BK Marathon Verviers

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

weet er iemand of je ter plaatse nog kunt inschrijven? hoe laat?
gaan er nog waaslanders?
welke banden nemen jullie?
Dirttracker
Mountainbiker

Post by Dirttracker »

Rode Kogel wrote:weet er iemand of je ter plaatse nog kunt inschrijven? hoe laat?
gaan er nog waaslanders?
welke banden nemen jullie?
Zaterdag en zondag is dat nog mogelijk. Zondag tot 08.00u ten laatste !!
XCR dry
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

bikerke83 wrote:iemand meer info over bevoorradingsplaatsen. Wij (Kristof Houben en Kristof Bomans) gaan namelijk een aantal renners (Mark Donné, Geert Vanherck, Mikael Torfs, Luc Baert, Jurgen Môbius) bevoorraden. Waar kan dit het best?

Greetz,

De kristoffen.
Eigenlijk weet ik niet als het buiten de bevooradingsposten mogelijk is en waar ze echt geplaats zijn, maar voor vliegende bevooradings, zou je gewoon beter naar het kaartje op de website kijken (of de roadbook van o2bikers) en zien iedere plek waar het parcours een grote baan of een dorp doorkruist en zo van een naar de andere plaats zo couperen, en b.v. :
1. In Goffontaine op de N61 tussen Fraipont en Pepinster, voor dat ze naar Banneux kruipen.
2. In de Forges Thiry aan de tennis tussen Pepinster en Theux
3. In Verviers, E42 uitrit VerviersSud, 2 rode lichten en dan rechts na de 1e rotonde met een grote boom, naar boven richting Heusy, 1ste rechts rue des Tillieuls of eerder als ze uit het park van seroule uitkomen
4. In Surister, waar de Toertocht van Surister vertrekt (salle La petite France, rechts na de kerk)
5. In Jalhay, als ze uit de dal van de Hoegne komen, einde van een smale singeltrack, tussen prikkeldraden...ze steken de steenweg Verviers- Jalhay over, richting Foyir.
6. Boven op de weg van Bethane tot de Baraque Michel, de Top van BK
7. Op de stuwdam van la Gileppe, en aan de grote toren (reuze parking)
8. Tussen Hevremont en Limbourg, voor de kapelleke....
Keuze zat maar magda...
Ik hoop dat dit zal je toch een beetje helpen...
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

bevoorradingsmogelijkheden :
ik heb een beetje zoekwerk gedaan en het volgende gevonden : de kilometrages zijn niet exact (tot max. 1 (eerste helft) tot 2 km afwijking) :
in O2-bikers nr 118 en 119 vind je een schema van het parcours en dan vind je de volgende plaatsen wel - zoniet stafkaarten !

grote baan N61 Pepinster - Verviers : oversteek Goffontaine (km 12)

grote baan N666 Pepinster - Banneux : oversteek Tancrémont (km 23)
grote baan N690 Pepinster - Spa : oversteek Forges Thiry (km 26,5)
(1 van de 2 !)

chateau de Sohan (Oneux) : als je de streekwegjes niet kent moeilijk te vinden - je moet wel via Theux, want het wegje dat via vorige plaats naar boven loopt zal afgesloten zijn of niet aan te raden ( = afdaling parcours !) - voordeel is wel dat ze hier 2x passeren : (km 28 en 34)

rondpunt Verviers : place Général Leman (km 42)

grote baan N679 Jehanster - Jalhay : oversteek Le Faweu (km 47)
(je hebt even tijd want na het voorgaande moet er wat geklommen worden)
grote baan N629 Spa - Jalhay - Goé : kerk Surister (km 50)
(1 van de 2 !)

grote baan N672 Verviers - Jalhay - Bar.Michel : oversteek nabij Jalhay (km 66)
grote baan N629 Jalhay - Goé : oversteek nabij Louviépré (km 70)
grote baan N68 Eupen - Malmédy : zijwegje nabij Hestreux (komt juist niet aan grote baan !) (km 76)
(keuze maken !)

parking stuwmeer Gileppe - aan uitzichtpunt (na steil klimmetje) (km 87)
grote baan N629 Jalhay - Goé : oversteek aan "Hotel du Lion" (na steile afdaling) (km 87,5)
(1 van de 2 !)

kerk Hèvremont (km 94)

grote baan N61 Eupen - Verviers : aan rondpunt (km 97)

Ik vind het jammer dat ik er niet kan bij zijn (hulp aan de marathon in Overpelt) maar ik wens iedereen, en elk op zijn manier, een fijne tocht !

(ik ben wel wat laat, maar hoop toch nog dat ik sommige mensen geholpen heb)
lowie
Mountainbiker

Post by lowie »

@ Berthold : sorry maat, maar ik was er blijkbaar op hetzelfde moment als jij mee bezig !
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ben gisteren en eergisteren gaan verkennen en ik kan je verzekeren: het gaat de moeite zijn. Bijna geen meter vlak, telkens op en af, meeste tracks zijn te doen op de fiets, doch door de opeenvolging zuyllen velen naar het einde toe behoorlijk wat te voet mogen afleggen. Afdalingen tamelijk technisch, niet zozeer door bochtenwerk, wel door combinatie van losse natte stenen (Alpen-like) en wortels. Zeer mooi landschap. Enkele gevcaarlijke passages. Velen zullen op hun tandvlis zitten naar het einde toe. Eergisteren reed ik de kleine lus, gisteren de grote. Vandaag ebn ik met de trein naar huis gekomen om moirgen weer alginder te trekken. Mijn bike moest nog wat zorgen krijgen. Mijn fietsenmaker heeft half zijne fiets (padalen, stuur, casette) gedemonteerd om mij een paar dagen te depanneren. Prachtige gast (Fietsateljee Dupont).
Moet wel zeggen dat tegen alle verwachtingen in ik niet veel volk op verkenning ben tegengekomen. Misschien hebben de meetsen eerder verkend om zo uitgeruster aan de start te kunne verschijnen. De enige die ik ontmoet heb was de leading ladyvan het Belgische marathongebeuren miss K. Saenen, die een mannelijke collegabiker op sleeptouw was aan het nemen...
Berthold
Mountainbiker

Post by Berthold »

lowie wrote:@ Berthold : sorry maat, maar ik was er blijkbaar op hetzelfde moment als jij mee bezig !
Maakt niet uit, Lowie, better 2 x dan niets, en uw samenvatting is meer voltooid met de kilometers dan mijne .. =D> Ik hab het zo, van geheugen, gedaan..., normaal ik ben niet ver (1km) van de rondpunt met de grote boom geboren... :-)
Veel plezier aan de deelnemers. Parcours zal droog blijven. Gaaaaassss
houbenk
Mountainbiker

Post by houbenk »

meric berthold en lowie,

zeer bruikbare informatie

kim saenen rules!!! ik hoop dat ze wint

groeten
vostefan
Site Administrator

uitslag

Post by vostefan »