Canyon
Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
De RC is meer een FS voor XC-wedstrijden in de Ardennnen, dus een fully voor intensieve wedstrijden.
Hij beschikt ook over 'slechts' 80mm veerweg vooraan, in de Alpen of Pyreneeën kan je wel 100mm gebruiken.
Dus de XC heeft achteraan 115mm veerweg achteraan en 100mm vooraan, lijkt mij perfect voor jou gebruik.
Hij beschikt ook over 'slechts' 80mm veerweg vooraan, in de Alpen of Pyreneeën kan je wel 100mm gebruiken.
Dus de XC heeft achteraan 115mm veerweg achteraan en 100mm vooraan, lijkt mij perfect voor jou gebruik.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
ik ben aan het wachten tot er wat meer nieuws is over de nieuwe ultimate CF hardtail. ziet er mij ferm uit
Hoi, ik heb ook interesse, ik vind ze ook af!SOM epic ghost wrote:ik ben aan het wachten tot er wat meer nieuws is over de nieuwe ultimate CF hardtail. ziet er mij ferm uit
Ik heb deze week bij Canyon geinformeerd naar specificaties, prijzen en beschikbaarheid. De dag nadien kreeg ik al antwoord.
Prijzen en specificaties zijn nog niet bekend, het is wachten op de vernieuwde website voor 2007. Deze maand wordt deze nog on line verwacht.
Beschikbaarheid van de carbon MTB's begint vanaf december..
Als je intresse hebt, zou ik bestellen. Je kan altijd annuleren als hij op de site komt en je uiteindelijk toch beslist om hem niet te nemen. Denk er ook aan dat vanaf januari de prijzen omhoog gaan. De belasting in Duitsland stijgt dan van 16 naar 19%. dit is toch al vlug 100 euro.damocles wrote:Hoi, ik heb ook interesse, ik vind ze ook af!SOM epic ghost wrote:ik ben aan het wachten tot er wat meer nieuws is over de nieuwe ultimate CF hardtail. ziet er mij ferm uit
Ik heb deze week bij Canyon geinformeerd naar specificaties, prijzen en beschikbaarheid. De dag nadien kreeg ik al antwoord.
Prijzen en specificaties zijn nog niet bekend, het is wachten op de vernieuwde website voor 2007. Deze maand wordt deze nog on line verwacht.
Succes er mee!
Ik heb net te horen gekregen dat mijn XC5 in de produktie zou moeten staan. Als hij volgende week wordt verstuurd zal ik 'm na de 15de hebben. Finaly!!!
- globetrotter
- Mountainbiker
Post by globetrotter »
@ TimDC
in september heb ik mijne bike Canyon Nerve ES7 uitvoerig getest gedurende 15 dagen in de Spaanse Pyreneeën. Bike ongelooflijk goed bevonden.Vooral tijdens de soms toch wel technische afdalingen.Het klimwerk gaat iets minder vlot op vlakke weg.Maar daar is dit fietske niet voor gemaakt hé.
De veerweg van de voorvork Fox Talas kan je instellen van 90mm tot 130mm.Op technische stijle afdalingen is een veerweg van 130mm zeker een voordeel.En als je hier in het vlakke Belgiëlandje fietst draai je gewoon de veerweg naar 90mm.
Hetzelfde geldt voor de achtervering Rock Shox Pearl 3.3. In te stellen in drie standen:
open= Maximale veringsbeweging.Optimaal comfort en controle bij zware rij-omstandigheden.
Floodgate= geeft een efficiënte instelling. In te stellen afhankelijk je gewicht en rijstijl.
gesloten= minimale veringsbeweging.Ideaal voor op vlak terrein(asfalt)
Conclusie:zeker het overwegen waard als je geregeld in de "bergen" gaat biken.
in september heb ik mijne bike Canyon Nerve ES7 uitvoerig getest gedurende 15 dagen in de Spaanse Pyreneeën. Bike ongelooflijk goed bevonden.Vooral tijdens de soms toch wel technische afdalingen.Het klimwerk gaat iets minder vlot op vlakke weg.Maar daar is dit fietske niet voor gemaakt hé.
De veerweg van de voorvork Fox Talas kan je instellen van 90mm tot 130mm.Op technische stijle afdalingen is een veerweg van 130mm zeker een voordeel.En als je hier in het vlakke Belgiëlandje fietst draai je gewoon de veerweg naar 90mm.
Hetzelfde geldt voor de achtervering Rock Shox Pearl 3.3. In te stellen in drie standen:
open= Maximale veringsbeweging.Optimaal comfort en controle bij zware rij-omstandigheden.
Floodgate= geeft een efficiënte instelling. In te stellen afhankelijk je gewicht en rijstijl.
gesloten= minimale veringsbeweging.Ideaal voor op vlak terrein(asfalt)
Conclusie:zeker het overwegen waard als je geregeld in de "bergen" gaat biken.
- SOM epic ghost
- Mountainbiker
- Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon
Post by SOM epic ghost »
probleem is dat ze zelf nog geen prijs kunnen geven en geen detail van de afwerking dus ... effe wachten. Ik annuleer niet graag.SusXT wrote:Als je intresse hebt, zou ik bestellen. Je kan altijd annuleren als hij op de site komt en je uiteindelijk toch beslist om hem niet te nemen. Denk er ook aan dat vanaf januari de prijzen omhoog gaan. De belasting in Duitsland stijgt dan van 16 naar 19%. dit is toch al vlug 100 euro.damocles wrote:Hoi, ik heb ook interesse, ik vind ze ook af!SOM epic ghost wrote:ik ben aan het wachten tot er wat meer nieuws is over de nieuwe ultimate CF hardtail. ziet er mij ferm uit
Succes er mee!
Ik heb net te horen gekregen dat mijn XC5 in de produktie zou moeten staan. Als hij volgende week wordt verstuurd zal ik 'm na de 15de hebben. Finaly!!!
ik heb nog 2 mountainbikes dus ik zal niet zonder zitten ...
EINDELIJK!!!!
Na exact 2 maanden is hij aangekomen! Hij staat in de Showroom.
Ik kan al zeggen dat hij er goed is uitgekomen. Er is al mee gereden, dat is te zien aan de afdruk van de stuurpen op het stuur bij het uitpakken.
De demper stond redelijk hard, maar ik had dan ook niet gevraagd om 'm af te stellen. 't Zullen dus eerst wat testritten worden.
Toch al even melden dat ik de wielen, banden en het zadel verkoop. De prijzen weet ik nog niet helemaal. Ik zet ze binnenkort officieel te koop op 't forum. De reden hiervoor is dat het zadel me te hard is en dat ik met de einde-reeks-korting de eerste upgrade naar XT doe en dat begint dus met de wielen. De banden zijn me te breed (Nobby Nic 2.25)
Ik kan al zeggen dat hij er goed is uitgekomen. Er is al mee gereden, dat is te zien aan de afdruk van de stuurpen op het stuur bij het uitpakken.
De demper stond redelijk hard, maar ik had dan ook niet gevraagd om 'm af te stellen. 't Zullen dus eerst wat testritten worden.
Toch al even melden dat ik de wielen, banden en het zadel verkoop. De prijzen weet ik nog niet helemaal. Ik zet ze binnenkort officieel te koop op 't forum. De reden hiervoor is dat het zadel me te hard is en dat ik met de einde-reeks-korting de eerste upgrade naar XT doe en dat begint dus met de wielen. De banden zijn me te breed (Nobby Nic 2.25)