Oud-Heverlee - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Genius wrote:Als we nu gewoon eens met een man of twee den bos intrekken en zelf alles terug in orde zetten. Dat is de enige manier dat alles weer in orde geraakt, op de bevoegde instanties (schoon taalgebruik hé :lol:) moeten we hiervoor blijkbaar niet rekenen.
Ik wil gerust wel eens een namiddagske ofzo met iemand gaan en alles weer een beetje in orde maken.
Dus als iemand goesting en tijd heeft, laat dan maar iets weten...
Goede bedoelingen waar ik ook mee in gedachten gezeten heb... maar:

1) Het paaltje aan de T-splitsing achter de warande ( rode lus ) is niet zo evident. Zou je het terug op dezelfde plaats zetten dan zal het niet lang duren of een boer rijdt het weer stuk. Daar moet er een andere, degelijkere oplossing gevonden worden.
Bvb een paal ergens in de kant vóór de T + een verfmarkering op de weg. Maar in godsnaam, dit is toch de verantwoordelijkheid van de bevoegde diensten en daar moeten wij moutainbikers ons toch niet mee gaan bezighouden.... waar stopt het anders? [-X

2) Wat met de afgeschenen pijlen? Daar komen er steeds meer en meer bij!

3) Wat met de grasbegroeiing in de zomer? Ken plaatsen genoeg waar er pijlen niet zichtbaar zijn omdat ze overwoekerd zijn door onkruid.

4) Wat met die zogenaamde "peters"? Wordt het niet tijd dat er eens tegens deze "luierikken" wordt opgetreden? Ik vind het schandalig dat deze personen gewoonweg niet bereikbaar zijn via een telefoonnummer of email adres. Zij zijn diegenen die instaan voor de controle en dus is het maar logisch dat anderen aan hun kunnen melden wanneer er iets scheelt aan de pijlen. Voor O-H is het duidelijk dit systeem van peterschap niet werkt. De antwoorden die ik van bloso ontvang per mail dat ze deze peters regelmatig evalureren is ook dikke zever. Maar ik blijf ze continu mails sturen. Totdat ze het bij bloso beu worden.

Dus:
Het enige wat wij kunnen doen is massaal melden waar er problemen zijn en niet aflaten met zagen.

Opmerking:
Punt 2) afgeschenen pijlen is wel eventueel zelf op te lossen: maak een spuitsjabloon in karton - 3 spuitbussen RGB en eens een toerke doen op een zonnige dag om ze in orde te zetten.... maar mag dit zomaar gedaan worden? En wil betaald dat?

@Adri: melk :lol: #-o
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

ik heb het probleem met de peters subtiel vernoemd in m'n schrijven aan de gemeentediensten. Eerlijk gezegd denk ik niet dat de peters in meerdael de route 1 keer per maand fietsen.
Ik wacht nog steeds op antwoord, de mail is alvast gelezen door de sportdienst..
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Had een vierdaags weekend genomen om lekker veel te lopen en te biken =P~ 8) Zondagmiddag was er op de groene route een touw over de weg gespannen ter hoogte van de afdaling met de boomwortels (waar de 'speeltuin' op het parcours is aangelegd') #-o . 't Was bedekt met bladeren en daardoor had 'k het opgemerkt. Leek me het werk van kinderen.

Blijkbaar is het in de scholen ook al de trend om al in half september bosklassen te organiseren heb ik gemerkt :-k

Toch nog even een bedankje uiten voor die attente biker toen ik vooraan plat stond na snakebite (reserveband hing al op m'n achterwiel).
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Ik ben gisteren ook deze route gaan doen.
Vertrokken aan de sporthal. De bedoeling was dat we de groene, blauwe en rode route gecombineerd gingen fietsen.

Dus vertrokken met de groene pijl in het vizier, na 18 km kwamen terug aan het vertrekpunt aan.

Dus de splitsing met de blauwe route hebben we niet gezien, laat staan de roude route.

Dus maar wat rondgereden in de bossen daar.

Ik vond het jammer dat ik toch ene dikke 90 km met de auto heb moeten doen om een route voorgeschoteld te krijgen die je met een "koersfiets" ook had kunnen doen.
gronholm
Mountainbiker

Post by gronholm »

donderdag de blauw en groen route gedaan.
geen enkel probleem gehad, alle pijltjes gevonden.
ik vond wel dat er precies meer zand lag in dat zanderig wegje.
tailspin
Mountainbiker

Post by tailspin »

Ang wrote:Dus de splitsing met de blauwe route hebben we niet gezien, laat staan de roude route.

Eigenlijk nogal raar omdat het groene en het blauwe pijltje bij de spliting vlak bij elkaar staan (je kan ze niet missen in principe). De splitsing bevindt zich op het kruispunt in het bos vlak na de tennispleinen.
surfbiker
Mountainbiker

Post by surfbiker »

Gisteren ook eens afgezakt naar Heverlee en samen met een vriend die in Herent woont naar daar gereden om de groene en de blauwe route te fietsen.
Wij hebben geen enkel probleem gehad met de pijltjes.Je ziet duidelijk de splitsing bij groen en blauw.Waarschijnlijk heeft hij juist op die plaats een eenhoorn gezien want duidelijker kan die splitsing toch nt aanegegeven worden!!!
We hebben tenvolle genoten van het bos de natuur en het parkoer.Beslist eens de moeite om nog eens vanuit Gent naar daar te komen.De volgende keer doe we nog eens de rode erbij.
Thuisgekomen in Herent hadden we 75 km op de teller dus voldaan!!!
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

surfbiker wrote:Gisteren ook eens afgezakt naar Heverlee en samen met een vriend die in Herent woont naar daar gereden om de groene en de blauwe route te fietsen.
Wij hebben geen enkel probleem gehad met de pijltjes.Je ziet duidelijk de splitsing bij groen en blauw.Waarschijnlijk heeft hij juist op die plaats een eenhoorn gezien want duidelijker kan die splitsing toch nt aanegegeven worden!!!
van zo'n momenten moet je genieten, want die beesten zijn zeeeer zeldzaam :wink:
surfbiker
Mountainbiker

Post by surfbiker »

LuckyIron wrote:
surfbiker wrote:Gisteren ook eens afgezakt naar Heverlee en samen met een vriend die in Herent woont naar daar gereden om de groene en de blauwe route te fietsen.
van zo'n momenten moet je genieten, want die beesten zijn zeeeer zeldzaam :wink:
Das waar Wim :P
Greetz stefan
jochem
Mountainbiker

Post by jochem »

Ik heb gisteren de groene route nog eens gereden en was juist bezig aan het plezante stuk langs de autostade tot dat daar ineens een bende van 20 motocrossers langskomt aan volle vaart. Die reden dan natuurlijk door al de plassen waardoor ik ook nog eens een modderdouche kreeg :( . En door hun diepe sporen kon ik het vergeten van nog wat snelheid te halen... . Mogen die motocrossers zomaar op mountainbike routes rijden want voor hun zijn die echt geschikt en ze moeten ook gewoon maar de pijltjes volgen? Maar voor ons is dat dan toch niks als problemen? En wie controleert dat eigenlijk? :-?
Post Reply