SPINNING

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

moosbiker wrote:weer of geen weer !! Geef mij maar het echte werk !! Conditie verbeteren kan ik ook door te gaan lopen ofzo en het kost me geen inschrijvingsgeld...Qua sociaal contact ga ik daarna ene drinken en voila...
Jep, dat is ook mijn gedacht. De frisse/koude buitenlucht kon soms goed doen. Op een lage versnelling fietse naast et kanaal heeft dikwijls ongeveer etzelfde effect als spinning vindek.

En wat betreft dat alleen gaan. Als ik alleen ga traine, train ik altij veel beter dan wanneer er iemand bij is. Dan worde zo nie afgeleid van de 'actie' zelf ;)

Grtz
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Al 2 keer geweest spinnen in een sportopolis ( proefbeurt ), is wel plezant maar veel té duur. Waarom? Een appart spinning abonement bestaat niet ( toch in Leuven niet ), dus ge moet er direct een lidkaart nemen en dan kunt ge ook fitness, sauna, step-aerobic, power plate en al diene andere zever doen en dat interesseert mij geen reet! :evil:

Maar spinninig op zich is heel plezant !!!
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Schijfrem wrote:Al 2 keer geweest spinnen in een sportopolis ( proefbeurt ), is wel plezant maar veel té duur. Waarom? Een appart spinning abonement bestaat niet ( toch in Leuven niet ), dus ge moet er direct een lidkaart nemen en dan kunt ge ook fitness, sauna, step-aerobic, power plate en al diene andere zever doen en dat interesseert mij geen reet! :evil:

Maar spinninig op zich is heel plezant !!!
Idd, das mijn probleem ook, bij ons in Herentals is dat ook overal zo... Daarom was ik aant denken om een spinningfiets te kopen. Iemand een idee wat zo'n deftige fiets kost?
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

ik pak liever de bike om in de modder te gaan ploeteren :P
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Als ik moet kiezen dan ga ik ook voor de natuur, zonder twijfel. Probleem in de winter, laat thuis van het werk, vlug donker,.... iedereen kent het wel.

Dus heb ik vorige winter zelf een spinning-bike gekocht, KETTLER ERGORACER. Het is wel een spinning bike maar wel een met cardio computer.
Dus niet als een gek in de rooie zoals wel eens bij een spinningles gebeurd. Je hebt keuze uit verschillende programma's of manuele instellingen om zelf bergetappes te produceren.
Op deze manier merk ik dat ik tijdens de winter meer sport als voordien. Het is makkelijk want je moet je deur niet uit dus geen tijdverlies wegens verplaatsingen. Raampje open frisse lucht, DVD op en de tijd vliegt.
EN ons madam heeft de smaak nu ook te pakken dus die blijft ook in vorm 8) . Wegens het lengteverschil tussen mij en madam was een fiets op rollen geen optie.
Ja, het is weeral een investering maar op deze manier kan je verantwoord sporten op elk moment dat het JOUW uitkomt. En als ik inderdaad de prijzen zie die ze durven aanrekenen in sommige fitness-centra dan hebben wij onze bike er op een paar winters uit.
En voor de geintresseerden, ik heb meer dan 300 euro bespaard door op internet rond te neuzen i.p.v. bij de lokale dealer.
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

mo6 wrote:En voor de geintresseerden, ik heb meer dan 300 euro bespaard door op internet rond te neuzen i.p.v. bij de lokale dealer.
Bij een online-shop? Zoja dewelke?
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Sorry, dat de reply even op zich heeft laten wachten, nogal druk de laatste dagen en internet is er bij ingeschoten, kunt ge u da voorstellen. :evil:

Ja, via een internetshop dus. Ik spreek wel van dec 2005, en toen was
http://www.fitness4you.nl de goedkoopste.

Had deze site gevonden via Kelkoo.nl, prijsvergelijkingsite. Hier kan je altijd eens rondneuzen, misschien heeft er wel iemand anders een betere aanbieding op het moment dat je wil kopen.
Wat ik wel weet is dat fitness toestellen in Nederland blijkbaar goedkoper zijn dan bij ons. Je moet wel speciefiek de landcode (.be .nl .de enz) veranderen als je in het buitenland wil zoeken want voor elk van onze buurlanden is er steeds een andere Kelkoo site en deze zijn blijkbaar niet met elkaar verbonden.
Om even terug te komen op mijn geval. Na de bestelling stond de fiets drie dagen later reeds bij mij thuis. Verzendkosten 35 euro.

Als je nog info nodig hebt laat je het maar weten.

Greetz Mo6
johanc
Mountainbiker

Post by johanc »

Verleden week woensdag voor de 1x een uurtje gespind. Gevolg : kan wegens spierpijn bijna geen trap meer op. Hadden jullie ook dergelijke ervaringen na de 1 ste keer of wat kan de aanleiding zijn? Doe nogthans een 9000 km/jaar op de baan en 2000 km/jaar op de MTB. Blijkbaar worden er andere spieren gebruikt. Begin me toch zorgen te maken omdat ik max. 1à2 dagen spierpijn heb na serieuse inspanning.

Johan C.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Geforceerd of den ouderdom zeker :-D :-D :-D .

k weet niet, was de houding in orde. Als ge straf doorgaat en de fiets staat niet helemaal juist afgesteld kunt ge dat wel eens voor hebben.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

mijn 1ste spinningsessie leverde geen enkel probleem op omdat ik met een zeer lage weerstand reed, kan me voorstellen dat je wél problemen krijgt (met al dat recht op de trappers gedoe) als je met een zeer hoge weerstand rijdt (wat je ook verondersteld wordt te doen, maar da's voor binnen een paar maanden)
Post Reply