ROC D'AZUR 2006

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Daar is vlak bij een camping (voorzien?) dacht ik. Vlak voor dat ge de Base Nature op rijd aan de rotonde stonden er pijlen.
Wolvenberg
Mountainbiker

Post by Wolvenberg »

utar wrote:
Drider wrote:heeft er iemand enig adres/info van campings in de buurt???
Hier ben ik dus ook naar op zoek... Wij willen met een tentje naar de roc...
welke campings liggen in de buurt? Heb al wat op google zitten zoeken maar raak er niet echt wijs uit...
:-?
Op slechts 2KM van de start is er een camping. heb hier reeds 3x gecampeerd, net en niet duur en met verwarmd openlucht zwembad!
Meer info: http://www.provence-campings.com/adhere ... dindex.htm
jozzyjozz
Mountainbiker

Post by jozzyjozz »

voor de late beslissers die nog naar dit uitverkochte evenement willen => 1 pack in de aanbieding (zie te koop)
biker85
Mountainbiker

Post by biker85 »

Stievie wrote:Michelin XCR X'treme, met zo nen band op uw fietske kunt ge bijna niet meer platvallen! Hou er rekening mee dat de ondergrond constant rotsgrond is met scherpe uitsteeksels en vooral die doornstruikjes aan start en finish kunnen u snel de das omdoen! Vooral bij de start dan :-? Heb er vorig jaar tientallen zien lekrijden nog voor de wedstrijd aanving! Best is fietske van de grond heffen tot aan de start. In de aanloopstrook aan de start liggen weinig of geen doorntjes meer in 't gras. Da's nen tip voor degenen die de Roc nog niet gereden hebben. :wink: En rij met uw fietske op de verharde weg en het aangelegd loop- en fietspad rond de landingsbaan. Ge zult zien, als ge deze regels in acht neemt kan er weinig mis lopen! Succes aan allen en vergeet het niet; Michelin XCR X'treme. Ze worden daar aan de lopende "band" :lol: verkocht!
wat is er dan zo speciaal aan die xcr x'treme banden ?
Ik rij al twee jaar daar met een extra lint tussen de biba en de buitenband, nooit geen problemen gehad. Vorig jaar wel vijf keer platgereden met den buggy van de kleine :lol: .
KWBiker
Mountainbiker

Post by KWBiker »

Je plaatst een extra lint, maar welk lint bedoel je ? Verschuift het lint niet tijdens het rijden ?
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Je kunt natuurlijk een extra lint gebruiken, daarin heb je gelijk maar het gaat hem om de grip dat ge met deze banden hebt! Ze hebben maximale grip door de noppen (speciaal voor extreme rotsgrond bij droog weer) en als je er goed op let zijn deze noppen toch boterzacht maar extra bestendig. Deze banden hebben een extra beschermlaag en zorgen ervoor dat je minimale kans maakt om plat te vallen. Let op, ik zeg niet dat je niet plat kan vallen hé, geen enkele band is zeker! Ik heb persoonlijk al meer dan 10 à 15 bandensoorten getest en de Michelins steken er steeds met kop en schouder bovenuit! Echt eens proberen...je kan ze daar ter plaatse kopen, in België zijn die moeilijk te vinden, meestal enkel op bestelling.
GT
Mountainbiker

Post by GT »

jozzyjozz wrote:voor de late beslissers die nog naar dit uitverkochte evenement willen => 1 pack in de aanbieding (zie te koop)
Ik dacht gelezen te hebben dat ge ter plaatse nog kunt inschrijven, maar dat het inschrijvingsgeld dan met 25 EUR verhoogd wordt?
mtb grietje

Post by mtb grietje »

Alle, het ziet er toch naar uit dat het hier droog gaat blijven... Wel opletten voor de wind, al is het nu nog te vroeg om daarover te oordelen.

Alleszins ziet het er beter uit dan de voorspellingen vorige week. Maar verwacht zeker geen 30 graden, à la limite zullen het er 25 zijn...
Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

HELP! HELP! HELP! Wie kan mij helpen...Ik ging normaal met mijn wagen naar de Roc gaan maar door een ongeval is mijn voertuig buiten strijd! Ik heb ondertussen ticket heen en terug met de TGV besteld maar blijkbaar kan en mag mijn fiets niet mee. Is er iemand die de Stievie uit nood kan helpen door mijn fiets mee te nemen? Zou super zijn en U eeuwig dankbaar zijn! Eventueel iemand met een bestelwagen die een plaatsje over heeft. Ik ben woensdagavond in Fréjus en vertrek terug op maandag. Kan eventueel mijn fiets brengen, geen probleem. Liefst iemand uit de streek vd Vlaamse Ardennen, ben zelf van Ronse.
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:roll: hebben jullie nog tips voor slaapplaats voor de roc marathon?
kun je eventueel ter plaatse nog iets vinden of zou alles volzet zijn? :cry:
met twee willen we nog iets vinden van studio, app, of zo'n camping wagen zoals me reeds is voorgesteld. [-o<
Post Reply