in de kempen waar ik woon na een tijd ni meer veel leer en dat ik t ander ga moeten opzoeken (t probleem is nog op t andere oorden geraken).
heb momenteel nog niks gebroken (hoop dat ook niet gebeurt) wel wa schaafwondjes enz .
ma ja men leert met vallen en opstaan, en wie ni waagt niet wint :-D

groetjes
mtbpulse
Mountainbiker

Post by mtbpulse »

al doende leert men :p zo ben ik onlangs opnieuw getuimelt (gisteren dus :p)

blijven zitten tegen de fiets van een ander. Fantasie valpartij gemaakt.
Direct geremd (achterem), dan een daling naar beneden, afstoten op pedalen, handen naar de grond brengen, knieen tegen de grond en voilà zu wat heb ik er aan overgehouden:
1 schaafwond aan mijn enkel en een zeer hand.

Het verbetert, niet waar? vroeger zouden dat heel wat schaafwonden zijn, nu maar 1.
Dusja, hoemeer je valt, hoe minder bang je wordt ;)
mtbpulse
Mountainbiker

Post by mtbpulse »

al doende leert men :p zo ben ik onlangs opnieuw getuimelt (gisteren dus :p)

blijven zitten tegen de fiets van een ander. Fantasie valpartij gemaakt.
Direct geremd (achterem), dan een daling naar beneden, afstoten op pedalen, handen naar de grond brengen, knieen tegen de grond en voilà zu wat heb ik er aan overgehouden:
1 schaafwond aan mijn enkel en een zeer hand.

Het verbetert, niet waar? vroeger zouden dat heel wat schaafwonden zijn, nu maar 1.
Dusja, hoemeer je valt, hoe minder bang je wordt ;)
mtbpulse
Mountainbiker

Post by mtbpulse »

Tjah en waarom niet een zoveelste val hé ;)
ne vla vanoene en ja.

Deze keer de schitterende truck gedaan.
Net voor hij tegen de grond ging mij eraf gesmeten, fiets laten verder sleren, baf tegen de muur ik ne "koprol" en mij zo laten stoppen door de anti-slip op mijn scone handscoenen. !

goh ja. Verder alleen een pijne pols doorda mijn orloge daar zat maar swoit :p

op naar de volgende val é ton! =D>
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

Rij zoveel mogelijk dezelfde rit bij jou in de geburen en ga altijd een tikkeltje verder,sneller door de bocht,van de helling,... zo leer je je fiets door en door kennen en groeit je vertrouwen snel.
Kijk ook in de richting waar je heen wil en niet naar die boom of afgrond waar je liever niet op- of inknalt.

Leer ook wat te surplaccen (of hoe schrijf je dat?) dit komt altijd van pas als je plots je evenwicht dreigt te verliezen.

en zoals reeds aangegeven rijden,rijden en nog eens rijden!!

Mvg Daan
mtbpulse
Mountainbiker

Post by mtbpulse »

Voor mij maakt een valleke meer of minder nie echt uit zu :-p
Tis nog eens tof zo tegen de grond gaan. Alleen niet goed voor je fiets maja swoit :-(.

Enja m'n zelfvertrouwen gater echt ne door achteruit want nu nemek mijn bochten nog scherper en platter :-p :p

I'm a strange one théhé
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

Awel, toen ik klikpedalen had gemonteerd ging ik gemiddeld 7 keer per uur op mijne beitel! Ik heb dat probleem opgelost door 2 dingen te leren:

1) Blindelings op vlakke weg leren uitklikken en terug inklikken. Dat hebt ge op 5min geleerd

2) Trackstand (surplacen) leren. Als ge dat eene dag of 4, elke dag een kwartierke oefent dan gaat uw handigheid en fietsvaardigheid snel vooruit... Ik had het gevoel dat ik de fiets controleerde in plaats van omgekeerd!!! :-)

==> DUS: Met in totaal 1h05 min oefening kunt ge veel van uw "onhandigheid" afleren. Geloof mij want nu val ik zelden meer, en dat komt louter door die 2 dingen

Greetzzz
Post Reply