Voor de geinteresseerden: ik rijd met een Schwinn mesa aluminum, derailleurs Acera, remmen Tektro, crancks, cassette, ketting en wielen zelfs onbekend.
Mijn fiets zelf kostte 18.000 Bef. Na 3 jaar gewoon op de weg rijden en 1 jaar MTB begonnen er mankementen op te treden wegens sleet en ben ik beginnen kosten maken, ook klikpedalen en barends gekocht dan.
Ik heb nu een nieuwe fiets gekocht die duurder is dan alles wat ik in mijn vorige fiets gestopt heb, omdat ik weet dat ik het graag doe en dat ik het nog langer ga doen. En ik kon gerust nog een fiets kopen die 4x zo duur was.
Trouwens, niets gaat boven het comfort en rijgemak van je eigen fiets. Je bent meer zelfzeker op je eigen fiets, je hebt een betere controle en hij is zeker goed afgesteld op je lichaam.
Ik vind een gehuurde fiets zonde van het geld. Relatief gezien vind ik 20€ niet duur om een MTB een ganse dag te huren. Maar absoluut gezien is 20€ eigenlijk wel duur om er achteraf niks meer aan over te houden.
Vergeten toe te voegen: een fiets met slechts 300km op de teller zonder sporen van zichtbare schade kan je haast evenveel verkopen als een nieuwe. Het 'verlies' dat je maakt moet je dan opwegen tegen het aantal keren dat je een MTB moest huren.
Nog vergeten te zeggen: nee ik heb geen fietswinkel dus ik probeer ook geen reklam te maken, tis gewoon mijn mening