Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
nicolasbxl
Mountainbiker

overijse

Post by nicolasbxl »

hey

klein vraagje: ik doe nooit aan wedstrijden of zo mee dus heb er geen flauw benul van op welk niveau ik eigenlijk zit. onlangs reed ik de blauwe + groene route van overijse (samen iets van een 25km denk ik) in een uur, is dit te doen? snel? traag? zo kan ik weten of ik nog veel moet trainen ;)

merci
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

misschien nog belangrijk om te vermelden dat dit parcours werd afgelegd op een oude scott boulder uit '98 zonder vering :)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als gemiddelde op dat parkoers vind ik dat dat toch al kan tellen. Er zit toch redelijk wat hoogteverschil op. =D>
Als je ooit naar de Ardennentochten wilt trekken, moet je vooral graag en goed klimmen, en durven dalen, anders ga je daar wel andere ogen trekken... :wink:
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Die vraag is moeilijk te beantwoorden, veel hangt ook af van de staat van het parcours (droog, modder,...).
Als je wil weten welk niveau je hebt denk ik dat je beter eens een wedstrijd in de funklasse meedoet.
Een gemiddelde van 25km/uur lijkt op het eerste zicht niet slecht, maar er zijn zoveel factoren die bepalend zijn.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

of doe is mee aan 1 of andere chronorit...dan weet je direct je tijd over een welbepaalde afstand.

maar uw gemiddelde in Overijse is niet slecht. Te weten dat je net wel de 2 makkelijkste lussen hebt genomen (Rood is iets lastiger). Ik heb onlangs (samen met JeKas) de 3 lussen gereden en hadden iets meer dan 35km op de teller met een gemiddelde van 19,45km/u en een tijd van 1u49 (+ 1 maal platgereden).
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

die rode wou ik er nog bij doen maar die parcours zijn daar zo verschrikkelijk slecht aangeduid, de eerste keer rij je gegarandeerd verkeerd :(

maar dat wordt dus mijn uitdaging voor volgend weekend :)
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

er zijn wel mensen die is willen meerijden om de weg te tonen (JeKas, ikzelf,...).

Maar niet dit weekend, dan staat de chrono in Langdorp op het programma.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Zonet de 3 valleien route ook nog eens volledig gereden, als onderdeel van een langere rit, maar enfin..
zie het hoogteprofiel van de GANSE rit hier, het stuk tussen de nummerkes 1 en 2 is de route van Overijse (blauwe, groene en rode gekombineerd)
ik had een dikke 34 km in 1u40 wat ongeveer een gemiddelde van 20.5 betekend. Ik heb vrij rustig gereden , gemiddelde hartslag was 130 over de GANSE rit van 56 km (zie het profiel )...

het ligt er snel bij, en keihard. Op 1 plaats staat er idd geen pijltje meer, als je na een klim in een holle weg op de blauwe route in een weidelandschap uitkomt. je moet daar naar LINKS over grove steenbrokken, en wat verder naar rechts, terug naar links en dan kom je op een afdaling met trapkes die in Tombeel uitkomt.
Daar heeft ooit een pijltje gestaan, maar ik denk dat dat nu ondergeploegd is :cry:

op het onderstaande kaartje is dat punt helemaal links onderaan
Image
Wouter
Mountainbiker

Post by Wouter »

Rij eens een toertocht mee met iemand die geregeld wedstrijden rijdt. Dan zal je ook kunnen zien hoever je staat.
wito
Mountainbiker

Post by wito »

of laat misschien eens een sportmedische test afnemen
Post Reply