BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

The S-man wrote:Tja twas toch weer iets raar met de funklasse...
Ik vroeg aan de inschrijving of er funklasse A was. Die vent aan de inschrijvingen bekeek me raar en vroeg ofdat ik een licentie had. Waarop ik "ja" antwoordde en nogmaals zei dat ik een funklasse licentie had. Alweer keek die man mij vragend aan...
Dus besloot ik maar gauw om me in te schrijven bij de beloften.

Uiteindelijk werd ik 5de bij de beloften, maar had ik dan toch in de funklasse A gestart, zou ik dus een zilveren plak behaald hebben...

Nu niet dat ik daar overdreven van wakker lig, maar toch is het maar een raar voorvalleke.

Qua organisatie zat het wel goed. Behalve de parking was een beetje chaos na de wedstrijd. De auto's die in de lus van de finishzone geparkeerd stonden, moesten toch wat tricks uithalen om de parking te verlaten.
Qua parcours: Het eerste deel was zeer mooi en lastig. Naar het einde toe was het een beetje minder vond ik.
Dik gereden daar in Verviers =D>

Je maakt grote vorderingen in je wedstrijden.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

waar kan je fotos zien? want ik ben 6 keer gefotograffeerd ofzo. 8)
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Gewoon op het icoontje klikken dat voor je plaats staat in de uitslag op
www.chronorace.be
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Kennelijk werd er toch door iedereen hard gereden, ook bij de dames. Als je goed kijkt heeft de winnares ook een gemiddelde van 23 km/uur, dus zo moeilijk moet dat circuit dan niet zijn geweest...
The S-man
Mountainbiker

Post by The S-man »

Tja twas toch weer iets raar met de funklasse...
Ik vroeg aan de inschrijving of er funklasse A was. Die vent aan de inschrijvingen bekeek me raar en vroeg ofdat ik een licentie had. Waarop ik "ja" antwoordde en nogmaals zei dat ik een funklasse licentie had. Alweer keek die man mij vragend aan...
Dus besloot ik maar gauw om me in te schrijven bij de beloften.

Uiteindelijk werd ik 5de bij de beloften, maar had ik dan toch in de funklasse A gestart, zou ik dus een zilveren plak behaald hebben...

Nu niet dat ik daar overdreven van wakker lig, maar toch is het maar een raar voorvalleke.
Kvrees dat ik het nu pas begin te beseffen: maar eigenlijk kon ik dus wel degelijk Kampioen geworden zijn...
Maarja achteraf beseffen is te laat natuurlijk.

Dan maar volgend jaar proberen bij de beloften om een medaille te halen...
vostefan
Site Administrator

Post by vostefan »

julie wrote:Kennelijk werd er toch door iedereen hard gereden, ook bij de dames. Als je goed kijkt heeft de winnares ook een gemiddelde van 23 km/uur, dus zo moeilijk moet dat circuit dan niet zijn geweest...
LOL ... je vergeet wel dat Pia Sunstedt de wereldbeker bij de dames Marathon wint én dat zij top 15 uitslagen rijdt in de algemene uitslagen op wereldbeker marathons ... dat komt er op neer dat er in heel de wereld slechts 10-15 mannen zijn die sneller rijden dan haar ... verbaast het je dan dat zij dit gemiddelde haalt ? Dat vertelt niets over het parcours ... maar wel over haar kwaliteiten ...

't Parcours zal wel meegevallen zijn, maar die dames hebben toch hard gereden zenne ...
zotte mol
Mountainbiker

Post by zotte mol »

vostefan wrote: 't Parcours zal wel meegevallen zijn, maar die dames hebben toch hard gereden zenne ...
Thanks, dit doet deugd, ik had ook het gevoel dat ik dit keer tot het uiterste gegaan ben. Parcours viel idd wel mee en vooral in die zin dat er voor ons een zwaar stuk uitviel. Jammer genoeg!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

julie wrote:Kennelijk werd er toch door iedereen hard gereden, ook bij de dames. Als je goed kijkt heeft de winnares ook een gemiddelde van 23 km/uur, dus zo moeilijk moet dat circuit dan niet zijn geweest...
amai, da's een goei !
Ik zou zeggen : schrijf u volgend jaar in en doe eens mee en dan klappen we nog eens. Als ik zie dat er van de 270 deelnemers 80 opgeven (bijna 30 % !) dan vind ik da toch nogal straf zenne.
Ik vond het in elk geval de zwaarste van de marathons in Belgie, zwaarder dan Ardennes Trophy.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

Ik ben gewoon verbaasd dat er toch nog een gemiddelde van 23 km/uur wordt gehaald! Hoe doen ze dat???? Ik ken de streek goed, vandaar dus.. Ik neem aan dat ze de klimmetjes niet met 23 km/uur rijden, maar om tot zo'n gemiddelde te komen, moet er toch keihard gereden zijn..

Ik begrijp het niet....
C-Man
Mountainbiker

Post by C-Man »

Het was een super zwaar parcours (eerste 30, amaaai)..........tot aan +/- km 60 en daarna viel het veel beter mee (lees : veel meer "snel" bollende stukken, veel meer dalend dan stijgend, minder technisch,kortere klimmetjes....geen wespen meer,....etc.)
Ik denk zelfs dat 2/3 van de hm in de eerste 60 zaten.
Heb je al eens naar die tussentijden gekeken :
Roel op de eerste 25km : 1.35 = een dikke 15 gemiddeld, na 50km is hij net aan 20 gemiddeld, en daarna loopt het heel snel op na 75 al naar 23 , om aan de finsh 24 te halen.
Het eerste stuk was gewoon de "killer" voor velen, de rest was de Ardennen hoe we ze kennen van Theux en Malmedy, etc....en spijtig genoeg hebben de dames juist dit stuk niet gekregen.
Hopelijk organiseert Ardenne Bleu deze marathon ook nog na 2007.
40 Euro is wel wat veel, maar was zeker elke cent waard.
Post Reply