Strandrace Bredene 1/10/06

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
canyon
Mountainbiker

Post by canyon »

Vond de lange loopstukken er teveel aan. zeker die aan de surfclub en aan de halve maan. De loopstukken worden precies bij iedere strandrace langer en langer. Heb er velen horen over klagen. Straks wordt het nog een strandloop!!!
long fellow
Junior redactielid
Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp

Post by long fellow »

Proficiat robin met je 3e plaats dan maar hé. ¨Ja ik ben maar een amateurke maar ondervond toch dat de organisatie heel wat beter kon.
Bij het afrijden van de stijle helling (19%) naar het surfstrand reed ik een madam omver. :oops: Geen enkele van de seingevers bleek wakker te zijn of probeerde de mensen toch te waarschuwen.
Ook de bevoorrading kon op geen slechtere plaats, net voor de duinpaden, dus weg met verloren drinkbussen bezaaid.
Ik zal wel zo een beetje in het midden van de troep aangekomen zijn.
Ik kon heel wat symathie en strijdlust ervaren om samen met de voor- en achterrenners op een eerlijke manier de klus te klaren. Zou liever niet meedoen dan een hoek af te snijden.
Allé we zien elkaar in De Panne. :-D
Steven H
Mountainbiker

Post by Steven H »

Parkoers :
Niet slecht, grote verschillen met duo coast-race (voornamelijk het gedeelte v/d halve maan). Misschien iets te lange strandstroken, maar heb er enkele (die aan de haven en aan de club net niet) kunnen doorrijden omdat ik ofwel vooraan de bende zat en dus niemand direct voor me was of wel helemaal alleen zat en dus goed een eigen spoor kon kiezen.

Sportiviteit :
Vorig jaar ook veel gebeurd in oostende (heb het van horen zeggen, ik lag in bed met gebroken wervels). Dit jaar was het perfect in Oostende wegens strategische plaatsing v/d timing matten. Misschien een goede tip voor de rest v/d strandraces om het hetzelfde aan te pakken. Ik geef toe dat ik ook niet helemaal tot boven ben gereden bij de 1ste passage omdat iedereen daar volledig stil stond en te duwen-trekken dat het niet meer schoon was om zien. Ik denk dat ik ongeveer tssn de 10 en 20 mtr voor de hoek bovenaan afgestoken. Anderen reden werkelijk gewoon rechtdoor op het strand, ffe afstappen - lopen en verder. Scheelde een goede 200 mtr in totaal denk ik. Nu ja, ieder zijn mening er over, maar is niet "My Way".

Bevoorrading :
Zoals eerder aangehaald allebehalve een goede plaats voor een bevoorrading.

organisatie :
Die was door de 2 bovenstaande kenmerken dus niet echt "toppie" te noemen. Spijtig eigenlijk, want voor 15 Eur startgeld zou het toch ook anders moeten kunnen.

Resultaat :
Ik ben uit de wedstrijd gestapt na de 2de passage aan de club omdat ik enorm veel last had van chainsuck tijdens het fietsen en daardoor andere bikers hinderde (sorry gasten) en geen plezier beleefde aan de wedstrijd. Meer vloeken dan iets anders. Achteraf gezien dat er 2 schakels "open" stonden en dus de reden voor de chainsuck gevonden. Weeral brute pech dus... Volgende keer beter.

C Ya'll in De Panne
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

De strandrace in Bredene had een leuk parcour,jammer genoeg stond ik aan de start helemaal als laatste djuu toch,dus dat was inhalen geblazen.
Na de race in Oostende en men 19e plaats op korte afstand besloot ik terug met de grote afstand mee te doen.
De organisatie vond ik nie goe hoor.voor de 3 de ronde sloop er bij onze groep grote twijfels zoals is er nu nog een ronde doordat er aan de passaga van de finisch iemand riep dat we nog een lus moesten maken na aankomst.De bevoorrading was op gevaarlijke plaats waar je na 50 meter moest drinken en scherp een bocht moest nemen ,en aangezien iedereen daar maar zen drinken weggooide moest je toeren uithalen om die volle drank flesjes te ontwijken (heb zo iemand redelijk zwaar zien vallen).
En dan die toeschouwers in de duinen die daar gewwon leuk met de hond loslipen op parcour.
Amaai dat kan toch niet hé.
Maar parcour was mooi =D> .
En voor die dat het parcour afsnijden onsportief hoor [-X .
Greetz
Op naar de Panne 8)
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

zijn de uitslagen er al?
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Nog geen uitslagen ontvangen [-X
GT
Mountainbiker

Post by GT »

Vol spanning naar Bredene vertrokken. Een nieuwe strandrace, een nieuw parcours, kortom: verrassingen!

Eerste indruk: Prima. Ik geloof dat de Versluys-eventzaal zowat de mooiste en properste zaal was waar ik mezelf, voor een strandrace, ooit al ingeschreven heb.

Tweede indruk: Mooi en leuk parcours. Desondanks té weinig controles.
Over het aantal loopstroken, en de afstand ervan, heb ik maar 1 mening: Part of the game. De ligging van de start was prima, de ligging van de aankomst ... mmm. Toch wel irritant dat je, na 48 km gefietst te hebben, al lopend over de finish moet! #-o
Plaats van bevoorrading: [-X .

Waar werd er juist afgsneden? Ik veronderstel, naar ik lees, op het einde van het strand aan Oostende. Werd er daar door menig bikers gewoon teruggedraaid aan de dijk ipv klauteren en toertje rond de vuurtoren?

Een tevreden biker, die niet kan wachten tot de uitslag voor zijn neus ligt.
Van Hoey Gert
Mountainbiker

Post by Van Hoey Gert »

Ook voor het eerst te Bredene gereden en ik vind zo een strandrace wel ferm, maar lastig. Alleen jammer dat er toch weer bikers tussenzitten die niet sportief zijn, maar dit is enkel je eigen foppen. Het was wel een zeer leuk parcour en dat lopen hoort bij een strandrace.

Ik heb maar de 20km gedaan (1 lus), maar mij was het wel niet duidelijk wat de langere afstand dan juist 3 maal moest rijden (3* die toer kan niet of was die maar 16km (mijn teller gaf 19km?)? Dit was niet duidelijk met dat in 8-lus parcour (stond nergens weergegeven dat het in een acht was) en de slechte briefing (slecht plannetje) hieromtrendt. Hoe zat het en wat waren de juiste afstanden?
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Uitslagen zullen vanaf morgenmiddag beschikbaar zijn.
steffenson
Mountainbiker

Post by steffenson »

robin wrote:vond dit een heel mooie wedstrijd,alleen verschoot ik ervan dat de start 3min eerder is gegeven,zie die mannen daar wegschieten,zat uiteindelijk in de eerste groep met rondelez en heel de bende,na de halve maan,zat ik in een klein groepje met een paar grote monden,ook net 2 crashes kunnen ontwijken,heel veel geluk gehad,5de gefinisht,maar 4de geworden omdat er 1 de tweede halve maan nie gereden heeft,kon 3de geworden zijn omdat er nog een persoon zou de halve maan nie gereden hebben,maar dat is een twijfelgeval,ben tevreden met mijn 4de plaaats :P

denk dat ik de oorzaak was van 1 van de crashes :oop:
Post Reply