grote mountainbikes voor grote mensen

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
wjv
Mountainbiker

Post by wjv »

Hallo, eerste post hier. :-D
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem als titan. Ik ben precies 2 meter groot en op zoek naar een deftige mountainbike. Een complete newbie ook.
Volgens het schema in de beginnershoek zou ik dus best gaan voor een 24" of XXL frame.
De meeste merken gaan zo tot 21.5 , 22 of 23 merk ik.
Nu heb ik dit gevonden: http://www.focus-bikes.com/englisch_neu ... orie=sport
Focus bikes, al hun frames zijn blijkbaar 26 inch. Misschien ook groot genoeg voor Titan?
Heeft iemand ervaring met dit merk? De groep die op dit model staat is Deore, dus dat zit wel goed denk ik. De voorvork lijkt me van een minder goed merk?
Mijn budget is zo ongeveer 700 a 900 euro. Kan iemand mij nog andere merken aanraden die tot 24 inch gaan?

Bedankt,

Willem
wjv
Mountainbiker

Post by wjv »

heb ondertussen deze post gevonden:
http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... highlight=
Gulske
Mountainbiker

Post by Gulske »

peter wrote:
Beny wrote:
peter wrote:Ik ben bijna 2 m en kan mits enig kunst en vliegwerk nog meestal verder met confectieframes(enige nadeel ze breken altijd : de vroegste na 3 maanden de beste na 2 jaar).
hmm... :-k
ben zelf 1m96, en mijn gewicht kan nog net uitgedrukt worden met 2 getallen
heb nog nooit problemen ondervonden met kaders
steeds de grootste maat gekocht in zowel lang geleden canondale
als recenter specialized
mijne epic is intussen 4 jaar, heeft heel veel meegemaakt
en op hier en daar lakschade en een klein blutske is deze voor de rest OK
Tja nog nooit een specialized gehad die de twee jaar haalde zonder iets te breken. En ge moet weten dat ik met een paar fietsen tegelijk rijd.
Dus dat betekent bij één fiets maximaal één jaar. Wel een voorbeeld qua garantieafwikkeling specialized(altijd binnen de week).
Ikzelf ben 190 cm met 95kg. Mijnen B1 is 3 jaar oud, en hier is toch ook nog niets afgebroken, en heb 'm toch ook al goed afgebeuld. Ik krijg wel de zadelpen niet meer uit de kader, zit potvast!
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

Dat een custom-fiets veel kost kan me niet zoveel schelen, een fiets is wat mij betreft een gerechtvaardigde aanschaf, en voor kwaliteit betaal je nu eenmaal....
Als je zecht dat de prijs je niet zoveel kan schelen.
Dan kan je ook eens kijken bij duratec. Bij deze fabrikant is het mogelijk frames op maat te bestellen.
Ik heb me er zelf eentje besteld, wel niet op maat.
Leuke eraan is ook dat het mogelijk is zelf kleur van je frame te kiezen.

http://www.duratec.cz/index.php?page=fr ... 5&idCat=11#
Astra Dude
Mountainbiker

Post by Astra Dude »

Wij hebben gisteren ook 2 Joven MTB's gekocht bij de Jos in Peer.
Echt wel super goede uitleg gekregen en ik heb er echt wel vertrouwen in.
Mijne maat heeft er al geruime tijd ene en is er ook super content van.
Hij is ook 2m05 en heeft zich een kaderke op maat laten maken, was iets duurder maar niet super veel dacht ik.
Bij hem kunt ge idd ook de kleur en zelfs de decals naar eigen goesting kiezen, zelfs meerdere kleuren zijn mogenlijk.
We hebben wel voor mat zwart gekozen, maar da was eigenlijk voor mezelf geen optie.

Jos rijd zelf ook redelijk fervent en al lang met MTB's en hij weet echt wel waar hij het over heeft.

Joven, een echte aanrader. [-o<
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Focus bikes, al hun frames zijn blijkbaar 26 inch. Misschien ook groot genoeg voor Titan?
dat is de wielmaat ;)
Post Reply