Hoe dual controls monteren ?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
çommie
Mountainbiker

Hoe dual controls monteren ?

Post by çommie »

Beste forumleden,
Ik ben hier nieuw op het forum en bij het doorbladeren van het forum kwam ik een advertentie in het 'te koop' gedeelte tegen over XT Dual Controls. Nu heb ik een deore 2004 achterderailleur en shimano V-brakes, hoe kan ik nu deze dual controls het best monteren ?

Dank bij voorbaat voor jullie feedback !

groeten,

cyclin2winn
grave digger
Mountainbiker

Post by grave digger »

ten eerste zijn het dual controls voor v-brake of schijfremmen,want die verschillen
ten tweede,dual control werken met achterderailleurs met omgekeerde veer,en een deore 2004 is niet zo.
je kan er wel je deore mee bedienen maar hij zal omgekeerd schakelen,dus bij het opgaan zal hij afgaan en omgekeerd.
als dit geen probleem vormt voor jouw,het werkt wel degelijk en goed maar omgekeerd :wink:
çommie
Mountainbiker

Post by çommie »

Ja, het zijn de dual controls van forumgebruiker miguel.(voor v-brakes)
Hij verschafte mij al info over de omgekeerde werking, daar kan ik mee leven, maar mijn vraag is nu : hoe moet ik ze monteren, kan een leek in techniek (zoals mij :oops: ) dit doen ?
D.J.
Mountainbiker

Post by D.J. »

wat die omgekeerde bediening betreft moet je wel rekening houden dat je nu kracht moet zetten bij het omhoogduwen van de shifters om terug te schakelen (tegen de veer van de achterderailleur in ) terwijl er anders wordt teruggeschakeld met de veerkracht mee wat minder kracht vergt en dus veel eenvoudiger is
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

wel als het goed is voor u kan ik ze wel monteren voor u, in uw bijzijn of niet maakt me niet uit hoor, kunt ge ook nog iets bijleren :lol:
Ik ben van Erembodegem bij Aalst dus eigenlijk niet zover van Zottegem.

Gizmo 8)
Post Reply