Beste forumleden,
Ik ben hier nieuw op het forum en bij het doorbladeren van het forum kwam ik een advertentie in het 'te koop' gedeelte tegen over XT Dual Controls. Nu heb ik een deore 2004 achterderailleur en shimano V-brakes, hoe kan ik nu deze dual controls het best monteren ?
Dank bij voorbaat voor jullie feedback !
groeten,
cyclin2winn
Hoe dual controls monteren ?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- grave digger
- Mountainbiker
Post by grave digger »
ten eerste zijn het dual controls voor v-brake of schijfremmen,want die verschillen
ten tweede,dual control werken met achterderailleurs met omgekeerde veer,en een deore 2004 is niet zo.
je kan er wel je deore mee bedienen maar hij zal omgekeerd schakelen,dus bij het opgaan zal hij afgaan en omgekeerd.
als dit geen probleem vormt voor jouw,het werkt wel degelijk en goed maar omgekeerd
ten tweede,dual control werken met achterderailleurs met omgekeerde veer,en een deore 2004 is niet zo.
je kan er wel je deore mee bedienen maar hij zal omgekeerd schakelen,dus bij het opgaan zal hij afgaan en omgekeerd.
als dit geen probleem vormt voor jouw,het werkt wel degelijk en goed maar omgekeerd
wat die omgekeerde bediening betreft moet je wel rekening houden dat je nu kracht moet zetten bij het omhoogduwen van de shifters om terug te schakelen (tegen de veer van de achterderailleur in ) terwijl er anders wordt teruggeschakeld met de veerkracht mee wat minder kracht vergt en dus veel eenvoudiger is