Herentals - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

chimaera-8-2mega wrote:ik heb constant het gevoel dat ik op de route in herentals altijd verkeerd rijdt. ik doe 's woensdags meestal rood en groen (blauw nie wegens tijdsgebrek). ksal proberen uitleggen waar ik denk da ik verkeerd zit. Bijna op't einde hebde een asfaltafdaling naast het spoor, ge komt dan uit aan een rondpuntje da nie ver van het startpunt ligt. aan da kapelleke. Hier vind ik echter nooit een peilke enkel een da me terug stuurt van waar ik kom om dan na een tijdje linksbergop te moeten over balkskes die daar liggen voor de wandelaars, als ge daar bovenkomt moete naar rechts. Maar daar komt ook ne weg van links waar als ge daar efkes heen rijdt ne rooie pijl hangt, dus moete volgens mij toch langs daar komen en nie vanop die "balkskeshelling" of zit ik toch just ??? alvast bedankt voor den info
Chimaera,

Als je naast het spoor op die asfaltweg bergaf zit, moet je niet tot aan het kapelletje rijden, maar moet je wel degelijk "rechtsop" de trappen nemen.
Hier staat (stond ?) wel degelijk een pijltje naar rechts.
De meesten nemen trouwens een afslag zo'n 25 m voor de trappen (zoals Davyke beschrijft) waardoor je eveneens boven op hetzelfde traject uitkomt. Dit pad is al helemaal blootgereden...
Er zijn inderdaad nog enkele alternatieven op de rode route (op het grondplan aangeduid in rode stippellijn), maar die rij ik zelf nooit.
Ik denk dat dit een overblijfsel is van de cyclocrossers die vroeger veel aan de toeristentoren reden, maar nu meer richting Florealclub verhuist blijken.
Davyke
Mountainbiker

Post by Davyke »

Daarstraks nog eens gekeken en aan die trappen staat wel degelijk een paalke, alleen staat het omgedraaid. Dus als je van de helling komt zie je het niet eigenlijk. Enkel als je naar boven rijdt. Welke flauwe grappenmaker heeft het omgedraaid? [-X :lol:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

die kiekens van de zomerkampen daar vlak aan 9/10.

als ze door het bos gelopen hebben, kan zelfs een blinde wel zien waar ze geweest zijn...gewoonlijk een ravage die ze achterlaten.
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Hoi, even een vraagje omtrent bandekeuze in de winter.

Ik doe namelijk op 17.12 mee aan de intussen befaamde winterduatlon in Kasterlee, waar we 4x de blauwe en groene lus voor de wielen geschoven krijgen.

Ik heb er al 2x aan meegedaan en zou nu met de meest ideale banden aan de start willen verschijnen.

In de winter heb je droge en harde stukken, maar op de blauwe lus ook enkele kilometerlange modderstroken. Toch het meest droge stukken vind ik.

Vorig jaar had ik achteraan een Geax Mezcal (beetje semislick allures) en vooraan een Schwalbe Jimmy. Dit beviel goed, ik had geen griptekort met de Mezcal.

De vraag is nu of er betere alternatieven zijn. Eventueel lichtere banden, kwestie van sneller te accelereren ?

O ja, raden jullie andere banden aan naargelang je op een hard tail dan wel een Scalpel (met Lefty) zou rijden ?

Thnx !
Davyke
Mountainbiker

Post by Davyke »

Sunn xtreme wrote:die kiekens van de zomerkampen daar vlak aan 9/10.

als ze door het bos gelopen hebben, kan zelfs een blinde wel zien waar ze geweest zijn...gewoonlijk een ravage die ze achterlaten.
Volgend weekend eens proberen of ik dat paalke terug kan draaien dan. Of als iemand anders het eerst wil doen :-) Doe gerust he
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

tegewoordig geraak ik nie verder als groen en blauw, naast de route veel te veel speeltjes :lol:
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

cube rides on wrote:tegewoordig geraak ik nie verder als groen en blauw, naast de route veel te veel speeltjes :lol:
waar zijn deze speeltjes dan?

ken enkel het leuke stukje (rechts) na de mega 'put' langs de groene lus vlak voor de Floreal.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

op de blauwe, als uit het bos komt na die "lange afdaling" draai je naar links, tot je terug op de asfaltbaan komt, en daar kun je links over 2 paadjes naar boven rijden, en daar kun je dan wel even spelen, en klimmetjes zoeken om techniek bij te trainen, en je komt terug op het parcours aan de eerste klim.dan heb je een stukje tot je een klein afdalinkje neemt met paar wortels op het einde waarna je naar rechts komt, en daar naar links gaan (is in los zand). als je wat zoekt kan je daar vrij veel vinden. en naast de lange zandpad kun je ook enkele keren naar boven schieten en wat zoeken en spelen.
Davyke
Mountainbiker

Post by Davyke »

Daarstraks weer even de rode+groene route gedaan met men nieuwe bike. Nu eindelijk eens ne keer met fatsoenlijk opgepompte banden :lol: en dat ging al veel beter. Sommige stukken waren wel redelijk vettig na het onweer van gisterenavond, maar dat is juist het leuke aan mountainbiken he.

P.S.: ik krijg dat paalke niet opgedraait aan die rode route (aan die balkjes). Staat volgens mij gewoon verkeerd.
aresius
Mountainbiker

Post by aresius »

staat er op het bloso-bord met de routes geen telefoonnummer van de verantwoordelijke van het parcours. misschien kunnen we aan zijn/haar oren eens gaan trekken om het paaltje terug deftig te zetten

ik mis het paaltje ook altijd en rij zo voorbij het leuke klimmetje
Post Reply