Gevallen van garantie

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Post Reply
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Na 2.5 jaar op een epic S-works getuft te hebben kreeg ik van Specialized een nagelnieuw epic carbon frame omdat de letters van mijn mat zwart frame langzaam maar zeker verdwenen...
Omdat carbon niet mijn goesting is heb een volledige epic disc mogen kiezen in ruil voor mijn S-works frame 8)

Als dat gene service is, dan weet ik het niet meer...

Dank u Specialized! =D> =D>

Nu sinterklaas nog proberen iets te ontfutselen [-o< :lol: :lol:
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Flip FSR wrote:Na 2.5 jaar op een epic S-works getuft te hebben kreeg ik van Specialized een nagelnieuw epic carbon frame omdat de letters van mijn mat zwart frame langzaam maar zeker verdwenen...
Omdat carbon niet mijn goesting is heb een volledige epic disc mogen kiezen in ruil voor mijn S-works frame 8)

Als dat gene service is, dan weet ik het niet meer...

Dank u Specialized! =D> =D>

Nu sinterklaas nog proberen iets te ontfutselen [-o< :lol: :lol:
Ik heb ook mat zwart frame, een Specialized M5 S-Works van 2005, als ik de fiets was met water+dreft wrijf ik soms deeltjes weg van de witte letters 'S-WORKS' op de bovenbuis.... Naar ik zie zijn het letters die erop gelakt zijn, dus eigenlijk is het witte verf die ik eraf was... :-? Waar heb je die gekocht? En hoe heb je dat uitgelegd? Mijn frame is nog maar 2 maand in gebruik...........
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik heb mn gescheurde (nu ja opgevouwen) thompson Cromo ooit ingeruild bij fabriek tegen een nieuw alu kader. Heb wel enigzins connecties met die fabriek..
Nu blijkt de achterdriehoek van mijn 1 jaar oude Airborne uit het lood te staan.. We zullen zien of dat onder de garantie gaat vallen..
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Mijn liberator is dinsdag toegekomen bij Barracuda, wat me gemeld is, en woensdag konden ze direct een nieuw frame sturen. Ik had gevraagd voor een andere maat, en dus boden ze mij een nieuw Mosquito frame aan. Het is uiteindelijk terug een Airborne geworden, en de zaak is door barracuda correct, zonder lastige vragen en zeer snel afgehandeld.
Bij deze dank aan Barracuda, die steeds zeer snel antwoordden op mijn vragen, heel wat geduld hadden, me op de hoogte hielden en helpen zoeken hebben naar de beste oplossing.
Ik had veel negatiefs van hun service na verkoop gehoord, maar ik kan er zelf geen fout woord over zeggen, wat mij betreft doen ze gewoon wat ze beloven, en dat is ook een goede dienst na verkoop geven.
Ook nog even dank aan Mr Sintnicholas van Airborne, voor het advies en de hulp.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

't gaat over een mavic crossmaxx xl disc achterwiel.

de naaf is uitgesleten door zand dat er in is gekomen. Zij (codagex) wimpelen mijn velomaker af: "tja, der zit zand in de naaf dat valt niet onder garantie." Ze geven mij de schuld omdat ik het wiel niet voldoende heb laten onderhouden. ( 't is 2 keer opengeweest, maar volgens hen is de body waarschijnlijk telkens net te laat uitgekuist, waardoor er toch zand in de naaf zelf is geraakt)

Dat mavic er dan verdoeme ervoor zorgt dat er geen zand in die naaf kan komen. Het wordt toch verkocht als mountainbikewiel, slijk ligt er altijd wel ergens in een hoekje. Door de prijs (300euro) verwacht je toch dat je degelijk materiaal koopt. Dan mag je toch wel verwachten dat je toch meer dan 1 jaar plezier gaat hebben van die wielen. (zonder te veel kosten)

Nu hebben ze er wel wat aan zitten frullen, zodat de speling voorlopig weg is. Ik ben eens benieuwd hoe lang de problemen gaan wegblijven.

Ik voel me in elk geval in 't zak gezet. Hadden die wieltjes er niet zo mooi uit gezien dan had ik er zeker van af gebleven, wat men mij hier op het forum ook aanraadde vorig jaar.
Klippel San
Mountainbiker

Kader gebroken aan de zadelbuis, goed hé.

Post by Klippel San »

Gisteren op 100 meter van mijn deur breekt mijn kader ter hoogte waar mijn buis in de kader gaat.
Maar eigenlijk ben ik er niet rauwig om.
Mijnen velo was nog in garantie.
Ik reed met een Viper TR3.0 en raadt es wat ik in de plaats krijg, ik krijg zowaar nen Viper World Cup.
Ik weet da ge het moet doen met de beentjes maar ik denk da dienen World Cup mij vleugelkes gaat geven.
Zijn er nog onder jullie die zoiets meemaakten?
MQV
Mountainbiker

Post by MQV »

Heb dit nog al gehoord.

Je zadel staat wsl redelijk hoog??
Misschien uit voorzorg een langere zadelpen monteren?
Klippel San
Mountainbiker

Post by Klippel San »

Ik heb me een iets grotere kader gevraagd, khad een 21 en heb nu een 22 gevraagt, kben 1.90 meter groot ziede.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vaak gaat het gewoon om een zwak punt in de buis. en dat is een van de punten waar hij makkelijk breekt, vooral kaders die voor nogal grote en grote mensen gemaakt zijn.

is zeg maar, een constructie afwijking.

je bent er dus op vooruitgegaan :-D
het idee en gevoel alleen al van de nieuwe fiets gaat je beter doen rijden, omdat zeker ook je motivatie een boost krijgt.

even opmerken, dat je in het begin, bv eerste 10 a 15 trainingsritten, het redelijk rustig aan moet doen.
ook al stellen ze alles identiek zoals je oude fiets, dan nog dien je een aanpassing hier en daar te doen.

tis dus vooral een kwestie van blessures te voorkomen.

een tip is, dat je bv ook eens een aantal hellingen zittend op matig tempo moet oprijden, om te kijken dat alles goede /of identiek aanvoelt als je vorige fiets.
op een helling zittend fietsen laat je zeer snel merken dat je bv te hoog, of te laag zit, of te ver naar achter ofzo.

tzit em vaak in kleine dingen, maar op de werking van de spieren is de invloed enorm.
bartjes
Mountainbiker

Post by bartjes »

Beetje minder frietjes eten? 8)
Post Reply