Saalbach - Hinterglemm

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Post Reply
to be
Mountainbiker

Saalbach - Hinterglemm

Post by to be »

Pas terug uit Oostenrijk, waar we 7 dagen verbleven in Bikehotel Conrad.
Voor de prijs van 245 euro hadden we een mooie kamer, ontbijt, wasservice voor de fietskledij, sauna, 7 tochten met gids, fruit en musli bars, afspuitstand en op het einde van de periode kregen nog een bike truitje. Om het leuk te vinden was een goede basisconditie nodig, reken op een 1000 hoogtemeter minimum per dag.
De gids bracht ons op trails die niet op de kaart stonden maar die zeer mooi waren en soms ook moeilijk, maar zo leer je het biken waarschijnlijk het best. Beslist een aanrader voor zowel beginner als gevorderde.
Voor foto´s zie website hotel ==> Photo-gallerie ==> Herbst06

www.hotel-conrad.at
:-({|=
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

mooie foto's
op het einde wordt ge wel afgemaakt :oops: :-D

heb al ne keer of 4 in saalbach de world games of mtb meegedaan
en... inderdaad prachtige omgeving
misschien volgend jaar maar ne keer terug op mijne kalender zetten
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Ook geweest in juli - daar ne scott scale 20 (dacht 'k) gehuurd. De beklimmingen zullen me nog lang bijblijven. Gekkenwerk soms.

Bij jullie hotel nog de bike-wash gebruikt :wink:
to be
Mountainbiker

Post by to be »

Vermoedelijk in de Bike&soul shop, zij verhuren daar hoofdzakkelijk Scott, ook de dure full susp. bikes. Wij betaalde 75 euro voor 6 dagen.
Vermoedelijk gaan we volgend jaar terug in dezelfde periode.
De formule met gids beviel ons wel, bovendien was het leuk om andere mensen te leren kennen met dezelfde intresse.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Yep, Bike&Soul, wij hadden het hotel er vlak tegenover. Zag de groep 's morgens vertrekken....
Supra
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite; Hope; Sram X.O; DT Swiss; Reba Worldcup; Tune; Ritchey WCS; NoTubes...

Post by Supra »

ik ben deze zomer voor de 2 de keer gaan biken in saalbach. Geweldige streek! Vooral de 5 liften tocht is de moeite. Nu hopen dat we volgende zomer terug gaan. Deze winter gaan we in ieder geval terug om te skien. Ook daarvoor is saalbach geweldig.
to be
Mountainbiker

Post by to be »

Yep, ik las dat men een aangesloten net van 200 Km pisten heeft.
Alleen is de hoogste top net geen 2000 m en liggen Saalbach en Hinterglemm wat laag om echt sneeuwzeker te zijn.
Volgens onze gids, die natuurlijk skileraar is in de winter heeft men in het de drukste periode 20.000 gasten !
Eind september denk ik niet dat er 1000 gasten waren, een groot deel van de hotels waren gesloten, en men was nog bezig aan een parkeergarage onder het dalstation van Hinterglemm.
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

to be wrote:Yep, ik las dat men een aangesloten net van 200 Km pisten heeft.
Alleen is de hoogste top net geen 2000 m en liggen Saalbach en Hinterglemm wat laag om echt sneeuwzeker te zijn.
Volgens onze gids, die natuurlijk skileraar is in de winter heeft men in het de drukste periode 20.000 gasten !
Eind september denk ik niet dat er 1000 gasten waren, een groot deel van de hotels waren gesloten, en men was nog bezig aan een parkeergarage onder het dalstation van Hinterglemm.
ben er afgelopen jaar tussen kerst en nieuw gaan snowboarden. Saalbach & Hinterglemm liggen op 1000m en in een vallei die traditioneel redelijk veel sneeuw krijgt. Afgelopen winter heeft Oostenrijk wel héél veel sneeuw gehad; net zoals ze een één van de heetste juli maanden ooit gehad hebben. Ben dan gaan biken in Skiwelt Wilder Kaiser
Post Reply