Chimaera,chimaera-8-2mega wrote:ik heb constant het gevoel dat ik op de route in herentals altijd verkeerd rijdt. ik doe 's woensdags meestal rood en groen (blauw nie wegens tijdsgebrek). ksal proberen uitleggen waar ik denk da ik verkeerd zit. Bijna op't einde hebde een asfaltafdaling naast het spoor, ge komt dan uit aan een rondpuntje da nie ver van het startpunt ligt. aan da kapelleke. Hier vind ik echter nooit een peilke enkel een da me terug stuurt van waar ik kom om dan na een tijdje linksbergop te moeten over balkskes die daar liggen voor de wandelaars, als ge daar bovenkomt moete naar rechts. Maar daar komt ook ne weg van links waar als ge daar efkes heen rijdt ne rooie pijl hangt, dus moete volgens mij toch langs daar komen en nie vanop die "balkskeshelling" of zit ik toch just ??? alvast bedankt voor den info
Als je naast het spoor op die asfaltweg bergaf zit, moet je niet tot aan het kapelletje rijden, maar moet je wel degelijk "rechtsop" de trappen nemen.
Hier staat (stond ?) wel degelijk een pijltje naar rechts.
De meesten nemen trouwens een afslag zo'n 25 m voor de trappen (zoals Davyke beschrijft) waardoor je eveneens boven op hetzelfde traject uitkomt. Dit pad is al helemaal blootgereden...
Er zijn inderdaad nog enkele alternatieven op de rode route (op het grondplan aangeduid in rode stippellijn), maar die rij ik zelf nooit.
Ik denk dat dit een overblijfsel is van de cyclocrossers die vroeger veel aan de toeristentoren reden, maar nu meer richting Florealclub verhuist blijken.