Strandrace Bredene 1/10/06
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
*Phaedrus*
- Mountainbiker
Post by *Phaedrus* »
Op uw gemakske de volledige afstand rijden? Rond 16u30? Is dat een amfibie-mtb die jij hebt?Steven H wrote:Ik ben vanochtend geweest op kleine verkenning en ben wat andere gasten tegen gekomen met hetzelfde doel. Via hun heb ik intussen wel een redelijk idee v/h parkoers.
Dinsdag en donderdag ga ik opnieuw om op het gemakske de volledige afstand te rijden.
Beide keren zou ik thuis (mariakerke) vertrekken rond 16:00. We kunnen dan afspreken aan de zeilclub aan de vismijn om 16:30 op beide dagen. Zij die goesting hebben rijden maar mee, ik zal d'r staan.
GReetz,
S.
Check mss beter eerst eens de getijden.
http://www.meteo.be/nederlands/pages/Ve ... riden.html
Zin om woensdagmorgen mee te rijden? Ik ben ook van Mariakerke.
Groeten,
T.
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
long fellow, ik reed al strandraces als gij nog in de pampers zat en nog naar tik tak keek
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
En trouwens ik ben ook maar een gewonen amateur zoals velen op dit forum. Maar als ik betaal om te koersen, dan wil ik ook koersen en niet ergens in een rij gaan staan. Dan kan ik evengoed een tt gaan rijden.
Raceface,
Ik heb verleden jaar die duo rit meegereden en hierna wat informatie over het parcours (voor zover het nog in mijn geheugen zit en bruikbaar is).
Start op brede strook strand richting Oostende met 2 golfbrekers en +- 1 km lang. Retour via de dijk en juist daarvoor stropte het al een beetje wegens vastrijden in mul zand en (te) smalle strook waar je op de fiets kon blijven. Daarna vlammen naar de startplaats (op een betondijk) en het strand op. Strand is goed berijdbaar en golfbrekers zijn goed te doen. Strand verlaten via loopstrook naar verharde weg die richting Koninklijke baan gaat. Daar op een betonwegel die zich tussen de duinen slingert. Max. met 2 rijders naast elkaar en ik geloof 2 trappen die je met enige technische bagage kunt vermijden door ernaast door het zand te rijden (omhoog). Hier stropt het gegarandeerd. Het slingert voortdurend en je moet het parcours in ieder geval voor de wedstrijd eens volledig verkennen.
Op het einde van die betonwegel (ondertussen al eens op en af het strand geweest) is er een haakse verraderlijke bocht (omhoog) richting het strandhuis. Dan gingen ze richting haven (of toch langs een kaai) van Oostende die een afwisseling is van verhard (kassei), zand en een steile berm (+- 2m) die je moet oprijden (hier kan het ook blokkeren).
Hierna nog een link met wat foto's van de twin race.
http://www.pixagogo.be/8023455251
Hopelijk is dit van enig nut.
johan c.
(ps. was je zondag ochtend in Ingelmunster?)
Ik heb verleden jaar die duo rit meegereden en hierna wat informatie over het parcours (voor zover het nog in mijn geheugen zit en bruikbaar is).
Start op brede strook strand richting Oostende met 2 golfbrekers en +- 1 km lang. Retour via de dijk en juist daarvoor stropte het al een beetje wegens vastrijden in mul zand en (te) smalle strook waar je op de fiets kon blijven. Daarna vlammen naar de startplaats (op een betondijk) en het strand op. Strand is goed berijdbaar en golfbrekers zijn goed te doen. Strand verlaten via loopstrook naar verharde weg die richting Koninklijke baan gaat. Daar op een betonwegel die zich tussen de duinen slingert. Max. met 2 rijders naast elkaar en ik geloof 2 trappen die je met enige technische bagage kunt vermijden door ernaast door het zand te rijden (omhoog). Hier stropt het gegarandeerd. Het slingert voortdurend en je moet het parcours in ieder geval voor de wedstrijd eens volledig verkennen.
Op het einde van die betonwegel (ondertussen al eens op en af het strand geweest) is er een haakse verraderlijke bocht (omhoog) richting het strandhuis. Dan gingen ze richting haven (of toch langs een kaai) van Oostende die een afwisseling is van verhard (kassei), zand en een steile berm (+- 2m) die je moet oprijden (hier kan het ook blokkeren).
Hierna nog een link met wat foto's van de twin race.
http://www.pixagogo.be/8023455251
Hopelijk is dit van enig nut.
johan c.
(ps. was je zondag ochtend in Ingelmunster?)
- The Raceface
- Mountainbiker
Post by The Raceface »
Bedankt voor de info Johan C. Toch raar dat men hetzelfde parkoer neemt als de duorace, waar men in de duorace een beperking op het aantal deelnemers oplegde.
Maar goed, vaste vork gemonteerd en m'n Pythons.
Neen, in Ingelmunster ben ik niet geweest.
Maar goed, vaste vork gemonteerd en m'n Pythons.
Neen, in Ingelmunster ben ik niet geweest.