Goede bedoelingen waar ik ook mee in gedachten gezeten heb... maar:Genius wrote:Als we nu gewoon eens met een man of twee den bos intrekken en zelf alles terug in orde zetten. Dat is de enige manier dat alles weer in orde geraakt, op de bevoegde instanties (schoon taalgebruik hé) moeten we hiervoor blijkbaar niet rekenen.
Ik wil gerust wel eens een namiddagske ofzo met iemand gaan en alles weer een beetje in orde maken.
Dus als iemand goesting en tijd heeft, laat dan maar iets weten...
1) Het paaltje aan de T-splitsing achter de warande ( rode lus ) is niet zo evident. Zou je het terug op dezelfde plaats zetten dan zal het niet lang duren of een boer rijdt het weer stuk. Daar moet er een andere, degelijkere oplossing gevonden worden.
Bvb een paal ergens in de kant vóór de T + een verfmarkering op de weg. Maar in godsnaam, dit is toch de verantwoordelijkheid van de bevoegde diensten en daar moeten wij moutainbikers ons toch niet mee gaan bezighouden.... waar stopt het anders?
2) Wat met de afgeschenen pijlen? Daar komen er steeds meer en meer bij!
3) Wat met de grasbegroeiing in de zomer? Ken plaatsen genoeg waar er pijlen niet zichtbaar zijn omdat ze overwoekerd zijn door onkruid.
4) Wat met die zogenaamde "peters"? Wordt het niet tijd dat er eens tegens deze "luierikken" wordt opgetreden? Ik vind het schandalig dat deze personen gewoonweg niet bereikbaar zijn via een telefoonnummer of email adres. Zij zijn diegenen die instaan voor de controle en dus is het maar logisch dat anderen aan hun kunnen melden wanneer er iets scheelt aan de pijlen. Voor O-H is het duidelijk dit systeem van peterschap niet werkt. De antwoorden die ik van bloso ontvang per mail dat ze deze peters regelmatig evalureren is ook dikke zever. Maar ik blijf ze continu mails sturen. Totdat ze het bij bloso beu worden.
Dus:
Het enige wat wij kunnen doen is massaal melden waar er problemen zijn en niet aflaten met zagen.
Opmerking:
Punt 2) afgeschenen pijlen is wel eventueel zelf op te lossen: maak een spuitsjabloon in karton - 3 spuitbussen RGB en eens een toerke doen op een zonnige dag om ze in orde te zetten.... maar mag dit zomaar gedaan worden? En wil betaald dat?
@Adri: melk