Meer spiermassa krijgen, hoe?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

of de fitness an muscle had ik het over de massa van die mannen : zal nog lang mogen trainen om da te bereiken zenne :-D

vin da wel mooi zo overdreven gespierd maar das goesting he, en ik twijfel aan de haalbaarheid zonder producten dan, ik ga ni beweren dat het ni kan maa rik twijfel toch sterk en ik vind het het allemaal niet waard : grote armen en kleine ballen :-D

heb vroeger qua voeding eens een supplement weightgainer gepakt ; da begon met halve liter fruitpunch en halve liter heel hevig smakende chocomelk...ni alles zenne maar smaken wen je aan dus slurpen maar, om 4u 's nachts...net na opstaan :-D

over creatine nog dit : de ene zegt: gezond de andere zegt ongezond...wie geloof je ?

ik neem het zekere voor he tonzekere en neem kre-alkalyn wat gebufferde creatine is, das de enigste soort creatine die stabiel is in vocht. omdat deze een hoge phwaarde heeft vormt die nie tom in vloeistoffen tot creatinine (een toxische stof) dus komt er op neer dat ceatine in vocht omvormd en tegen het de spieren bereikt eigenlijk al toxisch is...heb je dus niet met gebufferde creatine. de voordelen van gebufferde creatine :

* geen (of minder, volgens marketing géén maar ik geloof in minder) uitdroging
* geen laadfase (creatine vereist een twee weken durende laadfase, dus het lichaam laten wennen voor het daadwerkelijk werkt)
* geen terugval achter (ook weer volgens marketing, zal wel zien of het waar is.

overigens over nieren nog dit : als je een hoeveel heid wei-eiwit tot je neemt met water kan het de nieren reinigen en daadwerkelijk probeer maar eens , na enige tijd (na de wei) naar het toilet gaan en je pipi (:-D) is garanti bleek he...

en ik vin het wel een beetje grappig hoor, beetje hypocriet ook : hoeveel mensen mixen zelf hun dranken niet voor de drinkpul onderweg ? ik doe da ook, maar lees de etiketten eens, hoeveel van de zelf te maken peoierkes bevatten geen aspartaam ? ook deze poeierkes zijn zwaar voor maag en darmen ed.

dus carbo energizers of wei-eiwitten, veel verschil zit er niet op hoor.

om nog maar te zwijgen van sommige voedingsrepen, er zijn er veel die per reep ongeveer 5gr vet hebben of nog meer zelf, en dan nog meestal gehydrogeerde vetzuren, ook niet het beste verkrijgbaar hoor :-D

ik zeg altijd weet wat je neemt, ga het na. zo zijn er veel mensen die zowel creatine inpakken als van die goei gellekes mee ribose en cafeine in, want daar krijg je veel energie van, wel jammer want cafeine heeft en nefaste invloed op creatine , wat dus wil zeggen dat je al zeker eentje hebt ingepakt tegen de kunst van de voeding.

ik zal nooit niets inpakken waarvan ik niet weet wat het is en dat kan niet van iedereen gezegd worden, hoeveel zijn er nog die tijdens een rit om een lekker rijsttaartje gaan, of om ne snicker ? veel te veel vetten plus dat he tnog es traag verteerd ook...

over 'puur natuur' veel van de pure mannen verteren hun eigen spieren als ze de tekorten niet aanvullen (wei-eiwit is overigens veel zuivere eiwit dan pakweg hetgeen in nen biefstuk zit) dus val je massa af ipv te winnen, ook niet echt je dat he. is ni voor nix dat sommige wielrenners injecties zetten met aminozuren hoor, is om herstel te bevorderen. is overinges niet verboden, ik wil maar zeggen...een poeierke is zo erg nog ni
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

een wijze raad , doe alles onder toezicht van je huisdokter ..doe de juiste testen waardoor men u goede raad kan geven ..
creatine kan een positief effect opleveren mits het juiste gebruik en is dan ook niet schadelijk!
Ik heb zo bv een kameraad die maakt natuurlijke pillekes met ginseng en guarana en zo en ook hij kan dingen samenstellen die goed zijn om mee te sporten en tevens verre van schadelijk zijn voor het lichaam ..
Maar ook hij zei me dat een juiste leefgewoonte en trainingschema het allerbelangrijkste is! Die supplementen is goed om het verschil te maken op 'TOP'sport en dus wedstrijdgebruik.

Mvg
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

maar als ge voor hoge prestaties wilt gaan dan gaat ge in u training al een deel moeten opbouwen...der is geen ene die eerst top wordt en dan pas carbo drankskes gaat nemen hoor, dat doet ge voorop al.

trouwens is he took ni zo gezondvan u lichaam niet te voorzien op extra inspanning (dus zorgen da tu glycogeengehalte top staat) anders ga je spierafbraak krijgen wat ook niet zo gezond is he...is een beetje wikken en wegen en de guldenmiddenweg zoeken
max-ot
Mountainbiker

Post by max-ot »

Er bestaat ook zoiets als overtraining. Dat werkt dus spiermassaafbraak in de hand. Kijk waar je je goed mee voelt je moet ook niet teveel willen trainen. Als je massa wil moet je vooral goed eten en drinken na je training. En ook goed rusten maak dus vooral gebruik van een rustdag zo nu en dan.
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

Ja'h als ik dat ier allemaal lees man man man, ik ben 1,72 m en weeg een kleine 80kg, ik weet het tes teveel :oops:, maar dat is van te veel deftig eten sauske ier en roomke daar hmmmmm.

Nu als ik mijn benen bekijk, zijn die goed gespierd en toch kan ik er soms niet aan uit, je hebt van die magere mannen die naar boven vliegen, die hun benen kunnen twee x in de mijne dan vraag ik mij af hoe ze dat doen? is dat dan puur hun gewicht?

nu kunnen jullie mij tips geven? of een train schema
ik werk in drie ploegen (namiddag, voormiddag, en de nacht in die volgorde)
ik woon alleen (huis en tuin)
ik fiets zeker 1x en als het lukt 2x

ik zal een voorbeeld geven van mijn laatste rit in heuveland (start te mesen met roadbook)
kemmelberg(flank),scherpenberg,rode berg,zwarte berg(2x),vidaingeberg,boeschepeberg,catsberg en nog enkele bulten die er tussen liggen.

92 km
avs18.2
tijd 5.05 uur

is dat goed?

gr

THE BEAST
max-ot
Mountainbiker

Post by max-ot »

Jep, bergop is veel tewijten aan gewicht als je 70 kilogram meeneemt of 80 is zeker wel een verschil. Maar als je deftig goed wil worden in die bergop zou ik persoonlijk beginnen met meer kilometers af te leggen. Dit hoeft niet bergop te zijn. Neem s'avonds je koersfiets of je bike en fiets een aantal kilometers in een hoge trapfrequentie. Omwentellingen maken zou ik zeggen. Zo val je een paar kilo's af en krijgen je benen meer snelheid. Kracht heb je waarschijnlijk op overschot met jou gewicht.
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

THE BEAST wrote:... ik ben 1,72 m en weeg een kleine 80kg ...
Den ben ik beter af (toch een heel klein beetje) met mijn 1,73 m en 76 kg ... :oops: :oops: , maar mijn benen kunnen nog veel leren (qua kracht) van de uwe ... [-o< [-o<

zelf rij ik nu bijna twee jaar (minstens 2x per week, tijdens de week een 35-40 km en zondag ne tt), en ben nog maar een paar kg vermagerd, zou het kunnen dat het gewichtsverlies (vet ed) grotendeels gecompenseerd wordt door meer spiergewicht ?
max-ot
Mountainbiker

Post by max-ot »

Ja spieren wegen meer dan vet. Maar die bouw je nu ook niet zomaar op e. Als je twe kilogram spiermassa wint op een jaar echt spiermassa dan wel te verstaan is het echt wel veel ze. het meerendeel van het lichaam is water, skelet, organen en vet. Spieren zijn maar een klein % van het lichaamsgewicht.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

heb op korte tijd meer dan 2kg zuiver spiermassa gewonnen zenne...

trainen is belangrijk maar nog veel belangrijker is karakter ... karakter om op u voeding te letten...

ik weeg 86kg en laat er veel achter op een helling, heb daar totaal geen probs mee, ik ga tegen 42 een viaduct op, ik kick op snel naar boven rijden...

nu, denk dat het voornamelijk in je zit...mentaal dus, en beetje genetisch ook. ken mensen die veel fysiek hebben, minstens evenveel of ik maar wel ne kilo of 2minder wegen dan ik en toch kunnen die ni volgen bergop...hoe het komt weet ik niet...

wat ik wel weet is dat ik (heb ook geen dikke benen) 200kg legpress, gewoon, meer kan ni op het apparaat...

ik rijd altijd op zo hoog mogleijke frequentie...ook in het naar boven rijden, behalve in sprints ofzo uiteraard.
max-ot
Mountainbiker

Post by max-ot »

Dus als ik jou goed begrijp weeg je als je nog 5 jaar zo traint 96 kilogram met hetzelfde vetgehalte als nu.
Post Reply