mtb huuren

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

een basismodel vind ik geen weggegooid geld. Ik rijd nu al 3 jaar met een basismodel (oké, ben wel al toe aan mijn 3e cassette, 3e ketting, 2e cranck en de 738ste remblokskes), maar gezien het aantal kilometers, de zware omstandigheden (en het slechte onderhoud tijdens het eerste jaar mtb :oops: ) vind ik dat dit nog meevalt. De fiets heeft zo'n 20.000 km, waarvan ongeveer 3.000 off road.

Voor de geinteresseerden: ik rijd met een Schwinn mesa aluminum, derailleurs Acera, remmen Tektro, crancks, cassette, ketting en wielen zelfs onbekend.

Mijn fiets zelf kostte 18.000 Bef. Na 3 jaar gewoon op de weg rijden en 1 jaar MTB begonnen er mankementen op te treden wegens sleet en ben ik beginnen kosten maken, ook klikpedalen en barends gekocht dan.

Ik heb nu een nieuwe fiets gekocht die duurder is dan alles wat ik in mijn vorige fiets gestopt heb, omdat ik weet dat ik het graag doe en dat ik het nog langer ga doen. En ik kon gerust nog een fiets kopen die 4x zo duur was.

Trouwens, niets gaat boven het comfort en rijgemak van je eigen fiets. Je bent meer zelfzeker op je eigen fiets, je hebt een betere controle en hij is zeker goed afgesteld op je lichaam.

Ik vind een gehuurde fiets zonde van het geld. Relatief gezien vind ik 20€ niet duur om een MTB een ganse dag te huren. Maar absoluut gezien is 20€ eigenlijk wel duur om er achteraf niks meer aan over te houden.

Vergeten toe te voegen: een fiets met slechts 300km op de teller zonder sporen van zichtbare schade kan je haast evenveel verkopen als een nieuwe. Het 'verlies' dat je maakt moet je dan opwegen tegen het aantal keren dat je een MTB moest huren.

Nog vergeten te zeggen: nee ik heb geen fietswinkel dus ik probeer ook geen reklam te maken, tis gewoon mijn mening :-D
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

http://www.hetverzet.be/prijslijst.php

Hier kan je steeds een MTB huren
recumby
Mountainbiker

Post by recumby »

ik heb de laatste 3 maand bijna wekelijks een mtb gehuurd. slechts 1 maal heb ik een min of meer degelijke fiets gekregen. (dat was in bij een autogarage in loker (bij de kemmelberg)). Alle andere keren had ik matige tot zeer slechte fietsen (hier zal ik maar geen namen noemen zeker...). Ik kan je verzekeren dat dit niet zo fijn was. Dit op zich was al een voldoende motivatie om een fiets te kopen. Door omstandigheden heb ik er nu pas een kunnen kopen. Mocht ik met niemand anders rekening moeten houden hebben, kocht ik na 2 keer huren reeds een fiets.
(probeer je vrouw anders eens op jouw fiets, of iemand anders fiets die een beetje dezelfde maat heeft, te laten fietsen. Zo ga ik het toch doen met mijn vriendin :wink: )
Max Power
Mountainbiker

Post by Max Power »

recumby wrote:probeer je vrouw anders eens op jouw fiets, of iemand anders fiets die een beetje dezelfde maat heeft, te laten fietsen. Zo ga ik het toch doen met mijn vriendin :wink:
LOL freak! op een fiets dan nog

:lol: :lol: :lol: :lol:
recumby
Mountainbiker

Post by recumby »

eeh, typfoutje zekers :-k
swimmer
Mountainbiker

Post by swimmer »

scubaluc wrote:http://www.hetverzet.be/prijslijst.php

We zouden hier ook graag eens een MTB huren voor mijn vriendin. Zijn hun fietsen in orde zodat ze ten volle kan genieten van het biken ipv zich te ergeren aan een slecht werkende fiets?
fros
Mountainbiker

Post by fros »

wel voor mn werk huur ik regelmatig een aantal mtbikes (voor schoolsportdagen) en die van het verzet zijn een van de enigen die deftige fietsen verhuren die meestal goed in orde zijn.

in mechelen bij die ene bekende fietszaak (ik kom effe niet op de naam, mooie winkel met veel high end fietsen) zijn de huurfietsen ook in orde
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Post by TS biker »

fros wrote:wel voor mn werk huur ik regelmatig een aantal mtbikes (voor schoolsportdagen) en die van het verzet zijn een van de enigen die deftige fietsen verhuren die meestal goed in orde zijn.

in mechelen bij die ene bekende fietszaak (ik kom effe niet op de naam, mooie winkel met veel high end fietsen) zijn de huurfietsen ook in orde
Chamizo
Herder Scubaluc
Kerstman

Post by Herder Scubaluc »

swimmer wrote:
scubaluc wrote:http://www.hetverzet.be/prijslijst.php

We zouden hier ook graag eens een MTB huren voor mijn vriendin. Zijn hun fietsen in orde zodat ze ten volle kan genieten van het biken ipv zich te ergeren aan een slecht werkende fiets?
Hun fietsen worden elk jaar vernieuwd, vrienden van mij huren daar regelmatig een fiets om toertochten en ardennenritjes te doen, en nog nooit problemen mee gehad =D> =D>
fros
Mountainbiker

Post by fros »

wel ik ben toevalliog vandaag nog fietsen gaan ophalen bij het verzet.
mooie, recente en in orde specialized hardocks.
Post Reply