BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

The S-man wrote:Tja twas toch weer iets raar met de funklasse...
Ik vroeg aan de inschrijving of er funklasse A was. Die vent aan de inschrijvingen bekeek me raar en vroeg ofdat ik een licentie had. Waarop ik "ja" antwoordde en nogmaals zei dat ik een funklasse licentie had. Alweer keek die man mij vragend aan...
Dus besloot ik maar gauw om me in te schrijven bij de beloften.

Uiteindelijk werd ik 5de bij de beloften, maar had ik dan toch in de funklasse A gestart, zou ik dus een zilveren plak behaald hebben...
Ach Stijn,

Je bent nog vrij nieuw in het wereldje en zal nog heel veel bijleren, die mannen van de bond zijn er van meer dan 10 jaar bij ... en leren nooit bij. Ze maken het zichzelf ook knap lastig bij de bond (en ook bij de UCI trouwens) in hun verwoede pogingen om poen te scheppen. Want zeg nu zelf, al die categorieën, dat is toch een beetje overdreven !?

Enfin, da's een ander topic.

Wel knap gereden!

gr - stefan
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

Onderaan nog een HAC profiel bijgevoegd van deze rit (de mythe van de 4000 hms is doorbroken: 2560 HAC hms en 2600 Polar hms).

Image

De 4de bv kwam niet op km 75 (cfr website) maar op km 80.

De eerste (en enige ?) file situeerde zich op de 2de klim (na 4 km). Enige tijd later moest de staart van de wedstrijd zich één voor één een weg zien te banen doorheen een razende wespenwolk... :-%
bzzz... Twaren erg grote wespen, het leken wel Killer Bees ("hoornaars"?) !
bzzz... Soit, we stonden ervoor en we moesten erdoor (one-way singletrack)... Dus mond toe en...
bzzzoef ! Eenmaal voorbij die wolk werd ik nog achtervolgd door één hardnekkig exemplaar...
bzzZoeNK ! Ouch (dwars door mijn broek driemaal getroffen) !
Belga wrote:Wespen vallen mountainbikers aan in Verviers
Acht tot tien deelnemers van het Belgische kampioenschap MTB marathon zijn in Verviers op het parcours van de wedstrijd door horzels aangevallen en meermaals door de insecten gestoken. Twee mountainbikers werden uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht. In de buurt van het parcours was er een wespennest. De brandweer van Verviers moest ter plaatse gaan.
Thompe
Mountainbiker

Post by Thompe »

Palmboy wrote:
Biestie1 wrote:... dan staan we nog wa dieper in het klassement. Nee, laat die wegrenners maar op de weg blijven. :-?

Iets anders : hoe komt het eigenlijk daar er daar zo veel gelicentieerden in het FUN-klassement zitten ? De Fun was toch juist voor diegenen zonder licentie, of niet ?
Ge hebt sinds dit jaar twee soorten fun: fun A, diegenen met een licentie en de Fun B, diegenen met een daglicentie.

De Fun A kunnen kampioentruien winnen en geldprijzen. De Fun B kunnen geen Belgisch kampioen worden en geen geldprijzen winnen. Wel moet de organisatie prijzen in natura voorzien voor de Fun B.

De fun B (ik ook) dient dus enkel om de geldlade bij te vullen. Maar als er dan zo iemand wint, dan krijgt die een lat chocolat om hem te paaien.

Ik vind een Belgisch kampioen is een Belg die reglementair als eerste over de meet komt en niet omdat hij een of andere financieele instelling (het zou mij niet verbazen dat ze zich nog VZW of zoeiets zouden durven noemen) steunt.

Ik heb een vergunning bij de kbwb voor wielrtoerist/vtt Ik heb hiermee alle wedstrijden van de visa chrono challenge deelgenomen, houffamarathon, Bouillon, Oostende en het Bk

Op het Bk komen ze mij dan vertellen dat ik eigenlijk met deze vergunning niet verzekerd was mocht er mij iets gebeuren.
Ik heb toen los uit de pols 5 euro op tafel moeten leggen en dan was het plotseling wel in orde. Ik vraag mij af in wie zijn zakken deze verdwenen zijn en had ik een ongeval moeten voor hebben gehad stel ik mij de vraag of niemand ging doen of zijn neus bloede?

Enfin, maandag dan maar naar de bond gebeld om inlichtingen te nemen voor een funklasse vergunning waar ik "vriendelijk" (lees: mijn neus afgebeten" de mededeling kreeg dat ik een funklasse vergunning dien te nemen en dat ik volgend jaar dan wel verzekerd ben als ik op mijn bek ga, een formulier 2007 hebben ze hiervoor wel nog niet klaar (we zijn dan ook nog maar eind september hé).

Ik ben blij dat er een instantie is die dergelijke wedstrijden organiseerd maar zoals altijd zijn het ook hier enkele totentrekkers, vriendjes van die iemand kennen ... en personen die denken dat ze het warm water hebben uitgevonden die de touwtjes in handen hebben.

Zo blijft de wereld verder draaien, vierkant maar ze draait!!!!

Om dan af te sluiten met iets positiefs: Ik was aangenaam verrast door de vele seingevers en de kwaliteit van het parcours.
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

Mister Ti
Mountainbiker

Post by Mister Ti »

The S-man wrote:Tja twas toch weer iets raar met de funklasse...
Ik vroeg aan de inschrijving of er funklasse A was. Die vent aan de inschrijvingen bekeek me raar en vroeg ofdat ik een licentie had. Waarop ik "ja" antwoordde en nogmaals zei dat ik een funklasse licentie had. Alweer keek die man mij vragend aan...

Uiteindelijk werd ik 5de bij de beloften, maar had ik dan toch in de funklasse A gestart, zou ik dus een zilveren plak behaald hebben...
Dit begrijp ik niet goed... Kun je met een funklasse licentie starten bij de beloften??? Ik dacht dat je bij de beloften alleen mocht starten met een licentie van belofte.
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

The S-man schreef:
Tja twas toch weer iets raar met de funklasse...

Dit begrijp ik niet goed... Kun je met een funklasse licentie starten bij de beloften??? Ik dacht dat je bij de beloften alleen mocht starten met een licentie van belofte.
Tja, ik snap ook niet goed wat die pipo aan de inschrijvingen bezielde hoor.

In Wallonië kan dit blijkbaar wel. Tijdens de Wallonia Cup moeten de funklassers ook altijd bij hun leeftijdscategorie rijden omdat er geen aparte funklassewedstrijd georganiseerd wordt.

In de Vlaanders lukt dit niet. Ik heb naar Johan Vanooteghem gebeld om te vragen of ik in Winterslag bij de beloften mocht starten, maar hierop kreeg ik een negatief antwoord. Twas een kwestie van verzekering...
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

julie wrote:Ik ben gewoon verbaasd dat er toch nog een gemiddelde van 23 km/uur wordt gehaald! Hoe doen ze dat???? Ik ken de streek goed, vandaar dus.. Ik neem aan dat ze de klimmetjes niet met 23 km/uur rijden, maar om tot zo'n gemiddelde te komen, moet er toch keihard gereden zijn..

Ik begrijp het niet....
je moet eens kijken WIE dat haalt, dat zijn niet de eersten de besten he Julie.. zet daar een Gunn Rita op en die haalt dat ook.
GunnRita rijdt trouwens stukken sneller dan menig man. Ik denk dat er in Belgie maar een paar (mannen) zijn die haar op die afstand kunnen bijhouden, zonder zwans. Idem wat Pia betreft. Grote klasse.
vostefan wrote:
julie wrote:Kennelijk werd er toch door iedereen hard gereden, ook bij de dames. Als je goed kijkt heeft de winnares ook een gemiddelde van 23 km/uur, dus zo moeilijk moet dat circuit dan niet zijn geweest...
LOL ... je vergeet wel dat Pia Sunstedt de wereldbeker bij de dames Marathon wint én dat zij top 15 uitslagen rijdt in de algemene uitslagen op wereldbeker marathons ... dat komt er op neer dat er in heel de wereld slechts 10-15 mannen zijn die sneller rijden dan haar ... verbaast het je dan dat zij dit gemiddelde haalt ? Dat vertelt niets over het parcours ... maar wel over haar kwaliteiten ...

't Parcours zal wel meegevallen zijn, maar die dames hebben toch hard gereden zenne ...
Voila, Een kenner :wink:
polarbear wrote: Twaren erg grote wespen, het leken wel Killer Bees ("hoornaars"?) !
bzzz... Soit, we stonden ervoor en we moesten erdoor (one-way singletrack)... Dus mond toe en...
bzzzoef ! Eenmaal voorbij die wolk werd ik nog achtervolgd door één hardnekkig exemplaar...
bzzZoeNK ! Ouch (dwars door mijn broek driemaal getroffen) !
magere troost : het zullen dan wel geen hoornaars geweest zijn want 1 zo'n steek is genoeg om u plat te leggen.
3 is coma. #-o
thx voor het profiel. :-D
polarbear
Mountainbiker

Post by polarbear »

A d r i wrote:magere troost : het zullen dan wel geen hoornaars geweest zijn want 1 zo'n steek is genoeg om u plat te leggen.
3 is coma. #-o
Hmm, hier is nog een artikeltje te vinden waar er sprake was van "hoornaars"...
jimi
Mountainbiker

Post by jimi »

ik dacht dat het wespen van museeuw&co waren,maar ik ben blij dat ik daar heelhuids doorgeraakt ben
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

ik ben er daar door eentje gestoken. da beestje zat op mijnen arm en kheb et plat geslagen. :lol:
Post Reply