BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
helen
Mountainbiker

Post by helen »

en de dames?
Guest

Post by Guest »

nog beetje vroeg denk ik om iets van de dames te weten
Mondeoracing
Mountainbiker

Post by Mondeoracing »

Peltercrossers Rules!
Davy Coenen 2de!!!
=D> =D> =D>
Palmboy
Mountainbiker

Post by Palmboy »

Stievie
Mountainbiker
Location: U6 Granville Comp, Mavic Crossmax SL, Michelin Mountain Xtreme, en de rest kon er nie meer bij...

Post by Stievie »

Vorig jaar in Hotton 3 keer plat...dacht van, nu heb ik het allemaal wel meegemaakt! Niet dus, na 8km werden we plots aangevallen door een zwerm hommels...Resultaat, vier keer gestoken, een verlamde arm en lip en gedaan wedstrijd! Met mij waren er nog zo'n twintig dat ik hoorde roepen, wou nog doorrijden maar had geen gevoel meer in de arm. Kon zelfs niet meer drinken! Enfin...
kamikeli
Mountainbiker
Location: Krafstoff-Pervélo (mtb), Xesco 'superlight' (mtb)en francesco 'carbon'(race)

Post by kamikeli »

In den uitslag staat Fransesco Del ponte (aqua e saponé). Opgegeven in de eerste wedstrijdhelft. Zal waarschijnlijk een grapjas zijn zeker!!
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Ben heel tevreden van mijn rit, rapper dan ik gehoopt had.
Voor de rest : een SUPERPARKOERS !
Echt chapeau voor de parkoersbouwer en voor de ganse organisatie trouwens.
Op voorhand was er hier compleet onterecht al kritiek.
Nu bleek dat alles piekfijn in orde was. Grote parking vlak bij start, goede wegaanduidingen naar alles, goede startprocedure, ruime bevoorradingen (er mocht er wel 1 meer zijn vond ik), seingevers op werkelijk elk oversteekske.
Het was wel enorm zwaar vond ik, vooral de eerste 60 km. Veel erg steile klims en dito afdalingen, soms dwars door de bossen was het steil naar beneden schuiven. Maar alles was te rijden. Heel rotsige bonkige ondergrond, een echt fully-parkoers. Paar erg lange singletracks op de heuvelwanden.
Schijnt dat er veel opgegeven hebben, die zich toch verkeken hadden op het loodzware parkoers. Als je hier te snel startte waart ge gezien.
Superleuke dag.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Ben dan toch maar gegaan na de zware rit in de Jura van vorige zondag.
Er zat niet meer in dan gewoon maar aankomen en dat is me dan wel gelukt.Rond 60km dacht ik nochtans op te geven,want was al verschillende malen gestopt om men rechterschoenplaatje te regelen.Was zo dom van nu nog eens met shimanos te rijden daar waar ik het ganse seizoen met crankbrothers heb gereden.Onderweg ook nog iemand verder geholpen die zen ketting stuk was en geen inbussleuteltje had om het pinnetje door te draaien.Prachtig parcour en perfecte organisatie.Voor mij blijven de ardennen toch nog een van de moeilijkste parcouren maar wel de plezantste.Gelukkig hadden we het weer mee,want anders zou het een heel andere wedstrijd zijn.Ik kan alleen maar zeggen dat de afwezigen ongelijk hadden en dat ik weer den oudste was.In ieder geval onze belgische kampioenen zijn zeker deze titel waard en zullen volgend jaar zeker geen slecht figuur slaan als dit parcour voor het wereldkampioenschap gaat tellen.Mischien zullen ze afstand wat moeten aanpassen want een marathon moet minstens 4 uur bedragen en Roel Paulissen heft er 4u01 over gereden.Nu ga ik wat rust nemen want al men energie is op en voel me volledig uitgeput,slaapwel.
grumpy
Mountainbiker

Post by grumpy »

-ben er toch ook in geslaagd om ginder aan te komen en 'k was toch nog de laatste niet,ben in de eerste kilometers ook gestoken door die brave beestjes(gelukkig maar eenmaal; wel pijnlijk)en die juist achter mij ook.
inderdaad prachtig parcour,blij van deelgenomen te hebben en de finisch gehaald te hebben.
Gille
Mountainbiker

Post by Gille »

ik snap hier effe iets niet...
ben gaan kijken naar de uitslag op chronorace.be...
blijkt dat er bij de dames-funklasse niemand is aangekomen...
was aankomen dan genoeg voor BK te zijn in fun-klasse?

welke afstand hebben de dames moeten rijden, hoogtemeters?
volgend jaar moet mijn madam haar velo op om die trui binnen te halen! ;)

Gille
Post Reply