Lion,
In maart 2007 gaan wij met onze club op trainingskamp naar benidorm (van 12 tot18/03) de bedoeling was om enkel met de racefiets te trainen maar na het zien van die foto's begin ik er toch aan te denken om m'n mtb ook mee te nemen.
Weet jij of er een site is waar een kalender van mtbtochten of wedstrijden op staat? Of heb jij mss een kalender van die periode?
alvast bedankt
In die periode krioelt het hier in de regio van fietsers,op de weg ,van alle leeftijden en niveau .
Een kalender is niet zo eenvoudig hier ,ze zijn hier niet gul met hun informatie.
Toch kan ik wat tips geven en zelf heb ik al een aantal tochten op gps staan tegen die tijd.
In de omgeving van Calpe heb ik dan ook al de nodige km in mijn geheugen.
Informatie op :foro mtb.com (Spaans) http://www.foromtb.com/showthread.php?t=57281
ook via biciclub een winkel van mtb in Benidorm,een vriendelijke gast,kan ook Engels en is sponsor van een mtb club uit de buurt (guadalest) http://www.biciclubbenidorm.com/
zie : eventos
Ik zal het in het oog houden en bezorg u de informatie van zodra die in mijn bezit is.
Het niveau van de toertochten hier aan de costa is zeker zo zwaar als in de Ardennen,maar dan minder nat hé.
Voor de bevindingen over de Spaanse tochten en mtb’en hier in de regio kan u ook terecht bij mtb-Rudi (Rudi Geentjens Herentals ),zij gaan nu in November een tocht rijden in Callosa 05/11/2006.
't ziet er allemaal zéér uitnodigend uit in een streek die me niet zo uitnodigend lijkt (Benidorm !!!) - vooroordelen moeten er dus uitgewerkt worden !
TT's : heb ik prut in mijn ogen of vergeten ze in hun prijzen een komma te zetten? als je dat hier bij ons gaat invoeren, dan gaat het forum hier te klein zijn !
Inderdaad Benidorm (gepensioneerden ) dronken Engelsen enz, Vooroordelen die had ik vroeger ook.
Maar de regio is niet voor niets al 30 jaar geliefd bij de fietsers denk maar aan al die prof ploegen elk jaar hier aanwezig.
En dat het hier gemakkelijk fietsen is vergeet dat maar,wel een mooie omgeving met nog veel groen,dennenbossen en wijngaarden enz.
TT : Ik heb het ook wel gemerkt dat de deelnemers prijzen (+ - 15 a 20 €) per toertocht niet goedkoop zijn ,maar daar krijgt ge wel iets voor terug.
Met licentie(Spaans) gaat er 5 € vanaf.
Het gaat hier als volgt te werk:
Gezamenlijke start met tijdsopname waarvan bij aankomst een brevet met gereden tijd,plaats algemeen of per categorie.
Iedereen heeft overal op het parkoer voorrang bewaakt door politie enz,voldoende seingevers bij gevaarlijke plaatsen,rode kruis zeer goed aanwezig op het terrein en bij aankomst,voldoende bevoorrading.
Foto’s onderweg genomen gratis op internet.
Bij aankomst steeds voor elke deelnemer een zak met sponsering (T-shirt,voeding trofee enz)al vlug 10 € waard.
En vooral veel gratis DRINKEN en ETEN voor alle deelnemers aan de aankomst.
Voor mij is tot nog toe de organisatie van deze tochten hier zeer goed,alleen de douche ontbreekt hier.