grote mountainbikes voor grote mensen
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
Guest
Post by Guest »
oops sorryK2-er wrote:Joven ligt in Peermanitou. wrote:www.hilset.be
die kan frame's laten maken op maat
ik dacht joven ook (in de buurt van oostende)
http://www.joven.be
bedankt voor de correctie K2-er
Zeer belangrijk is de garantie voor iemand als jou. Laat die op papier zetten.
Je hebt in BE de Jonckheere(pro winner), maar in Duitsland vind je er een pak die op maat (Rewel; Juchem(Eifel) enz)werken. Daar hangt wel een iets hoger prijskaartje aan vast.
Bij max vind je zelfs een fullie van 24 inch in confectie.
Je moet er vooral opletten dat je zadelpen niet te ver uitsteekt en dat je balhoofdbuis lang genoeg is.
Ik ben bijna 2 m en kan mits enig kunst en vliegwerk nog meestal verder met confectieframes(enige nadeel ze breken altijd : de vroegste na 3 maanden de beste na 2 jaar).
Een van de meest voorkomende plaatsen is de lasnaad tussen de bovenbuis en de zadelpenbuis, maar heb ook al breuken gehad aan de lasnaden van bracket,achtertrein, balhoofdbuis, demperopname enz.
Ook je gewicht, kracht en rijstijl spelen een rol. Ik denk dat je beter een aangepaste buizenset kiest. Ideaal lijkt me een stalen frame met zilvergesoldeerde (lage temperatuur)lugs. Maar dat maakt geen kat meer.
Je hebt in BE de Jonckheere(pro winner), maar in Duitsland vind je er een pak die op maat (Rewel; Juchem(Eifel) enz)werken. Daar hangt wel een iets hoger prijskaartje aan vast.
Bij max vind je zelfs een fullie van 24 inch in confectie.
Je moet er vooral opletten dat je zadelpen niet te ver uitsteekt en dat je balhoofdbuis lang genoeg is.
Ik ben bijna 2 m en kan mits enig kunst en vliegwerk nog meestal verder met confectieframes(enige nadeel ze breken altijd : de vroegste na 3 maanden de beste na 2 jaar).
Een van de meest voorkomende plaatsen is de lasnaad tussen de bovenbuis en de zadelpenbuis, maar heb ook al breuken gehad aan de lasnaden van bracket,achtertrein, balhoofdbuis, demperopname enz.
Ook je gewicht, kracht en rijstijl spelen een rol. Ik denk dat je beter een aangepaste buizenset kiest. Ideaal lijkt me een stalen frame met zilvergesoldeerde (lage temperatuur)lugs. Maar dat maakt geen kat meer.
Last edited by peter on Mon 25 Sep 2006 22:06, edited 2 times in total.
-
Guest
Post by Guest »
opletten met zilvergesoldeerde lugs
beter af met bronsgesolderde lugs
Zilverflux is na solderen hydroscopisch wat inhoud dat het water aantrekt. Hierdoor zou in een vochtig klimaat (Europa) een frame van binnenuit door kunnen roesten.
Bronsflux is niet hydroscopisch
dit is zeker opletten bij mtb's aangezien dat die meer met water in contact komen dan raceframe's
beter af met bronsgesolderde lugs
Zilverflux is na solderen hydroscopisch wat inhoud dat het water aantrekt. Hierdoor zou in een vochtig klimaat (Europa) een frame van binnenuit door kunnen roesten.
Bronsflux is niet hydroscopisch
dit is zeker opletten bij mtb's aangezien dat die meer met water in contact komen dan raceframe's
hmm...peter wrote:Ik ben bijna 2 m en kan mits enig kunst en vliegwerk nog meestal verder met confectieframes(enige nadeel ze breken altijd : de vroegste na 3 maanden de beste na 2 jaar).
ben zelf 1m96, en mijn gewicht kan nog net uitgedrukt worden met 2 getallen
heb nog nooit problemen ondervonden met kaders
steeds de grootste maat gekocht in zowel lang geleden canondale
als recenter specialized
mijne epic is intussen 4 jaar, heeft heel veel meegemaakt
en op hier en daar lakschade en een klein blutske is deze voor de rest OK
Tja nog nooit een specialized gehad die de twee jaar haalde zonder iets te breken. En ge moet weten dat ik met een paar fietsen tegelijk rijd.Beny wrote:hmm...peter wrote:Ik ben bijna 2 m en kan mits enig kunst en vliegwerk nog meestal verder met confectieframes(enige nadeel ze breken altijd : de vroegste na 3 maanden de beste na 2 jaar).![]()
ben zelf 1m96, en mijn gewicht kan nog net uitgedrukt worden met 2 getallen
heb nog nooit problemen ondervonden met kaders
steeds de grootste maat gekocht in zowel lang geleden canondale
als recenter specialized
mijne epic is intussen 4 jaar, heeft heel veel meegemaakt
en op hier en daar lakschade en een klein blutske is deze voor de rest OK
Dus dat betekent bij één fiets maximaal één jaar. Wel een voorbeeld qua garantieafwikkeling specialized(altijd binnen de week).