trainen op meer snelheid

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

als ik alleen rijd dan heb ik meestal een gemiddelde van 27 en ne klets, waarvan dan het grootste deel off-road...en het minste is dan een 60km...overlaatst 27.2 over 78.8 kms maar daar zat wel iets meer baan tussen (was naar een blosoroute dat ik reed plus de blosoroute zelf dan uiteraard)

vandeweek de route van stekene gedaan aan een 26gemmideld (vanwege de wind en het mulle zand) en dan ben ik wel wa teleurgesteld, achtereen terug vollop op de ergotrainer zie, zal dan wel beteren :-D
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

seg mannen, heb met de GP Roelpaulissen meegereden en heb in de fun toch een 34ste plaats van de 63 deelnemers kunnen maken.
Heb in mijn achterhoofd jullie advies gehouden en heeft geholpen, mijn verzuring kunnen uitstellen tot de laatste ronde waarin ik versneld heb.
Heb er een gem. van 16.7 opna gehouden.

Voorbije zondag in Aywaille TT gereden met hetzelfde in het achterhoofd en heb mijn gem. op 18.4 kunnen houden.

Vandaag effe intervalleke gaan doen van 8x 1min aan 85% en 2 min recup.

Hopelijk gaan we nog sneller gaan.

MERCI mannen en vrouwen
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

heb gisteren racefiets mogen gebruiken van iemand...80.8km's aan 31.8km/h, alleen ni mee groep, veel wind in die polders naast den doel, en raar genoeg nergens mee wind, life sucks :-D

heb jammer genoeg ni lang kunnen doortrekken, had geen energierepen (eten dus) mee en maar 1drinkpul...

volgend jaar es zelf ne koersvelo aanschaffen, kunde mooi trainingen op doen ( intervallen : a la sprinten)

haja nog dit : ben gedurende heel de tijd ni verzuurd dit doordat ik cadans aan hield van rond de 100 , eindcadans gemiddelde 94.

pas op laatste onder de 90 gaan trappen (had wielertoerist in het vizier) :-D
Coachy
Mountainbiker

Post by Coachy »

80,8 Km aan Avg van 31,8 met veel wind tegen, zelfs nergens wind mee! Bovendien zonder te verzuren, trouwens, hoe kan je dat bepalen?

Straffe toeren zeg ik daar tegen. Veel wind is bij mij minstens 5 a 6 Bft, heb in deze omstandigheden nog nooit zo'n gemiddelde kunnen halen.

Jij hebt talent!
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

of een fietscomputerke dat niet goed stond afgesteld :-$
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Qube wrote:

Interval is idd een goed recept om snel "snel" te rijden. Als dit niet gecombineerd of vooraf gegaan wordt met een serieuze brok extensieve duurtraining dan kan je welgeteld 40min gelijk zot rijden en dan vlieg je er af. Wil je nog langer meekunnen...tjah, met welke basis? Je hebt een verzuring tot achter je oren in extensieve zone als je contstant kot open zet!

Dus, intervaltraining voor ongetrainde is het ideaal om na een tijdje op uw gat te zitten. Tenzij ge over een afstand van 25km eens wilt uitpakken nu en dan.

inderdaad, zonder een goede basis, rij je je potvast. en eens dat gebeurd, ben je weken in de problemen.
niemand zal je interval voorschrijven zonder dat je een goede basis hebt. de kans op blokkeren is erg hoog, en ook de blessures zullen elkaar in ijltempo opvolgen
bij een huis zetten zetoch ook niet eerst de schoorsteen vanboven, en later pas de rest?

in een andere topic is er al een discussie over. het valt me enorm op dat de MTB wereld vooral duurtrainingen links laat liggen, terwijl het op de weg te vaak word gedaan (een aantal mensen)

beide diciplines hebben hun 'traditionele' methodes zo blijkt.
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Vandaag hebben de trainingen hun nut bewezen op de TT van Mol-Rauw.
Zoals je in de topic hieromtrend kan lezen was er veel malse zand te vinden. Gewoon een versnellingske lager schakelen en losjes beginnen rond te trappen was de makkelijkste oplossing. Ge geraakt overal door, zeker als ge een goei tempo kunt aanhouden. Ik heb mij echt geamuseerd met door de malse zand te rijden en das ook voort eerst :P

Een snelheidstraining zoals beschreven hier staat sinds enkele weken 1 keer per week opt schema.

Grtz
stef78
Mountainbiker

Post by stef78 »

Coachy wrote:80,8 Km aan Avg van 31,8 met veel wind tegen, zelfs nergens wind mee! Bovendien zonder te verzuren, trouwens, hoe kan je dat bepalen?

Straffe toeren zeg ik daar tegen. Veel wind is bij mij minstens 5 a 6 Bft, heb in deze omstandigheden nog nooit zo'n gemiddelde kunnen halen.

Jij hebt talent!
zal mee u es gaan fietsen kunde het mee uw eigen ogen zien, ben gene wanker da knutselt mee getallekes...maar iemand da zijn sport serieus neemt en zo veel mogelijk traint en zo goed mogelijk eet.

ik heb spijtig genoeg geen windmeter staan op mijne fiets anders had ik zeker het aantal beaufort mee gegeven maar da staat op mijn polar nie top (die overigens op de mm juist staat ingesteld)

't is niet omdat jij het niet kan dat het voor een ander net zo onmogelijk is. dus in plaats van te zagen kruip je beter op je fiets en dan kan je later zelf zulke getallen neerpennen.

met de groeten
Coachy
Mountainbiker

Post by Coachy »

Zoals ik zeg!

Jij hebt talent!
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

stef78 wrote:
't is niet omdat jij het niet kan dat het voor een ander net zo onmogelijk is. dus in plaats van te zagen kruip je beter op je fiets en dan kan je later zelf zulke getallen neerpennen.

met de groeten

Awel da denk ik ook... hoe meer ge rijdt hoe sneller ge gaat gaan... gewoon niet overshooten int begin. afin, opbouwen is de boodschap.
Post Reply